Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GRMN Sports Hybrid Concept II: další závodní hybrid
24.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Toyota představí na při vytrvalostním závodu na Nürnburgringu nový hybridní sporťák. Vypadá všelijak, po technické stránce ale stojí za pozornost.
Hybridy nejsou zrovna nejatraktivnější automobily na světě a Toyota se to snaží změnit. Jednou z prvních vlaštovek je GRMN Sports Hybrid Concept II, který navazuje na předchozí pokus Toyoty s označením Sports Hybrid Concept. Ten byl založen na sériovém modelu MR-2 Spyder a honosil se výkonem 392 koní a zrychlením na stovku za 4,5 sekundy. Hmotnost vozu byla solidních třináct metráků a výkon pohonné jednotky byl přenášen na všechna kola.
Pokud se ptáte, co znamená tajemná zkratka GRMN, tak vězte, že jde o „Gazoo Racing tuned by Meister of Nürburgring”, což snad nevyžaduje překladu. Koncept dostal tento přídomek k uctění památky tragicky zesnulého testovacího jezdce Toyoty, Hiromu Naruse, který zemřel minulé léto při testování Lexusu LFA Nurnburgring Edition v Německu. Hiromu byl nejen šéfem testovacích jezdců Toyotu ale také hlavou Gazoo Racing.
Nový koncept začíná tam, kde ten starý skončil. Na první pohled zaujme nový design, který vypadá značně moderněji než ten předchozí, jež měl blíže spíše k tuningovému bodykitu. Nový koncept pravděpodobně využívá platformu staršího modelu a Toyota to v tiskových zprávách nijak nevyvrací. GRMN Sports Hybrid Concept II disponuje šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 245 koní a dalších 50 koní obstará elektromotor. Celkový výkon je tedy 295 koní, a to je podstatně níže než u předchozí verze konceptu.
Elektromotor v tomto případě pohání pouze přední kola a spalovací motor se stará o pohánění těch zadních. Výsledkem je tedy pohon všech čtyř kol. Zatím není známo, jestli pohon obou náprav může fungovat současně i nezávisle na sobě, ale zřejmě tomu tak bude. Vsazeno bylo také opět na bezestupňovou automatickou převodovku (CVT) a řazení skrze pádla pod volantem.
Další fotografie a informace budou známy po čtyřiadvacetihodinovém závodě na Serverní smyčce, který se koná již o tento víkend. Tato Toyota se tam útká i s dalšími zajímavými výtvory. Z jí podobných můžeme zmínit Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0, z trochu jiného soudku pak pochází včera představené Mini Coupe John Cooper Works Endurance.






Toyota GRMN Sports Hybrid Concept II
Loňská Toyora Sports Hybrid Concept na bázi modelu MR-2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva