Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota NS4 Plug-in Hybrid ukazuje design i techniku budoucích Toyot
10.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Studie Toyoty je možná radikálnější, než by se na první pohled zdálo. NS4 naznačuje nejen budoucí hybridní techniku, ale i design nových modelů.
Hybridní koncept Lexus LF-LC do detroitské premiéry nevydržel a jeho fotografie utekly mimo plán postupného odhalování. Toyotě to s automobilem podobné koncepce vydrželo a svůj hybridní sedan uchovala pod pokličkou, až do oficiální prezentace. A docela je na co se dívat.
Přestože v klínovitém tvaru karoserie nemusí najít zalíbení každý, design studie NS4 Plug-in Hybrid skýtá rozhodně více vzrušení a kontroverze, než všechna současná rodinná auta od Toyoty dohromady. Automobilka přitom tvrdí, že ukazuje příští stylistický směr firmy, který má „vytvořit emotivní propojení se zákazníky”, takže se nekoná žádné volné myšlenkové cvičení, ale evidentně jde o seriózní pokus vystoupit z nudné šedi.
Nakolik se jedná o funkční vůz, nevíme, ale na některých obrázcích je zachycen v pohybu, takže budeme Japoncům věřit, že v něm testují novou generaci menšího, lehčího, výkonnějšího a pochopitelně i úspornějšího dobíjecího systému Hybrid Synergy Drive. Více k pohonné jednotce neprozradili, tedy akorát to, že akumulátory mají být schopné nabíjet se rychleji, zatím ale není úplně jasné, jak toho Toyota docílí.
Automobilka ale zmiňuje několik zajímavých technologických novinek a byla by škoda nepodělit se. NS4 by měla mít kupříkladu speciálně upravená skla. Vnější „hydrofobický fluorový film” zamezuje vodním kapkám udržet se na povrchu a vnitřní povlak zase zabraňuje mlžení, navíc fólie vlepené mezi vrstvy skla odráží sluneční paprsky a posádka si tak nebude připadat jako v teráriu. Nic takového naopak nemuselo být aplikováno na vnější zpět zrcátka, jelikož je nahradily videokamery s panoramatickým výstupem na displeji palubní desky. Těch byste tady ostatně našli více než jeden - dotyková obrazovka slouží třeba k ovládání klimatizace, navigace, iPodu, audia, nebo k varování před provozem v mrtvém úhlu.
Když jsme u bezpečnosti: Toyota oznámila, že v konceptu NS4 je instalována nová generace snižující riziko vzniku dopravní nehody. Pre-Collision System (PCS) umí varovat před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu a milimetrové radary vpředu i vzadu brání srážce s chodce. O ty by se měla postarat také vystřelovací přední kapota, která bude po změně pravidel udělování hvězdiček v crash-testech Euro NCAP asi ještě v kurzu. PCS navíc emituje záření blízké infračervenému spektru v zájmu zvýšení svého výkonu ve tmě a umí nejen „šlápnout” na brzdu, ale dovoluje si manipulovat také s řízením.
„Doufáme, že v roce 2015 budeme mít hybridní techniku také v jiných modelových řadách než v Priusu a že tyto technologie budou obecně více akceptované,” říká Jim Lentz, prezident Toyota USA na adresu konceptu NS4. „Počítáme přitom s tím, že dobíjecí auta se spalovacím motorem by měly být přirozeným vývojem v oblasti hybridního pohonu. Bude vzrušující sledovat detroitské koncepty v roce 2015,” slibuje Lentz. Inu, pokud vedle aut jako NS4 bude Toyota vyrábět také vozy jako GT 86, tak proč ne.






























Toyota má patrně dost usedlého designu, další vozy mají nést stejný rukopis jako NS4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva