Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo
23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová karosářská verze naroste mezi nápravami o 180 mm, přidaná kila chce kompenzovat přeplňováním. Ve hře je ale také hybridní pohon.
Spekulací na téma Toyoty GT 86 sedan zde bylo již dostatek, přičemž pouze u řečí nezůstalo. Kupříkladu náš známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin pustil do světa nejednu neoficiální ilustraci, na níž se pokusil podobu budoucího sedanu vystihnout. Na autosalonu v Dubaji pak mělo dokonce dojít k oficiálnímu představení, tuto informaci jsme však předem považovali za mylnou. A to plným právem, neboť podle nové šeptandy v zákulisí automobilky by druhá karosářská verze měla dorazit až v roce 2016.
To by znamenalo, že se chystaná novinka ukáže světu zhruba až rok po faceliftu kupé. Počítat bychom tedy již dopředu měli s lehce pozměněnými tvary, než jaké nám servírují zmiňované spekulativní retuše. Stejně jako se oproti dvoudveřovému sourozenci dá logicky počítat s nárůstem rozměrů - délka by měla činit 4 750 mm, šířka 1 780 mm, výška 1 400 mm a rozvor 2 750 mm.
Oproti kupé tak čtyřdveřový model, který dostal interní označení 734A, naroste mezi nápravami o 180 mm, což by mělo k pohodlnějšímu ubytování cestujících na zadních sedadlech postačit. Zdroje ze zákulisí přitom naznačují, že daná konverze není ničím složitým: „Bude vcelku jednoduché posunout prostřední sloupek trochu dopředu, přidat zadní dveře a trochu seseknout střechu.“
Tím by ovšem kromě navýšení prostoru mělo dojít také ke zvýšení hmotnosti, s čímž by již standardní atmosférický dvoulitr mohl mít problém. Proto prý Toyota plánuje přeplňování, což nás ovšem trochu zaráží. Podle předchozích zpráv totiž výše zmíněný facelift kupé počítá i nadále s atmosférickým plněním, pouze přidá na objemu a z dvou litrů naroste na 2,5 l.
Dá se přitom předpokládat, že s ohledem na snížení nákladů Toyota rozhodně nepředstaví jeden model s takovým a druhým s „makovým” agregátem. Je tak dost možné, že chybějící výkon by mohla přinést hybridní pohonná jednotka. Jednu takovou ostatně automobilka již testuje, přičemž elektromotory v té chvíli zásobují výkonem přední kola.
To logicky vede k pohonu 4x4, o stálý systém by ale jít nemělo. Toyota prý pouze hodlá „obšlehnout“ techniku nové Hondy NSX, kde se přední elektromotory zapojují do hry pouze ve chvíli, kdy zadní kola ztratí přilnavost. Tímto způsobem by ale sedan GT 86 rozhodně nekompenzoval ony přihozené kilogramy.
Otázek je tedy bezpočet, odpovědi na ně ovšem chybí. Jisté ovšem je, že o dalších karosářských variantách nepřemýšlí pouze Toyota, ale taktéž partnerské Subaru. To totiž na nedávném autosalonu v Tokiu představilo stylové kombi Cross Sport, u něj je však těch neznámých bohužel ještě více.



Realita se od spekulativních kreseb bude lišit. Už jen kvůli faktu, že Toyota plánuje na rok 2015 facelift standardního kupé GT 86
Subaru nám již s konceptem Cross Sport dokázalo, že na platformě BRZ může vzniknout i stylový kombík
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 5 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 3 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 5 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 6 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 8 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva