Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mirai: evropská verze v detailech, nastartovat zvládne i v tuhých mrazech
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota poháněná palivovými články disponuje výkonem 155 koní. S ním zvládne ujet 483 km na nádrž i zrychlit na stovku za 9,6 s.
Dnes se s novinkami Toyoty evidentně roztrhl pytel. Nejprve jsme vám přinesli videa prototypu chystaného crossoveru Toyota C-HR, následně se o slovo přihlásila nová generace hybridu Prius. Nyní si pro změnu vezmeme na paškál evropskou verzi modelu Mirai, která bude samozřejmě stejně jako ta pro zbytek světa vozem poháněným vodíkovými palivovými články. Jejich doplnění zabere zhruba 3 až 5 minut, přičemž dojezd je prý srovnatelný s klasickými automobily osazenými benzinovým motorem.
Ve světle výše zmíněného asi nepřekvapí, že Toyota svou novinku tituluje jako nejmodernější ekologický vůz současného světa. Abychom přitom nemluvili jen obecně, rovnou dodáme, že onen dojezd má činit 483 kilometrů. S výkonem 155 koní by rovněž model Mirai měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku za 9,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 178 km/h.
Stejně jako veškeré další vozy poháněné palivovými články používá i Toyota princip chemické reakce mezi kyslíkem získávaným ze vzduchu a vodíkem skladovaným v palivové nádrži. Ta byla stejně jako samotné palivové články zasazena do podlahy, čímž došlo ke snížení těžiště. Výsledkem tak má být působivá ovladatelnost a stabilita, přičemž optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má navodit řidiči pocit vozu s motorem uprostřed.
Zpět však k samotnému pohonu, který z onoho mixu kyslíku a vodíku vytváří elektrickou energii, jíž následně užívají elektromotory. Celý proces by přitom neměl nikterak zatěžovat životní prostředí, neboť z výfukového systému vytéká pouze voda. Ta je přitom charakteristická svým „plastovým“ zápachem - přesto ji někteří už zkusili vypít, jak uvidíte na videu níže. Toyota pak dále dodává, že tímto procesem je zredukována produkce emisí CO2 během celého životního cyklu o 40 až 70 procent.
Zmínit můžeme ještě tolik, že vůz dostal do vínku dva jízdní režimy, kdy první Eco upřednostňuje dojezd a nízkou spotřebu vodíku, zatímco s módem Power je spojena ostřejší odezva na plyn. V rámci praktičnosti Toyota Mirai pobere do zavazadlového prostoru 361 litrů, mimo to je ovšem možné počítat ještě s řadou úložných prostor a schránek napříč kabinou vozu.
S ohledem na nadcházející zimu pak můžeme dodat ještě tolik, že podle japonské automobilky nový model poháněný palivovými články lze stoprocentně nastartovat i při teplotách -22 stupňů Celsia. Jak ovšem dokazuje sada snímků z testování, počasí klidně může být i třeskutější a vy se stále dostanete do cíle.




























































































Evropská verze Toyoty Mirai se ukázala na rozsáhlé fotogalerii. Na snímcích z testů přitom dokazuje, že nastartovat můžete i při -30 stupních Celsia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva