Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz

„Mistři Nürburgringu” se opět odhodlali pokořit Nordschleife. Tentokrát pomocí GT86 nadopované kompresorem i turbodmychadlem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz

18.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

„Mistři Nürburgringu” se opět odhodlali pokořit Nordschleife. Tentokrát pomocí GT86 nadopované kompresorem i turbodmychadlem.

Společnost Gazoo Racing (celým jménem GRMN - Gazoo Racing Masters of Nürburgring) zde nemusíme nijak zvlášť představovat. Tato japonská tuningová firma postavila třeba Yaris Turbo s výkonem 180 koní, lehce bláznivý koncept Toyoty iQ s kompresorem a spoustu dalších, především pak na okruhové závodění poskládaných aut. Jejich nejnovější projekt se už poněkolikáté soustředil na Toyotu GT86 a vznikla z toho asi nejostřejší dosud představená silniční verze.

Při ladění motoru si inženýři GRMN příliš nelámali hlavu s hledáním atmosférických koní, ale jak je pro ně příznačné, použili prostě přeplňování. A aby to stádo bylo náležitě početné, tak rovnou našli pod kapotou místo pro turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny a mechanický kompresor k tomu. Vzájemnou synchronizací vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a původní točivý moment 205 newtonmetrů pozvedli na 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje i nadále šestistupňová (nespecifikovaným způsobem upravená) manuální převodovka, která byla doplněna o samosvor s vyšší svorností.

Přestavba Gazoo Racing se ale neomezila jen na pohonnou jednotku. Na GT86 byl naroubován vcelku decentní body kit s křídlem, který zásadním způsobem rozšiřuje karoserii a dovolil použít větší hliníková kola. Na obou nápravách jsou osmnáctky s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu. Za nimi jsou uložené nové brzdy, jejich průměr ani parametry brzdičů ale neznáme. Stejně tak se firma nezmiňuje o podvozku, víme ale, že místo původních pružin a tlumičů jsou zde nové stavitelné jednotky.

V kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy, jiný volant bez airbagu a několik doplňkových budíku na středové konzole. I když se na vůz hlavně přidávalo, také odlehčování zabralo a hmotnost auta proto nerostla jen nepatrně. Z původních 1 250 se zvedla o 30 kg.

Koncept GT86 Sports FR je sice na značkách, to ale neznamená, že bude jezdit pouze po běžných silicích. Gazoo Racing se jej chystá nasadit už tento víkend na vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovce, která se jede na Nürburgringu. Pokud byste to s tím závoděním chtěli napodobit, s technikou problém nebude. GRMN plánuje vyrobit kolem stovky těchto aut za dosud neznámou cenu.


Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 1 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 01Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 2 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 02Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 3 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 03Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 4 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 04Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 5 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 05Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 6 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 06Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 7 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 07Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 8 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 08Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 9 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 09Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 10 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 10Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 11 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 11Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 12 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 12Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 13 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 13Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 14 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 14Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 15 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 15Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 16 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 16Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 17 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 17Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 18 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 18Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 19 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 19Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 20 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 20Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 21 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 21Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 22 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 22Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 23 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 23Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 24 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 24Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 25 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 25Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 26 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 26Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 27 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 27Toyota GT86 Sports FR od GRMN: 320 koní pro běžný provoz - 28 - Toyota GT86 Gazoo Racing Sports FR 28
Úpravy na karoserii změnili malou Toyotu GT86 na juniorský Lexus LF-A

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.