Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2015: facelift prý přijde s motorem 2,5 a výkonem až 250 koní
23.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme pro vás dobré a špatné zprávy. Pro GT 86 se testuje hned trojí navýšení výkonu, dvě z nich ale zřejmě dorazí až s příští generací.
Japonská kupátka v podobě Toyoty GT 86, Subaru BRZ a Scionu FR-S se již od svého příchodu na trh těší výjimečné pozornosti i chvále. Zároveň však také na jejich adresu míří jistá kritika - kvůli jedinému dostupnému motoru s relativně omezeným výkonem. Ne snad, že by kvůli tomu Toyobaru bylo špatné, ale jeho koncepce a vynikající podvozek zkrátka křičí, že by zvládly více. Na světě sice existuje řada tuningových firem, které se do motorového prostoru rozhodly nacpat turbo, kompresor či případně obojí, oficiálně se však Japonci drží zkrátka.
Nedávno se přitom zdálo, že by konečně mohla na sportovní pole zavítat první vlaštovka. Za logem STI se ale nakonec skrývalo „jen“ Subaru BRZ tS, které kromě celé řady modifikací vzhledu a podvozku nezměnilo v motorovém prostoru ani šroubek. Tedy pokud nepočítáme rozpěru, jež měla navýšit tuhost karoserie. Sériový výkon 200 koní však zůstával na svém.
Nyní se ovšem začaly rojit nové zvěsti v táboře Toyoty. Podle australského Sydney Morning Herald totiž značka uvažuje o navýšení objemu motoru ze dvou na dva a půl litru, díky čemuž by výkon mohl vyletět na 250 koní. To jen potvrdil šéf projektu Tetsuya Tada, který dokonce naznačil, kdy bychom se nárůstu síly mohli dočkat. Příliš nás ale nepotěšil.
Jak se totiž zdá, tak výkonnostní „upgrade” půjde ruku v ruce s faceliftem a dočkat bychom se ho tedy měli až někdy v roce 2015. Přičemž díky této alternativě by Toyota nenavýšila příliš cenu ani náklady, nízká by pak zůstala také hmotnost. Motor by navíc nadále zůstal atmosférickým a tudíž daleko lépe čitelným z místa řidiče.
Možnost přeplňování nebo hybridizace ale nebyla tak úplně vytlačena. Tada totiž ohlásil, že obě verze jsou ve vývoji pro příští generaci Toyoty GT 86. Ta by ale pro změnu mohla být trochu jiným vozem, který dost možná ustoupí od plochého čtyřválce ve prospěch konvenčnější jednotky - účast Subaru je tak ve hvězdách.
Důvody k tomuto smýšlení máme přímo v prohlášení Toyoty, která vůbec poprvé po 20 letech vyvíjí vlastní benzinový čtyřválec doplněný turbodmychadlem. Debutovat by měl pod kapotou zcela nového kompaktního SUV - zřejmě Lexusu NX - v listopadu v Tokiu, poté ale jeho cesty zamíří i pod kapoty dalších koncernových vozů.
Tada sice v této chvíli přiznává, že výhoda boxeru nepopiratelně spočívala v nízkém těžišti, i on sám chce ale novou pohonnou jednotku vyzkoušet. Poté se prý uvidí, jaké bude pro novou generaci GT 86 nejlepší řešení. Logistické oddělení Toyoty tak rozhodně dostane zabrat, neboť při přechodu na vlastní motor bude třeba vyřešit i výrobní kapacity. Jak je totiž dobře známo, všechny stávající verze vyrábí ve své továrně Subaru.
Aby toho navíc nebylo málo, ve hře je stále ona výše zmíněná hybridizace. Tada ale dodal, že GT 86 nepoužije konvenční způsoby, ale spíše sáhne po superkondenzátoru ze závodního speciálu TS030 z Le Mans. Tedy po řešení, jež má za pár týdnů debutovat pod kapotou koncepční Toyoty Yaris ve Frankfurtu. Daný systém je totiž nejen lehčí (nepotřebuje těžké baterie), ale zároveň jednodušší a umožňuje rapidní akceleraci.
Je tedy možné, že pohonné ústrojí koncepčního Yarisu nepovede pouze k příští generaci Toyoty Supra, ale také k novému kupé GT 86. Uvidíme ale na samotném autosalonu, zda Japonci něco prozradí. Prozatím můžeme z výše zmíněného vyvodit tolik, že minimálně do roku 2015 japonská kupátka oficiální cestou vyšší výkon nedostanou, ani kdybychom se na hlavu stavěli.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.










































Neoficiální cestou se již Toyota GT 86 navýšení výkonu dočkala. Gazoo Racing jí nadělilo 320 koní
Až donedávna bylo nadějí na vyšší výkon ohlášené Subaru BRZ tS. To však nakonec dorazilo se standardními 200 koníky
Zdroj: SMH Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva