Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2015: úpravy na podvozku doplnila žraločí ploutev místo antény
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tvůrci GT 86 se od zahájení prodejů nezastavili. Výsledkem je nový modelový rok s modifikacemi podvozku pro lepší jízdní projev či nová anténa.
Toyota GT 86 je vzpomínkou na minulost, kdy auta ještě nebyla zatížená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Měl to být lék na krizi středního věku, avšak k jeho aplikaci zcela očividně příliš zájemců nesáhlo. To, že GT 86 nesplňuje na důležitých trzích očekávání, by mohlo znamenat, že se silnější, otevřené či další verze prostě nedočkáme. Dočkáme se ovšem minimálně nového evropského modelového roku.
Ten se překvapivě kasá vylepšenými dynamickými vlastnostmi, které má vozu poskytovat jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů. Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.
Řidič údajně bude moci číst lépe silnici, po které jede a modifikovaná GT 86 nového modelového roku mu dodá veškerou důvěru při jízdě na limitech. Přestože se tento model objevil na trhu v roce 2012, práce jeho tvůrců na něm dodnes neustaly. GT 86 je podle Toyoty vůz pro maximální zapojení řidiče do děje a automobilka je odhodlána tento status zachovat i do budoucna. My jsme jen zvědaví, jak to bude fungovat v praxi.
Mezi další drobnější úpravy patří třeba karbonový motiv vložky palubní desky nebo anténa ve stylu žraločí ploutve, která nahrazuje původní, dosti ohyzdné řešení. Zlepší prý nejen vzhled, ale také aerodynamiku. Mezi dalšími pokroky najdeme například přídavek dvou laků karoserie, a to bílé perletě a stříbrné. Nová evoluce Toyoty GT 86 bude v Evropě k mání od léta a to stále se stejným motorem. Zadní kola pohání dvoulitrový boxer bez přeplňování, který poskytuje 200 koní při 7 tisících otáčkách. Zrychlení na stovku umí Toyota za 7,6 sekundy a maximálka činí 226 km/h.



Nová evoluce Toyoty GT 86 by mohla znamenat daleko zajímavější jízdní projev než dosud, třebaže s výkonem se nijak nehýbalo. A ta ošklivá anténa je pryč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 10 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB