Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo
23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová karosářská verze naroste mezi nápravami o 180 mm, přidaná kila chce kompenzovat přeplňováním. Ve hře je ale také hybridní pohon.
Spekulací na téma Toyoty GT 86 sedan zde bylo již dostatek, přičemž pouze u řečí nezůstalo. Kupříkladu náš známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin pustil do světa nejednu neoficiální ilustraci, na níž se pokusil podobu budoucího sedanu vystihnout. Na autosalonu v Dubaji pak mělo dokonce dojít k oficiálnímu představení, tuto informaci jsme však předem považovali za mylnou. A to plným právem, neboť podle nové šeptandy v zákulisí automobilky by druhá karosářská verze měla dorazit až v roce 2016.
To by znamenalo, že se chystaná novinka ukáže světu zhruba až rok po faceliftu kupé. Počítat bychom tedy již dopředu měli s lehce pozměněnými tvary, než jaké nám servírují zmiňované spekulativní retuše. Stejně jako se oproti dvoudveřovému sourozenci dá logicky počítat s nárůstem rozměrů - délka by měla činit 4 750 mm, šířka 1 780 mm, výška 1 400 mm a rozvor 2 750 mm.
Oproti kupé tak čtyřdveřový model, který dostal interní označení 734A, naroste mezi nápravami o 180 mm, což by mělo k pohodlnějšímu ubytování cestujících na zadních sedadlech postačit. Zdroje ze zákulisí přitom naznačují, že daná konverze není ničím složitým: „Bude vcelku jednoduché posunout prostřední sloupek trochu dopředu, přidat zadní dveře a trochu seseknout střechu.“
Tím by ovšem kromě navýšení prostoru mělo dojít také ke zvýšení hmotnosti, s čímž by již standardní atmosférický dvoulitr mohl mít problém. Proto prý Toyota plánuje přeplňování, což nás ovšem trochu zaráží. Podle předchozích zpráv totiž výše zmíněný facelift kupé počítá i nadále s atmosférickým plněním, pouze přidá na objemu a z dvou litrů naroste na 2,5 l.
Dá se přitom předpokládat, že s ohledem na snížení nákladů Toyota rozhodně nepředstaví jeden model s takovým a druhým s „makovým” agregátem. Je tak dost možné, že chybějící výkon by mohla přinést hybridní pohonná jednotka. Jednu takovou ostatně automobilka již testuje, přičemž elektromotory v té chvíli zásobují výkonem přední kola.
To logicky vede k pohonu 4x4, o stálý systém by ale jít nemělo. Toyota prý pouze hodlá „obšlehnout“ techniku nové Hondy NSX, kde se přední elektromotory zapojují do hry pouze ve chvíli, kdy zadní kola ztratí přilnavost. Tímto způsobem by ale sedan GT 86 rozhodně nekompenzoval ony přihozené kilogramy.
Otázek je tedy bezpočet, odpovědi na ně ovšem chybí. Jisté ovšem je, že o dalších karosářských variantách nepřemýšlí pouze Toyota, ale taktéž partnerské Subaru. To totiž na nedávném autosalonu v Tokiu představilo stylové kombi Cross Sport, u něj je však těch neznámých bohužel ještě více.



Realita se od spekulativních kreseb bude lišit. Už jen kvůli faktu, že Toyota plánuje na rok 2015 facelift standardního kupé GT 86
Subaru nám již s konceptem Cross Sport dokázalo, že na platformě BRZ může vzniknout i stylový kombík
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 3 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 4 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:16 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee