Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2012 a Prius Plug-in Hybrid: dobitý facelift
21.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota ve Frankfurtu představila i modernizovanou třetí generaci Priusu, která je na trhu teprve dva roky. A také sériovou podobu jeho dobíjecí verze.
I když automobilky obvykle mají ve zvyku už po výměně předních světel vydávat prohlášení o „zcela novém voze“, Toyota se tentokrát držela zpátky a mluví pouze o Priusu modelového roku 2012. Ačkoli byste k rozeznání exteriérových úprav potřebovali hodně dobrou paměť, abyste si vybavili co je zde oproti předchůdci jinak, ve skutečnosti jde o typický facelift.
Toyota vyměnila přední nárazník, který má teď větší mřížku nasávání, upravila uspořádání předních světel s LED a aby bylo dílo podle nepsaných pravidel dokonáno, stejné úpravy byly provedeny u zadních světel. Těžko říci, zdali také u zadního nárazníku, ale ten se zdá být i při přímém srovnání identický. Další drobné stylistické změny absolvovala kola, ale celkově tu máme modernizaci typu „najděte pět rozdílů“.
Ani v interiéru se toho moc nedělo. Toyota to popisuje jako „zlepšení senzorického vnímání kvality“, což znamená, že změníte dosud používané barevné schéma vnitřních panelů, přidáte nějaké drobné materiálové odlišnosti a „nová“ kabina je na světě. V tomto případě Toyota použila jinou pěnu v sedadlech a pár plastů, jejichž výroba „zanechává menší uhlíkovou stopu“.
Vzít si sebou na průzkum palubní desky lupu, objevili byste takové podružnosti jako je třeba změna barvy startovacího tlačítka, které teď už není černé s futuristickým zeleným podsvícením, ale „hybridní modré“ a tudíž asi více eko. Také na ovladači teploty ventilace přibyla nějaká barva, v tomto případě červená a modrá informující o tom, kterou stranu překlápěcího tlačítka mačkat, když je vám teplo.
A když už se nimráme v detailech, více oranžové bylo použito také na spínač výstražných směrovek a displej navigačního teď dokáže zobrazovat více odstínů barev, a proto prý vytvoří čistější obraz. Jo, a abychom nezapomněli, ve vyšších výbavách dostanete osmikanálový zesilovač s nižší spotřebou elektřiny, takže podle Toyoty pak Prius žere ještě méně.
Ve Frankfurtu byl k vidění také sériový Prius Plug-in Hybrid, tedy Prius s akumulátory o větší kapacitě, které si můžete před cestou dobít z běžné elektrické sítě, jako by šlo o elektromobil. Představení tohoto vozu až na IAA vám může připadat zvláštní, protože tohle auto se již delší dobu testuje. Ale to je dáno jen tím, že Toyota nějakou dobu sbírala informace a dojmy od novinářů zapůjčováním předsériových aut, aby mohla vychytávat poslední mouchy.
Pokud si nezakládáte na dynamice a jízdních vlastnostech, těch much moc není a jako obyčejný rodinný vůz Prius Plug-in bez problémů poslouží. Nicméně udávaná spotřeba 2,1 litru na 100 km se v běžném smíšeném provozu jeví jako nesmysl a už minule jsme si vysvětlovali, proč tomu tak je.
Když jsme se s tímto vozem pohybovali po městě a jeho okolí, dobití lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 4,4 kWh a hmotností 80 kg se na kratších trasách opravdu projevovalo pozitivně. Vůz byl schopen jezdit zhruba do 90 km/h čistě na baterky a v tomto režimu zvládl necelých dvacet kilometrů.
Pokud jsme je nezapomněli (nebo také stihli) dobít před malinko delší cestou, bylo to cítit i tam, ale výhoda se rychle smazávala. A čím více jsme se vzdalovali od města, tím méně výhod Prius Plug-in skýtal. Kupříkladu na stokilometrové trase po okreskách se spotřeba s dobitými akumulátory snížila z 5,2 na 4,8 l/100 km. Naprosto normálním jízdním stylem s dodržováním rychlostních limitů.
Na každý pád je třeba mít na paměti, že ani toto snížení není zadarmo, je vykoupeno (v tomto případě doslova) nabitím akumulátorů, což opět vyžaduje energii, jen v trochu jiné podobě než jsou litry natankovaného paliva. Dokud ale nebude elektřina zatížena tak velkými spotřebními daněmi jako pohonné hmoty, Prius Plug-in Hybrid se v závislosti na způsobu využití vyplatit může.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Při odhalování exteriérových změn na modelu pro rok 2012 budete pro srovnání potřebovat fotku původního auta
Verze Plug-in dostala nové lithium-iontové akumulátory s hmotností 80 kg a kapacitou 4,4 kWh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva