Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2016: facelift přinese vyšší výkon a agresivnější vizáž
12.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé dostane do vínku 210 koní namísto stávajících 200. Stejná změna čeká i Subaru BRZ, to ale možná nebude mít podvozek od Gazoo Racing.
Prakticky od svého uvedení na trh se Toyota GT 86 těší chvále, i když v našem případě to bylo s výhradami. Zároveň však řada fanoušků volá po vyšším výkonu, neboť 200 koní je v soudobém světě zoufale málo. Koneckonců, více síly pod kapotou nabízí i leckterý rodinný stěhovák, o sportovních kupátkách ani nemluvě. Japonská značka přitom dosud byla k danému nářku hluchá, nicméně v příštím roce bychom se měli dočkat faceliftu, který změní mnohé. Dorazit má totiž nikoliv pouze agresivnější vizáž, ale také více koní.
Pokud ovšem doufáte v razantní posílení motorového prostoru, pak vás musíme hned v úvodu článku zklamat. Příchod kompresoru či turbodmychadla se nekoná, místo toho bude zadní nápravu i nadále pohánět ryze atmosférický dvoulitr od Subaru. Technici značky se však zaměřili na redukci tření a nový design sacího potrubí, díky čemuž výkon a točivý moment narostou o pět procent. Souběžně s tím se pak má o 7 % zlepšit i spotřeba.
Abychom nezůstávali pouze v obecné rovině, můžeme přispět čísly. Jak jsme ale naznačili výše, pro mnohé to asi nebude příjemné čtení. Výkon by totiž měl narůst jen o 10 koní na celkových 210 k, díky čemuž čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku (7,6 sekundy) poklesne spíše jen o jednu či dvě desetiny než o celé sekundy. Zároveň pak můžeme počítat jen s lehčím posunem u maximálky, která nyní vrcholí hodnotou 226 km/h.
Pomocnou ruku bohužel nenajdeme v rámci hmotnostní diety, zdroje totiž aktuálně v případě dalších mechanických zásahů hovoří pouze o ladění podvozku. V tomto ohledu ale již půjde o čtení příjemnější, neboť součástí standardní výbavy se stanou zakázkové tlumiče Sachs, jež mají ještě dále umocnit ovladatelnost. Zároveň bude zesílen pomocný rám zadního zavěšení, který navýší tuhost japonského kupé.
Dané záležitosti má na starosti Gazoo Racing, tedy dvorní tuningová firma, která v loňském roce vyhrála legendární Čtyřiadvacetihodinovku Nürburgringu. Nikoliv tedy celý závod, pouze svou třídu, a to právě s upravenou Toyotou GT 86. Veškeré získané zkušenosti by se tak nyní měli promítnout do ladění silniční verze, přičemž je ovšem otázkou, zda právě z těchto oblastí bude profitovat Subaru BRZ.
Pro dvojče s hvězdokupou ve znaku je ovšem facelift připraven rovněž, už jen s ohledem na fakt, že obě verze jsou vyráběny v továrně Subaru. I v případě stávajícího provedení se ovšem podvozek každého z nich nepatrně liší, do budoucna by tak propast mezi oběma vozy mohla ještě narůst. V tomto směru ale již spekulujeme, proto rychle zpátky k modifikacím, jež jsou jisté.
Od mechaniky se přesouváme k vzhledu, který bude o poznání agresivnější. Dorazit má především nový čelní nárazník společně s odlišnými světlomety a kapotou motoru, jíž ozdobí výdechy horkého vzduchu. Mimo to lze očekávat také příchod nového zadního nárazníku, jehož součástí bude rozměrnější difuzor. Z toho důvodu se koncovky výfuku přesunou více do rohů.
Tím modifikace končí, uvnitř lze pak očekávat zejména změny v oblasti výbavy. My pak jen můžeme dodat, že facelift dorazí přesně v půli životního cyklu japonského kupé, neboť to bylo projektováno na osmiletou kariéru. Je tedy zřejmé, že pokud Toyota schválí druhou generaci, pak ta se dříve než na počátku nové dekády neukáže.
Facelift Toyoty GT 86 se již ukázal na neoficiální ilustraci
Oproti stávajícímu provedení je ihned patrná přidaná agresivita
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva