Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 má jasnou budoucnost. Turbo nebude, střecha dolů jít může
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hlavní konstruktér kupé Tetsuya Tada uvedl, že přeplňování sebou přináší víc kil, což je nežádoucí. Zároveň sní o produkční verzi otevřené FT-86 Open.
Minulý týden se v Austrálii odehrál již třetí ročník Festivalu 86. U jeho příležitosti se nesetkala pouze řada japonských kupátek ve standardním či upraveném stavu, ale zároveň došlo rovněž k odhalení konceptu Shooting Brake. Ten sice do sériové výroby nezamíří, nicméně duchovní otec standardního modelu Tetsuya Tada jím je přímo nadšený. A dodává, že on a jeho tým mají v hlavě plno nápadů, jak zájem o Toyotu GT 86 udržet i nadále vysoko.
„Věc, která mě opravdu vzrušuje, je fakt, že ještě před několika lety byla Toyota hrdá na to, že je světovou jedničkou v produkci aut. Kritici ale říkali: 'Dělají spoustu aut, ale všechna jsou nudná.' Od chvíle, co je na světě GT 86, chceme vyrábět auta s vášní a nejen kvůli zisku. A to se opravdu změnilo, lidé jsou více zapálení a věnují více úsilí výrobě kvalitních vozů. Toyota GT 86 změnila přístup starších zaměstnanců značky, neboť ti nyní pracují s mnohem větší vášní na voze, který opravdu chtějí vyrábět.“
Právě toto je jeden z hlavních důvodů, proč japonská automobilka hodlá kupé uchovat ve své nabídce po mnoho dalších let. Tada-san navíc připouští, že ačkoliv momentálně ještě není vše perfektní, do budoucna by se od lidí vyrábějících GT 86 měli „nakazit“ i ostatní zaměstnanci značky. Emoce tak budou vlastní také ostatním modelům Toyoty. Nakolik však jde o příslib věcí budoucích a nakolik o pouhou touhu pana Tady, to je zatím ve hvězdách.
Vraťme se ale zpátky k samotnému kupé, které v této generaci stoprocentně nedostane přeplňování. „Prosím, nechápejte mne špatně, protože poti tomu nic nemám - turbo je vážně skvělé,“ osvětluje záležitost Tada. „Jediným problémem ovšem je, že pokud jej dáte do GT 86, stane se tak za cenu vyšší hmotnosti. A s těžkým autem není taková zábava jako s lehkým.“
Jakmile ovšem řeč přijde na větší vozidlo než GT 86, pak hmotnost navýšená turbem problémem není. I proto Tada naznačil, že zvažuje použití přeplňování pro další projekty, do nichž je zapojen, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Kupé si tedy stoprocentně bude muset vystačit s plochým čtyřválcem, jehož výkon byl v rámci nedávného faceliftu nepatrně navýšen na 205 koní.
Zajímavé je, že jakkoliv turbo je mimo hru, produkční verze konceptu FT-86 Open stále leží Tadovi na stole. Hlavní konstruktér by tuto myšlenku velmi rád zrealizoval, nicméně si je jist celé řady těžkostí. Proto dodává, že se tento sen „snad někdy a nějak“ podaří zrealizovat. Jsme přitom zvědavi, zda u toho bude Subaru, v jehož kolaboraci GT 86 vzniklo.
Tada-san dále uvedl, že jakýkoliv budoucí vývoj může zahrnovat i jinou značku, s nimiž má Toyota sepsanou spolupráci, tedy kupříkladu Mazdu nebo BMW. „Máme tu tedy mnoho možností,“ dodává šéf projektu. Jsme si ale víceméně jisti, že zrovna k tomuto kroku nikdy nedojde a GT 86 zůstane nadále spřízněno pouze se Subaru BRZ.
Jelikož přitom mateřská firma Fuji Heavy Industries nemá kapacity na výrobu další karosářské verze, bude projekt roadsteru nejspíše jen snem, který se realizovat nepovede. Místo něj by ovšem mohlo dorazit větší kabrio zrozené ze spolupráce s BMW, v jehož případě by asi přítomnost turbodmychadla nevadila.
Toyota sice již dříve naznačila, že otevřenou verzi GT 86 by mohla vyrábět i bez Subaru, nejspíše však půjde o pouhý sen
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.