Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení
11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hachiroku by měla dorazit s vyšším výkonem i manuální převodovkou. Nabraná kila pak mají redukovat lehčí komponenty i aerodynamika.
Neuplyne pomalu ani měsíc, abychom se nezmínili o výkonnější verzi Toyoty GT 86 či Subaru BRZ. Září samozřejmě nebude výjimkou, neboť o možné novince se na frankfurtském autosalonu rozpovídal Koei Saga, jeden z vrchních konstruktérů pohonných jednotek japonské automobilky. Ten zároveň potvrdil, že k navýšení výkonu skutečně dojde pomocí hybridního ústrojí. A to především díky zkušenostem, které Toyota v daném směru má.
Celá záležitost navíc není jen zbožným přáním, ale víceméně realitou. „Vývoj je již v pokročilé fázi, takže pokud přijde oficiální požehnání, jsme připraveni,“ dodal Saga s tím, že hybridní ústrojí by mohlo kombinovat systémy určené jak pro závodní okruhy, tak pro veřejné silnice. Podle něj by tak Toyota mohla dát projektu zelenou v brzké době.
Kupé GT 86 by se tak mohlo stát první hybridní zadokolkou Toyoty, neboť všechny stávající modely posílají sílu dopředu. S tím by ovšem neměl být problém, neboť třeba takový Lexus GS 450h zásobuje výkonem také zadní nápravu. Činí tak ovšem přes automatickou převodovku, což by u daného kupátka jistou komplikací být mohlo.
Je tedy zřejmé, že Toyota bude muset ještě přepracovat manuální řazení, které je u modelu GT 86 zásadní. Jen s pádly pod volantem by totiž kupé neoslovilo tolik zákazníků, které si získává dnes. A to ani za předpokladu, že by využita byla šestistupňová sekvence z konceptu Yaris Hybrid-R, ostatně, osud Škody Fabia RS by Japoncům mohl být příkladem.
Převodová skříň je ale jen malým zádrhelem, opravdovým problémem totiž bude navýšení hmotnosti, které hybridní ústrojí dozajista přinese. Podle Sagy by ale vše mělo vyřešit její správné rozložení mezi nápravy. Pokud by se totiž tento úkol povedl na jedničku, pak sice hybridní GT 86 bude těžší, ale stále vyvážená.
V tomto směru ostatně již duchovní otec celého projektu Tetsuya Tada prohlásil, že baterie budou muset být co nejníže kvůli těžišti. Zároveň prý Toyota GT 86 dostane aerodynamické prvky, které jí napomohou k lepší dynamice. A aby toho nebylo málo, pak by oddělení TRD mělo zajistit stokilovou dietu.
Je však otázkou, nakolik daná redukce bude kompenzovat nárůst kil. Jisté ovšem je, že celá věc stojí možná až zbytečné peníze v rámci vývoje, které se následně budou muset přetransformovat do mnohem vyšší ceny. Pomoci by ale mohl příští Prius, který bude z nově vyvíjené techniky rovněž těžit.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu









Chystaná hybridní verze Toyoty GT 86 dostane aerodynamické doplňky TRD kvůli lepší aerodynamice, jež má kompenzovat přidaná kila
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva