Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Supercharged: kompresor od TRD potvrzen, víme ale mnohem víc
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hlavní inženýr Toyoty v rozhovoru o výkonnějším modelu nové zadokolky konečně prozradil i čas akcelerace na stovku a maximálku standardní verze.
Až dosud se mohly tábory obhájců atmosférického a nuceného plnění boxeru v Toyotě GT 86 hádat akorát v teoretické rovině. Automobilka jejich gordický uzel vyřeší způsobem nadmíru vítaným - nabídne obě verze a nechá to na jejich volbě. S touto milou informací vyrukoval hlavní inženýr Tetsuo Tada v rozhovoru pro britský Autocar.
Jeho nadílka dobrých zpráv tím ale nekončila. Pan Tada prozradil, že stavba prototypu aktuálně není v plánu, jelikož je dávno hotový, probíhají testy a výsledky jsou podrobovány analýze sportovním oddělením Toyota Racing Development (TRD). Tetsuo Tada preferuje použití kompresoru místo turbodmychadla, což má velmi prozaický důvod. Jednak není nutné k dosažení vyššího výkonu nutné zvětšovat objem motoru a zároveň tím nezničíte odezvu na plynový pedál, jak to obvykle udělá výfukovými plyny poháněné turbo. Navíc od Toyoty se ozývají hlasy, které tvrdí, že turbo ve spojení s pohonem všech kol a širokými koly dělá jízdu nudnou. Má to být nějaká výtka partnerovi od FHI, který snad preferuje jiné řešení pro BRZ STi?
Vysvětlení Toyoty každopádně dává smysl a to hned ve dvou rovinách. Mechanicky poháněné kompresory jsou doménou TRD od roku 1998, ačkoli její program je zaměřen hlavně na pickupy Tacoma. Jejich čtyřlitrový šestiválec s 236 koňmi se pomocí kitu dostane na nějakých 305 koní, takže kdybychom zaokrouhlili nárůst výkonu zhruba o 30 procent, pro GT 86 by to znamenalo skok z 200 na 260 koní. Možná by to ale mohlo být až 280 nebo ještě více koní. Toyota totiž nedávno připustila, že podvozek by bez nejmenších problémů zvládl dalších 50 koní navíc. Tetsuo Tada ale o přeplňované verzi říká, že TRD pracuje rovněž na jejím podvozku a to je zřejmý signál.
I v tom nejméně pravděpodobném případě, kdy by zmiňované úpravy zvýšily pohotovostní hmotnost GT 86 o 100 kg, by se malé kupé výkonovou hmotností vyrovnalo Nissanu 370Z, který zvládne stovku za 5,3 sekundy a 250 km/h. Pan Tada sice tyto hodnoty potvrdit nechtěl, nicméně mimoděk z něj vypadly informace o standardním modelu, které jsou platné rovněž pro Subaru BRZ a Scion FR-S: s atmosférickým dvoulitrem a manuální převodovkou se na 100 km/h dostanou za 6,8 sekundy a jsou schopné uhánět maximální rychlostí 230 km/h.
Tetsuo Tada zatím nedokáže potvrdit, jestli bude kompresor montován přímo automobilkou, anebo bude dodatečně prodávaný samostatně i se softwarem. Nicméně při rozhovoru z něj vypadla jiná, neméně interesantní věc - Tada potvrdil, že schopnost GT 86 jezdit driftem už ve standardním provedení byla pro konstruktéry a samotnou automobilku natolik důležitá, že se vůbec poprvé v historii Toyoty stala součástí oficiálních vývojových plánů.
Pokud přemýšlíte, jak by Toyota GT 86 a tedy i Scion FR-S mohly vypadat po zásahu divize TRD, pozorně se podívejte na obrázky z dalšího „uniklého“ katalogu. Těm nejdivočejším verzím nechybí spousta dílů z karbonu - lze rozeznat kapotu, lemy blatníků, prahy, kryty vnějších zpětných zrcátek, lízátko pod nárazníkem, boční stabilizační křidýlka, zadní křídlo v několika provedeních nebo dokonce nasávání na střeše. Model v bílém laku by podle velkého chladiče za nárazníkem dokonce mohl být náš inkriminovaný kousek s kompresorem.
K detailnějšímu posouzení plánovaných modifikací nám chybí znalost japonštiny, nicméně překlad do angličtiny je pouze otázkou času, a pokud bude o co stát, opět se s vámi podělíme.





































Přeplňovaná Toyota GT 86 TRD dostala kompresor, který na rozdíl od turbodmychadla tolik nedevastuje odezvu na plyn
Zdroj: ft86club, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins