Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Supercharged: kompresor od TRD potvrzen, víme ale mnohem víc
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hlavní inženýr Toyoty v rozhovoru o výkonnějším modelu nové zadokolky konečně prozradil i čas akcelerace na stovku a maximálku standardní verze.
Až dosud se mohly tábory obhájců atmosférického a nuceného plnění boxeru v Toyotě GT 86 hádat akorát v teoretické rovině. Automobilka jejich gordický uzel vyřeší způsobem nadmíru vítaným - nabídne obě verze a nechá to na jejich volbě. S touto milou informací vyrukoval hlavní inženýr Tetsuo Tada v rozhovoru pro britský Autocar.
Jeho nadílka dobrých zpráv tím ale nekončila. Pan Tada prozradil, že stavba prototypu aktuálně není v plánu, jelikož je dávno hotový, probíhají testy a výsledky jsou podrobovány analýze sportovním oddělením Toyota Racing Development (TRD). Tetsuo Tada preferuje použití kompresoru místo turbodmychadla, což má velmi prozaický důvod. Jednak není nutné k dosažení vyššího výkonu nutné zvětšovat objem motoru a zároveň tím nezničíte odezvu na plynový pedál, jak to obvykle udělá výfukovými plyny poháněné turbo. Navíc od Toyoty se ozývají hlasy, které tvrdí, že turbo ve spojení s pohonem všech kol a širokými koly dělá jízdu nudnou. Má to být nějaká výtka partnerovi od FHI, který snad preferuje jiné řešení pro BRZ STi?
Vysvětlení Toyoty každopádně dává smysl a to hned ve dvou rovinách. Mechanicky poháněné kompresory jsou doménou TRD od roku 1998, ačkoli její program je zaměřen hlavně na pickupy Tacoma. Jejich čtyřlitrový šestiválec s 236 koňmi se pomocí kitu dostane na nějakých 305 koní, takže kdybychom zaokrouhlili nárůst výkonu zhruba o 30 procent, pro GT 86 by to znamenalo skok z 200 na 260 koní. Možná by to ale mohlo být až 280 nebo ještě více koní. Toyota totiž nedávno připustila, že podvozek by bez nejmenších problémů zvládl dalších 50 koní navíc. Tetsuo Tada ale o přeplňované verzi říká, že TRD pracuje rovněž na jejím podvozku a to je zřejmý signál.
I v tom nejméně pravděpodobném případě, kdy by zmiňované úpravy zvýšily pohotovostní hmotnost GT 86 o 100 kg, by se malé kupé výkonovou hmotností vyrovnalo Nissanu 370Z, který zvládne stovku za 5,3 sekundy a 250 km/h. Pan Tada sice tyto hodnoty potvrdit nechtěl, nicméně mimoděk z něj vypadly informace o standardním modelu, které jsou platné rovněž pro Subaru BRZ a Scion FR-S: s atmosférickým dvoulitrem a manuální převodovkou se na 100 km/h dostanou za 6,8 sekundy a jsou schopné uhánět maximální rychlostí 230 km/h.
Tetsuo Tada zatím nedokáže potvrdit, jestli bude kompresor montován přímo automobilkou, anebo bude dodatečně prodávaný samostatně i se softwarem. Nicméně při rozhovoru z něj vypadla jiná, neméně interesantní věc - Tada potvrdil, že schopnost GT 86 jezdit driftem už ve standardním provedení byla pro konstruktéry a samotnou automobilku natolik důležitá, že se vůbec poprvé v historii Toyoty stala součástí oficiálních vývojových plánů.
Pokud přemýšlíte, jak by Toyota GT 86 a tedy i Scion FR-S mohly vypadat po zásahu divize TRD, pozorně se podívejte na obrázky z dalšího „uniklého“ katalogu. Těm nejdivočejším verzím nechybí spousta dílů z karbonu - lze rozeznat kapotu, lemy blatníků, prahy, kryty vnějších zpětných zrcátek, lízátko pod nárazníkem, boční stabilizační křidýlka, zadní křídlo v několika provedeních nebo dokonce nasávání na střeše. Model v bílém laku by podle velkého chladiče za nárazníkem dokonce mohl být náš inkriminovaný kousek s kompresorem.
K detailnějšímu posouzení plánovaných modifikací nám chybí znalost japonštiny, nicméně překlad do angličtiny je pouze otázkou času, a pokud bude o co stát, opět se s vámi podělíme.
Přeplňovaná Toyota GT 86 TRD dostala kompresor, který na rozdíl od turbodmychadla tolik nedevastuje odezvu na plyn
Zdroj: ft86club, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před hodinou - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien