Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Cabrio nakonec bude, dorazit má i přeplňovaný sedan
5.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spekulace ohledně nových verzí GT 86 se dostávají do dalšího kola. Dle australského tisku se derivátů v podobě kabrioletu a sedanu přece jen dočkáme.
Toyota GT 86 před několika týdny podstoupila facelift, který ji přinesl především upravený podvozek a místo klasické antény žraločí ploutev. Ještě předtím jsme však informovali o tom, že na důležitých trzích nesplňuje prodejní očekávání, a tak jsme už začínali pochybovat nad tím, zda se vůbec někdy můžeme dočkat dalších verzí, respektive zda bude vůbec na programu dne nějaký nástupce. Naši australští kolegové však negativní očekávání rozhánějí pozitivními zprávami o chystaných derivátech.
Na základě faceliftovaného provedení bychom se podle nich měli dočkat dříve naznačeného kabrioletu, který bude produkční verzí Toyoty FT-86 Open Concept a to ještě v letošním roce. Potvrzují se tak zvěsti o tom, že Toyota hodlá zřejmě pokračovat bez asistence Subaru a spravit si tak chuť. To by se spolu s větrem ve vlasech mohlo podařit.
Otevřená varianta řady GT 86 údajně bude disponovat lehkou plátěnou střechou schopnou složení do dvaceti sekund, která přihodí k hmotnosti klasického kupé zhruba 30 kilogramů. Plochý dvoulitr vyvinutý ve spolupráci se Subaru s výkonem 200 koní má zůstat beze změny, další úpravy však s ohledem k dodatečným kilům podstoupí podvozek. Cena za kabrio na domácím - japonském trhu - má dosahovat v přepočtu 690 až 750 tisíc korun a do Evropy prý zamíří už v polovině října.
Přespříští rok se ale prý máme v rámci expanze sportovních Toyot těšit také na sedan s dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol, v jehož útrobách se objeví i hybridní pohonná jednotka s přeplňováním. Čtyřdveřová karoserie bude dosahovat délky 4,75 metru a s hodnotou 1,78 metru si zachová aktuální šířku kupé. Oproti němu bude o 51 centimetrů delší. Aby se cestující v kabině nemuseli příliš sklánět, výška vozu údajně vzroste o 10 centimetrů (na výsledných 1,4 metru), sedan si však má zároveň uchovat sportovní design a přitažlivost zbytku modelové řady GT 86.
Vlajková loď v podobě většího a těžšího sedanu dostane dvě pohonné jednotky. Tou první bude modifikovaná podoba plochého čtyřválec od Subaru s přímým vstřikováním a turbodmychadlem (Direct Injection Turbo), která poskytne výkon 300 koní a na kola je bude přenášet prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. V případě Japonska má mít objem dvou litrů, avšak pro exportní trhy ještě o půl litru objem naroste. Příplatek za sedan oproti kupé bude zhruba sto tisíc korun. Ještě zajímavější zprávou je, že právě tenhle motor v roce 2016 zamíří i do kupé a do kabrioletu v rámci výraznějšího faceliftu.
Co se týče druhé pohonné jednotky, hovoří se nejhlasitěji o hybridu, ve kterých je Toyota snad nejpovolanější. Kdo by však sázel na zapojení spalovacího motoru ze stávající řady, ten nemůže být od pravdy dále, jelikož sedan dostane nové ústrojí s elektromotorem, ke kterému připojí dvoulitrový boxer Subaru. Aby byla zajištěna dostatečná trakce, pak se elektrická jednotka postará o pohon přední nápravy, zatímco spalovací motor bude obsatrávat tu zadní. Pokud se ptáte na finální cenu hybridní novinky, odhady hovoří o částce převyšující milion korun. Základ bez elektrické výpomoci uvedený v polovině roku 2016 by se však mohl vejít do 800 tisíc korun.
Nové verze Toyoty GT 86 zřejmě přijdou, kromě kabrioletu a sedanu přivítáme také kupé s přeplňovaným třistakoňovým motorem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.