Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz
18.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
„Mistři Nürburgringu” se opět odhodlali pokořit Nordschleife. Tentokrát pomocí GT86 nadopované kompresorem i turbodmychadlem.
Společnost Gazoo Racing (celým jménem GRMN - Gazoo Racing Masters of Nürburgring) zde nemusíme nijak zvlášť představovat. Tato japonská tuningová firma postavila třeba Yaris Turbo s výkonem 180 koní, lehce bláznivý koncept Toyoty iQ s kompresorem a spoustu dalších, především pak na okruhové závodění poskládaných aut. Jejich nejnovější projekt se už poněkolikáté soustředil na Toyotu GT86 a vznikla z toho asi nejostřejší dosud představená silniční verze.
Při ladění motoru si inženýři GRMN příliš nelámali hlavu s hledáním atmosférických koní, ale jak je pro ně příznačné, použili prostě přeplňování. A aby to stádo bylo náležitě početné, tak rovnou našli pod kapotou místo pro turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny a mechanický kompresor k tomu. Vzájemnou synchronizací vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a původní točivý moment 205 newtonmetrů pozvedli na 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje i nadále šestistupňová (nespecifikovaným způsobem upravená) manuální převodovka, která byla doplněna o samosvor s vyšší svorností.
Přestavba Gazoo Racing se ale neomezila jen na pohonnou jednotku. Na GT86 byl naroubován vcelku decentní body kit s křídlem, který zásadním způsobem rozšiřuje karoserii a dovolil použít větší hliníková kola. Na obou nápravách jsou osmnáctky s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Za nimi jsou uložené nové brzdy, jejich průměr ani parametry brzdičů ale neznáme. Stejně tak se firma nezmiňuje o podvozku, víme ale, že místo původních pružin a tlumičů jsou zde nové stavitelné jednotky.
V kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy, jiný volant bez airbagu a několik doplňkových budíku na středové konzole. I když se na vůz hlavně přidávalo, také odlehčování zabralo a hmotnost auta proto nerostla jen nepatrně. Z původních 1 250 se zvedla o 30 kg.
Koncept GT86 Sports FR je sice na značkách, to ale neznamená, že bude jezdit pouze po běžných silicích. Gazoo Racing se jej chystá nasadit už tento víkend na vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovce, která se jede na Nürburgringu. Pokud byste to s tím závoděním chtěli napodobit, s technikou problém nebude. GRMN plánuje vyrobit kolem stovky těchto aut za dosud neznámou cenu.
Úpravy na karoserii změnili malou Toyotu GT86 na juniorský Lexus LF-A
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva