Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny
6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
K modernizovanému Land Cruiseru nám schází už jen specifikace evropského modelu. Po japonské verzi vám můžeme plně představit aspoň tu pro USA.
Modernizovaný největší křižník offroad flotily značky Toyota jsme vám sice představili nejdříve vizuálně po úniku katalogových obrázků a podruhé na konci loňského roku po oficiálním odhalení, ale až dosud se jednalo o japonskou specifikaci. V jejím případě je k mání pouze jediný motor, vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, výkonu 318 koní a točivém momentu 460 newtonmetrů.
V tuto chvíli není jisté, zdali se tento agregát objeví také na některých jiných trzích a to hlavně proto, že v Evropě bude hlavní nabídka postavena na dieselu V8 a Spojené státy dostanou ještě silnější benzínovou pohonnou jednotku. A právě k ní máme bližší data, jelikož Toyota vypustila specifikace pro USA.
Pod kapotou tamního Land Cruiseru se dostal také osmiválec ale s objemem 5,7 litru. Výkon atmosférického motor poskočil na 386 koní při 5 600 ot./min. a maximální točivý moment činí 545 newtonmetrů při 3 600 ot./min. Pohled do katalogu severoamerického zastoupení Toyoty říká, že v tomto směru se vůbec nic nezměnilo a identická zůstává také šestistupňová automatická převodovka i mezinápravový samosvorný diferenciál Torsen přerozdělující sílu motoru mezi nápravami v základním poměru 40:60 - ve prospěch té zadní.
Tisková zpráva ale říká, že automobilka provedla v pohonu 4x4 drobné změny. V souladu s japonskou verzí došlo k modifikaci elektronickému systému řízení pohonu všech kol Multi-terrain Select, který nyní v náročnějším terénu jako je písek nebo bahno umožní kolům větší prokluz, zatímco na pevném (třeba skalnatém) podkladu se chová více jako auto s uzavřenými diferenciály. Ke standardní výbavě dále patří systém stabilizace přívěsu a nově, podle Toyoty do terénu lépe odladěné ABS. Jinak byl nastaven i systém Crawl Control, který pomocí tempomatu a zařazené redukce udržuje i v náročných podmínkách stabilní rychlost. Zpráva uvádí, že elektronika nechá v ostřejších obloucích pulzovat zadní brzdy, čímž pohonu 4x4 ulehčí v zatáčení.
Další změny se pak dotýkají pouze výbavy, přesnější té komfortní, která byla dříve za příplatek. Zákazník ve Spojených státech tak nově dostane ve standardu DVD pro zadní sedadla, dešťový senzor, vyhřívání sedaček ve druhé řadě, kamerový systém monitorující prostor kolem vozu, vyhřívaný volant, radarový tempomat nebo ostřikovače světlometů. Asi pak bude zajímavé i srovnání cen mezi jejich a našim Land Cruiserem, ačkoli nás asi to zjištění příliš nepotěší.
Je trochu podivné, že americké zastoupení Toyoty uvolnilo spolu s tímto představením snímky evropské verze - že by obě auta byla vizuálně stoprocentně stejná nepředpokládáme. Ale aspoň víme něco navíc, teď už čekáme v podstatě jen na specifikace evropské naftové „vé-osmičky”, která má také dostat několik novinek.






Ano, vidíte správně. Na obrázcích je skutečně evropská verze, dokonce s dieselem V8. Data nebo jestli se něco změnilo ve výkonech ale zatím chybí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva