Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 II: předprodukční podoba sporťáčku odhalena
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota konečně zveřejnila podrobnosti k druhé generaci svého konceptu FT-86. Víme, jak vypadá a kdy se dostane do výroby.
Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.
Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...



Na vyšší příď navazuje masivnější a komplikovanější přední nárazník s velkým, hranatějším otvorem pro přívod chladícího vzduchu, do nárazníku jsou dále nově zasazena výrazná LED světla pro denní svícení. Profil vozu je až o něco vyšší stavbu totožný jako u první generace konceptu, záď, přesněji víko zavazadelníku dostalo nepřehlédnutelný pevný spojler. Opět masivnějšího a komplikovaněji tvarovaného nárazník s velkým difuzorem si ale taktéž jen těžko nevšimnete.
K technice vozu Toyota říká, že nepotřebuje velký a objemný motor, aby nabídla adekvátní jízdní výkony. Pod kapotou tak najdeme dvoulitrový čtyřválec s atmosférickým plněním, který je posunut co nejvíce za přední nápravu tak, aby pomáhal k ideálnímu rozložení hmotnosti. Nevíme zatím, jaký výkon můžeme od takového motoru očekávat, ale předpokládáme, že se dočkáme cifry mezi 150 a 200 koňmi.
Automobilka na každý pád potvrdila, že vůz má již jistojistě namířeno do výroby a u dealerů bychom se s ním měli setkat již v roce 2012. V Ženevě se vedle Toyoty FT-86 II objeví i „bratrský” koncept Subaru, které vyvíjí prakticky tentýž vůz ve svém vlastním kabátku a s trochu jinou technikou. Tomu se ale budeme věnovat ve vlastním článku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 11 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins