Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 TRD: příprava na posílení motoru završena
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V Tokiu se představuje GT 86 vybavená kompletním sortimentem sportovní divize Toyoty. Tedy, téměř kompletním.
O sportovním kupé GT 86 a jeho sourozencích se znáčky Subaru a Scion se předem vědělo, že jsou to typy automobilů nadmíru sledované tuningovými firmami. Stejně tak se ale vědělo, že Toyota nic neponechá náhodě a z obrovského koláče zisků za prodej komponentů k „upgradu” si bude chtít pořádně ukousnout. Ještě nebyla šestaosmdesátka ani pořádně představena a už se do médií dostaly obrázky katalogů s příslušenstvím k továrnímu tuningu.
Ideální příležitost na oficiální představení dílů od dceřiné společnosti Toyota Racing Development (TRD) se naskytla tento víkend na výstavě Tokio Auto Salon 2012 zaměřené převážně na doplňkový, tuningový program k sériovým vozům. Pro majitele modelu GT 86 to znamená, že od nynějška můžou objednávat součástky podle toho, jestli chtějí, aby jejich auto jinak vypadalo, respektive jinak jezdilo. Anebo obojí.
Exteriérový paket zahrnuje kované hliníkové osmnáctky s pneumatikami Michelin, přední spoiler, prodlouženou odtrhovou hranu na víku kufru nebo nástavce prahů. Do kabiny si můžete poručit sportovní skořepiny, startovací tlačítko, jinou hlavici řadicí páky a dodatečný panel s analogovými budíky obsahující ukazatel teploty vody a oleje a též tlakoměr mazací soustavy.
V souvislosti s TRD jsme se již zmiňovali, že firma plánuje nabídnout rovněž mechanicky poháněný kompresor. Ten se v žádném z vozů na aktuálním tokijském autosalonu sice neobjevil, ale je sympatické, že Toyota v představování tuningových dílů postupuje v souladu se zdravým rozumem - nejdříve ukazuje věci pomáhají podvozku nenechat se „přeběhnout” motorem. K něm patří především plně stavitelné tlumiče s pružinami, oba nové stabilizátory, zpevňující rám podvozku, přední karbonová rozpěra a komplet nové brzdy. Přední třmeny jsou šestipístkové a mají za úkol krotit kotouče o průměru 355 mm a zadní čtyřpístkové starající se o kotouče s průměrem 345 mm.
Dále máte možnost připlatit si za víčko radiátoru snášející vyšší teploty a tlaky, tzv. stabilizátory zámků dveří, zadní difuzor, poněkud hlučnější tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami či nová víčka pro plnící hrdla olejové a palivové nádrže. Něco z toho snad k silnějšímu motoru není zapotřebí, ale v každém případě asi lze říci, že GT 86 je na vyšší výkony připravena.
Nejradikálnější tuningové komunitě chybí ke štěstí hlavně posílený motor. I o to by se časem měla divize TRD postarat.
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva