Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mirai je venku, na jednu vodíkovou nádrž zvládne 483 elektrických km
17.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, videa) Mirai zamíří do prodeje příští rok a ohromit chce pochopitelně krátkou dobou „dobití”. Vodíkových „benzinek” ale mnoho není.
Doplněno 18.11. Japonská automobilka dnes pustila do světa o trochu více fotografií a nové video. Mimo to také známe data o výkonu a jízdní dynamice, stejně jako je k dispozici cena pro americký trh. Začneme ovšem fakty o hnacím ústrojí, které má produkovat 155 koní. S touto silou se sprint 0-96 km/h odehraje za 9 sekundy, ke zrychlení ze 40 km/h na 64 km/h (zajímavá disciplína...) pak Mirai potřebuje sekundy tři.
Co se americké ceny týče, pak ta ceníková startuje na sumě 57 500 USD (cca 1 150 000 Kč). Tamní klientela ovšem může počítat s dotacemi, jež činí nejčastěji 13 000 dolarů (260 tisíc korun), finální částka požadovaná v showroomech tak bude činit 44 500 USD (890 000 Kč). Mimo to budou moci Američané sáhnout také po operativním leasingu, kdy jako akontaci zaplatí 3 649 dolarů (73 tisíc korun) a posléze každý ze šestatřiceti měsíců splátku 499 USD (10 000 Kč).
Japonská automobilka dnes konečně odhalila sedan Mirai, tedy dlouho očekávaný model poháněný vodíkovými palivovými články. O něm jsme hovořili již o víkendu, přičemž v centru dění se ocitla jeho „ziskovost“. Toyota totiž nepřímo potvrdila slova Pata Coxe, bývalého člena evropského parlamentu, podle něhož bude značka na každém vyrobeném voze tratit až 2,75 milionu korun. Tedy samozřejmě za předpokladu, že jej skutečně prodá alespoň tolik kusů, kolik očekává, jinak budou „provar” ještě větší.
Dá se ovšem předpokládat, že japonská automobilka do nabízení vozu s jinými očekáváními nejde. Přeci jen sedan Mirai je napěchován technikou, která není evoluční, nýbrž revoluční. A za pionýrské kroky je třeba v první fázi platit, rentovat by se měly až později. Zda k tomu skutečně dojde či nikoliv, to nám samozřejmě prozradí čas. Danou záležitostí se tedy již přestaneme zabývat a místo toho si posvítíme na samotný model.
Ten půjde do prodeje v příštím roce, přičemž domácí trh přijde na řadu již v dubnu, zatímco Evropa a Spojené státy si budou muset počkat až do léta. Cena momentálně není známa ani v případě Japonska, spekuluje se ovšem o sumě pohybující se okolo sedmi milionů yenů (cca 1 335 200 Kč). Za tuto částku byste přitom měli dostat poměrně kontroverzní a zejména pro Evropany nepříliš pohledný design.
Spíše než o vzhled však v tomto případě půjde o techniku, jež se skrývá pod karoserií. V tomto směru však Toyota mnoho dat do světa nepustila, momentálně je tak znám pouze dojezd, který má činit 483 kilometrů na jednu nádrž. Ta bude obsahovat zatím nespecifikované množství vodíku, jehož načerpání má zabrat méně než pět minut. První z výhod oproti bateriovým elektromobilům jsou tak jasně patrné.
Souběžně s tím však vyvstávají také nevýhody. Zatímco totiž v případě elektrických vozů již existuje alespoň základní infrastruktura, u vodíkových vozů jsme teprve na začátku veškerých aktivit. Toyota sice aktuálně rozjela spolupráci se společností Air Liquide na vybudování 12 čerpacích stanic v oblasti New Yorku a Bostonu, ty však můžeme považovat jen za velmi malou kapku v rozlehlém moři.
Jelikož obdobný program pro Evropu ani není na světě, bude trvat ještě hezkých pár let, než vodíkovou Budoucnost (velké písmeno je na místě, neboť právě tak lze přeložit název Mirai z Japonštiny) budeme na silnicích potkávat dennodenně. Pokud se to někdy stane...
Toyota Mirai není ani fešná, ani zisková. Přesto v ní japonská značka vidí budoucnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva