Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Sports FR GRMN: 320 koní skoro z továrny
28.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představí v Goodwoodu kromě plejády svých vozů také prototyp od GRMN. Je to snad náznak, že dostane GT 86 turbo i s kompresorem?
O předprodukčním prototypu Toyoty GT 86 od GRMN (anebo též Gazoo Racing Masters of Nürburgring) jsme podrobně psali před více než měsícem. Dnes máme důvod podívat se na něj s odstupem času podruhé, vůz má totiž namířeno společně s oficiální flotilou vozů od Toyoty do britského Goodwoodu.
Že může auto od Gazoo Racing dělat doprovod automobilům Toyoty, poukazuje minimálně na dvě věci. Jednak to znamená, že GRMN není obyčejná tuningová firma, ale velmi blízký partner, který má přístup - obrazně řečeno - až do kuchyně. Ne náhodou je v knížce od Toyoty věnované modelu GT 86 hned na první dvoustraně obrovské logo Gazoo Racing (u konceptu Sports FR najdete jejího bílého pejska na volantu).
Zároveň to ale může být také nenápadný signál, jakou techniku by mohla mít silnější sériová Toyota GT 86 TRD, pokud se skutečně objeví v prodeji, ale i kdyby ne, japonská automobilka tím nevtíravým způsobem naznačuje, na koho se můžou majitelé osmdesát šestky s důvěrou obrátit, pokud shledávají současný výkon nedostatečným.
Ten inženýři GRMN dodali vrchovatou měrou. Pod kapotou našli místo pro turbodmychadlo i mechanický kompresor a vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a točivý moment 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje upravená šestistupňová manuální převodovka společně se samosvorem.
Přestavba Gazoo Racing dále obsahuje decentní body kit s křídlem, osmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, laděný podvozek, nové brzdy, v kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy a několik doplňkových budíku na středové konzole. Hmotnost auta narostla jen nepatrně na 1 280 kg.
Zatím nám chybí dynamické parametry, s poměrem 250 koní na tunu ale špatné asi nebudou. Snad se Toyota na zítřejší zahájení Festivalu rychlosti připravila a představí všechny své vozy tak, jak se sluší a patří.










































Tato úprava vypadá na přímou tovární podporu, takže možná už brzy budeme moci mluvit o druhé pohonné jednotce pro hachiroku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins