Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2016: facelift přinese vyšší výkon a agresivnější vizáž
12.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé dostane do vínku 210 koní namísto stávajících 200. Stejná změna čeká i Subaru BRZ, to ale možná nebude mít podvozek od Gazoo Racing.
Prakticky od svého uvedení na trh se Toyota GT 86 těší chvále, i když v našem případě to bylo s výhradami. Zároveň však řada fanoušků volá po vyšším výkonu, neboť 200 koní je v soudobém světě zoufale málo. Koneckonců, více síly pod kapotou nabízí i leckterý rodinný stěhovák, o sportovních kupátkách ani nemluvě. Japonská značka přitom dosud byla k danému nářku hluchá, nicméně v příštím roce bychom se měli dočkat faceliftu, který změní mnohé. Dorazit má totiž nikoliv pouze agresivnější vizáž, ale také více koní.
Pokud ovšem doufáte v razantní posílení motorového prostoru, pak vás musíme hned v úvodu článku zklamat. Příchod kompresoru či turbodmychadla se nekoná, místo toho bude zadní nápravu i nadále pohánět ryze atmosférický dvoulitr od Subaru. Technici značky se však zaměřili na redukci tření a nový design sacího potrubí, díky čemuž výkon a točivý moment narostou o pět procent. Souběžně s tím se pak má o 7 % zlepšit i spotřeba.
Abychom nezůstávali pouze v obecné rovině, můžeme přispět čísly. Jak jsme ale naznačili výše, pro mnohé to asi nebude příjemné čtení. Výkon by totiž měl narůst jen o 10 koní na celkových 210 k, díky čemuž čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku (7,6 sekundy) poklesne spíše jen o jednu či dvě desetiny než o celé sekundy. Zároveň pak můžeme počítat jen s lehčím posunem u maximálky, která nyní vrcholí hodnotou 226 km/h.
Pomocnou ruku bohužel nenajdeme v rámci hmotnostní diety, zdroje totiž aktuálně v případě dalších mechanických zásahů hovoří pouze o ladění podvozku. V tomto ohledu ale již půjde o čtení příjemnější, neboť součástí standardní výbavy se stanou zakázkové tlumiče Sachs, jež mají ještě dále umocnit ovladatelnost. Zároveň bude zesílen pomocný rám zadního zavěšení, který navýší tuhost japonského kupé.
Dané záležitosti má na starosti Gazoo Racing, tedy dvorní tuningová firma, která v loňském roce vyhrála legendární Čtyřiadvacetihodinovku Nürburgringu. Nikoliv tedy celý závod, pouze svou třídu, a to právě s upravenou Toyotou GT 86. Veškeré získané zkušenosti by se tak nyní měli promítnout do ladění silniční verze, přičemž je ovšem otázkou, zda právě z těchto oblastí bude profitovat Subaru BRZ.
Pro dvojče s hvězdokupou ve znaku je ovšem facelift připraven rovněž, už jen s ohledem na fakt, že obě verze jsou vyráběny v továrně Subaru. I v případě stávajícího provedení se ovšem podvozek každého z nich nepatrně liší, do budoucna by tak propast mezi oběma vozy mohla ještě narůst. V tomto směru ale již spekulujeme, proto rychle zpátky k modifikacím, jež jsou jisté.
Od mechaniky se přesouváme k vzhledu, který bude o poznání agresivnější. Dorazit má především nový čelní nárazník společně s odlišnými světlomety a kapotou motoru, jíž ozdobí výdechy horkého vzduchu. Mimo to lze očekávat také příchod nového zadního nárazníku, jehož součástí bude rozměrnější difuzor. Z toho důvodu se koncovky výfuku přesunou více do rohů.
Tím modifikace končí, uvnitř lze pak očekávat zejména změny v oblasti výbavy. My pak jen můžeme dodat, že facelift dorazí přesně v půli životního cyklu japonského kupé, neboť to bylo projektováno na osmiletou kariéru. Je tedy zřejmé, že pokud Toyota schválí druhou generaci, pak ta se dříve než na počátku nové dekády neukáže.

Facelift Toyoty GT 86 se již ukázal na neoficiální ilustraci
Oproti stávajícímu provedení je ihned patrná přidaná agresivita
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11