Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD

Nová generace hybridu bude prvním modelem Toyoty na platformě TNGA. Dolů půjde spotřeba, kila i těžiště.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD

4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace hybridu bude prvním modelem Toyoty na platformě TNGA. Dolů půjde spotřeba, kila i těžiště.

Prius je pro japonskou automobilku veledůležitým modelem. Právě na něm staví svou pověst hybridního průkopníka. S novou generací hodlá dojít ještě dále než se všemi předchůdci dohromady. Radikálně jiný totiž nebude pouze vzhled, měnit se má také technika. Hmotnost i těžiště zamíří dolů za účelem zlepšení ovladatelnosti, kvalita interiéru se naopak posune do vyšších sfér. A aby toho nebylo málo, pak očekávat máme i pohon všech kol.

Začít asi můžeme touto novinkou, která je nejpřekvapivější. Toyota ji nazvala e-4WD, přičemž zaměřit se má na zlepšení přilnavosti při zhoršených podmínkách. Fungovat má ale pouze při rychlostech do 60 km/h. Podstatou je přítomnost druhého elektromotoru, který bude pohánět zadní nápravu. Ta přední ale zůstane i nadále primární, přičemž pohánět jí bude opětovně 1,8litrový benzinový čtyřválec v kombinaci se zmenšeným elektromotorem.

S touto konfigurací bychom se měli dočkat průměrné spotřeby 3,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 70 g/km, což by při troše snahy a cviku s plynovým pedálem nemusely být hodnoty úplně vzdálené od reálného světa. Zvláště když nový Prius bude prvním vozem Toyoty, který vznikne na platformě TNGA, jež snižuje v úvodu naznačenou hmotnost a těžiště. Kromě toho ale představuje také redukci nákladů, a to až o 30 procent.

V prvním ohledu se pak japonská novinka může rovněž spolehnout na pomocnou ruku podávanou aerodynamičtější karoserií, jejíž koeficient Cd poklesl na hodnotu 0,25. Cena budoucí Toyoty Prius ale přes uvedenou redukci nákladů naopak zamíří nahoru, neboť kromě daného systému e-4WD máme očekávat také kvalitnější interiér a především dražší lithium-iontové baterie, které nahradí dosavadní nikl-metal-hydridové.

Japonská novinka by měla startovat zhruba na sumě 825 tisíc korun, což vytvoří dostatek prostoru pro hybridní verze Toyoty Auris a Yaris. Stejně tak ale bude v nabídce také dostatek místa pro plug-in hybrid, který by se měl objevit rovněž příští rok. Ten přitom hodlá navýšit elektrodojezd na 25 km, na realizaci udávané spotřeby 2,1 l/100 km v běžném provozu ovšem s největší pravděpodobností nedojde.

Tím se pro dnešek s novou Toyotou Prius můžeme rozloučit, na závěr lze zmínit již jen inspiraci pro opravdu agresivní design. Chystaný hybrid staví na vzhledu konceptu NS4, který japonská automobilka představila v roce 2012 v Detroitu. Nuda nás tedy rozhodně nečeká, můžeme jen doufat, že stejně zábavné bude i řízení. Zvláště když k větší sportovnosti se Toyota momentálně upíná.


Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 1 - Toyota Prius 2015 render
Nová Toyota Prius na neoficiální ilustraci

Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 2 - Toyota Prius 2015 spy 01Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 3 - Toyota Prius 2015 spy 02Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 4 - Toyota Prius 2015 spy 03Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 5 - Toyota Prius 2015 spy 04Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 6 - Toyota Prius 2015 spy 05Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 7 - Toyota Prius 2015 spy 06
Zakamuflované exempláře příští Toyoty Prius nám radikální vzhled zrovna příliš neodhalily

Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 8 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 01Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 9 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 02Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 10 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 03Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 11 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 04Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 12 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 05Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 13 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 06Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 14 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 07Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 15 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 08Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 16 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 09Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 17 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 10Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 18 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 11Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 19 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 12Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 20 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 13Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 21 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 14Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 22 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 15Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 23 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 16Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 24 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 17Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 25 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 18Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 26 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 19Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 27 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 20Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 28 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 21Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 29 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 22Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 30 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 23Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 31 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 24Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 32 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 25Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 33 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 26Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 34 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 27Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 35 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 30Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 36 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 31Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD - 37 - Toyota NS4 Plugin hybrid detroit 32
Předobrazem nového Priusu je koncepční Toyota NS4 z roku 2012

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše