Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2012 a Prius Plug-in Hybrid: dobitý facelift
21.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota ve Frankfurtu představila i modernizovanou třetí generaci Priusu, která je na trhu teprve dva roky. A také sériovou podobu jeho dobíjecí verze.
I když automobilky obvykle mají ve zvyku už po výměně předních světel vydávat prohlášení o „zcela novém voze“, Toyota se tentokrát držela zpátky a mluví pouze o Priusu modelového roku 2012. Ačkoli byste k rozeznání exteriérových úprav potřebovali hodně dobrou paměť, abyste si vybavili co je zde oproti předchůdci jinak, ve skutečnosti jde o typický facelift.
Toyota vyměnila přední nárazník, který má teď větší mřížku nasávání, upravila uspořádání předních světel s LED a aby bylo dílo podle nepsaných pravidel dokonáno, stejné úpravy byly provedeny u zadních světel. Těžko říci, zdali také u zadního nárazníku, ale ten se zdá být i při přímém srovnání identický. Další drobné stylistické změny absolvovala kola, ale celkově tu máme modernizaci typu „najděte pět rozdílů“.
Ani v interiéru se toho moc nedělo. Toyota to popisuje jako „zlepšení senzorického vnímání kvality“, což znamená, že změníte dosud používané barevné schéma vnitřních panelů, přidáte nějaké drobné materiálové odlišnosti a „nová“ kabina je na světě. V tomto případě Toyota použila jinou pěnu v sedadlech a pár plastů, jejichž výroba „zanechává menší uhlíkovou stopu“.
Vzít si sebou na průzkum palubní desky lupu, objevili byste takové podružnosti jako je třeba změna barvy startovacího tlačítka, které teď už není černé s futuristickým zeleným podsvícením, ale „hybridní modré“ a tudíž asi více eko. Také na ovladači teploty ventilace přibyla nějaká barva, v tomto případě červená a modrá informující o tom, kterou stranu překlápěcího tlačítka mačkat, když je vám teplo.
A když už se nimráme v detailech, více oranžové bylo použito také na spínač výstražných směrovek a displej navigačního teď dokáže zobrazovat více odstínů barev, a proto prý vytvoří čistější obraz. Jo, a abychom nezapomněli, ve vyšších výbavách dostanete osmikanálový zesilovač s nižší spotřebou elektřiny, takže podle Toyoty pak Prius žere ještě méně.
Ve Frankfurtu byl k vidění také sériový Prius Plug-in Hybrid, tedy Prius s akumulátory o větší kapacitě, které si můžete před cestou dobít z běžné elektrické sítě, jako by šlo o elektromobil. Představení tohoto vozu až na IAA vám může připadat zvláštní, protože tohle auto se již delší dobu testuje. Ale to je dáno jen tím, že Toyota nějakou dobu sbírala informace a dojmy od novinářů zapůjčováním předsériových aut, aby mohla vychytávat poslední mouchy.
Pokud si nezakládáte na dynamice a jízdních vlastnostech, těch much moc není a jako obyčejný rodinný vůz Prius Plug-in bez problémů poslouží. Nicméně udávaná spotřeba 2,1 litru na 100 km se v běžném smíšeném provozu jeví jako nesmysl a už minule jsme si vysvětlovali, proč tomu tak je.
Když jsme se s tímto vozem pohybovali po městě a jeho okolí, dobití lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 4,4 kWh a hmotností 80 kg se na kratších trasách opravdu projevovalo pozitivně. Vůz byl schopen jezdit zhruba do 90 km/h čistě na baterky a v tomto režimu zvládl necelých dvacet kilometrů.
Pokud jsme je nezapomněli (nebo také stihli) dobít před malinko delší cestou, bylo to cítit i tam, ale výhoda se rychle smazávala. A čím více jsme se vzdalovali od města, tím méně výhod Prius Plug-in skýtal. Kupříkladu na stokilometrové trase po okreskách se spotřeba s dobitými akumulátory snížila z 5,2 na 4,8 l/100 km. Naprosto normálním jízdním stylem s dodržováním rychlostních limitů.
Na každý pád je třeba mít na paměti, že ani toto snížení není zadarmo, je vykoupeno (v tomto případě doslova) nabitím akumulátorů, což opět vyžaduje energii, jen v trochu jiné podobě než jsou litry natankovaného paliva. Dokud ale nebude elektřina zatížena tak velkými spotřebními daněmi jako pohonné hmoty, Prius Plug-in Hybrid se v závislosti na způsobu využití vyplatit může.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.





















Při odhalování exteriérových změn na modelu pro rok 2012 budete pro srovnání potřebovat fotku původního auta
Verze Plug-in dostala nové lithium-iontové akumulátory s hmotností 80 kg a kapacitou 4,4 kWh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 11 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva