Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Supercharged: kompresor od TRD potvrzen, víme ale mnohem víc
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hlavní inženýr Toyoty v rozhovoru o výkonnějším modelu nové zadokolky konečně prozradil i čas akcelerace na stovku a maximálku standardní verze.
Až dosud se mohly tábory obhájců atmosférického a nuceného plnění boxeru v Toyotě GT 86 hádat akorát v teoretické rovině. Automobilka jejich gordický uzel vyřeší způsobem nadmíru vítaným - nabídne obě verze a nechá to na jejich volbě. S touto milou informací vyrukoval hlavní inženýr Tetsuo Tada v rozhovoru pro britský Autocar.
Jeho nadílka dobrých zpráv tím ale nekončila. Pan Tada prozradil, že stavba prototypu aktuálně není v plánu, jelikož je dávno hotový, probíhají testy a výsledky jsou podrobovány analýze sportovním oddělením Toyota Racing Development (TRD). Tetsuo Tada preferuje použití kompresoru místo turbodmychadla, což má velmi prozaický důvod. Jednak není nutné k dosažení vyššího výkonu nutné zvětšovat objem motoru a zároveň tím nezničíte odezvu na plynový pedál, jak to obvykle udělá výfukovými plyny poháněné turbo. Navíc od Toyoty se ozývají hlasy, které tvrdí, že turbo ve spojení s pohonem všech kol a širokými koly dělá jízdu nudnou. Má to být nějaká výtka partnerovi od FHI, který snad preferuje jiné řešení pro BRZ STi?
Vysvětlení Toyoty každopádně dává smysl a to hned ve dvou rovinách. Mechanicky poháněné kompresory jsou doménou TRD od roku 1998, ačkoli její program je zaměřen hlavně na pickupy Tacoma. Jejich čtyřlitrový šestiválec s 236 koňmi se pomocí kitu dostane na nějakých 305 koní, takže kdybychom zaokrouhlili nárůst výkonu zhruba o 30 procent, pro GT 86 by to znamenalo skok z 200 na 260 koní. Možná by to ale mohlo být až 280 nebo ještě více koní. Toyota totiž nedávno připustila, že podvozek by bez nejmenších problémů zvládl dalších 50 koní navíc. Tetsuo Tada ale o přeplňované verzi říká, že TRD pracuje rovněž na jejím podvozku a to je zřejmý signál.
I v tom nejméně pravděpodobném případě, kdy by zmiňované úpravy zvýšily pohotovostní hmotnost GT 86 o 100 kg, by se malé kupé výkonovou hmotností vyrovnalo Nissanu 370Z, který zvládne stovku za 5,3 sekundy a 250 km/h. Pan Tada sice tyto hodnoty potvrdit nechtěl, nicméně mimoděk z něj vypadly informace o standardním modelu, které jsou platné rovněž pro Subaru BRZ a Scion FR-S: s atmosférickým dvoulitrem a manuální převodovkou se na 100 km/h dostanou za 6,8 sekundy a jsou schopné uhánět maximální rychlostí 230 km/h.
Tetsuo Tada zatím nedokáže potvrdit, jestli bude kompresor montován přímo automobilkou, anebo bude dodatečně prodávaný samostatně i se softwarem. Nicméně při rozhovoru z něj vypadla jiná, neméně interesantní věc - Tada potvrdil, že schopnost GT 86 jezdit driftem už ve standardním provedení byla pro konstruktéry a samotnou automobilku natolik důležitá, že se vůbec poprvé v historii Toyoty stala součástí oficiálních vývojových plánů.
Pokud přemýšlíte, jak by Toyota GT 86 a tedy i Scion FR-S mohly vypadat po zásahu divize TRD, pozorně se podívejte na obrázky z dalšího „uniklého“ katalogu. Těm nejdivočejším verzím nechybí spousta dílů z karbonu - lze rozeznat kapotu, lemy blatníků, prahy, kryty vnějších zpětných zrcátek, lízátko pod nárazníkem, boční stabilizační křidýlka, zadní křídlo v několika provedeních nebo dokonce nasávání na střeše. Model v bílém laku by podle velkého chladiče za nárazníkem dokonce mohl být náš inkriminovaný kousek s kompresorem.
K detailnějšímu posouzení plánovaných modifikací nám chybí znalost japonštiny, nicméně překlad do angličtiny je pouze otázkou času, a pokud bude o co stát, opět se s vámi podělíme.
Přeplňovaná Toyota GT 86 TRD dostala kompresor, který na rozdíl od turbodmychadla tolik nedevastuje odezvu na plyn
Zdroj: ft86club, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva