Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 a její interiér: automobilka si s námi hraje na slepou bábu
9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Detailnější fotografie interiéru modelu FR-S alias FT-86 osvětlují, jaké označení Toyota patrně použije pro svou novou sportovní zadokolku.
Poměrně detailní záběry interiéru nové Toyoty FT-86 jsme tu už měli. Zaměřili jsme pozornost na pár drobností, které vypadaly hezky, jako třeba kratičkou páku voliče šeststupňového automatu připomínající řadičku manuální převodovky, která ale ve skutečnosti vypadá jinak. Je delší a má pojistku pod hlavicí. Pozoruhodně retro vypadají rovněž klasické digitálky, i když zrovna nejsou ergonomicky ideálně umístěné. To samé by se asi dalo říci o startovacím tlačítku, které najdete pod panelem dvouzónové automatické klimatizace, hned vedle USB přípojky.
Teď tu máme stejnou fotografii, jen v o dost vyšším rozlišení. A bylo z ní možné rozeznat jednotlivá tlačítka ovládající režimy elektronického řízení stability. Kromě slibované možnosti vypnout ESP je zde také volba s názvem VSC Sport, což by mohl být mód, kdy stabilizace zůstane aktivovaná, ale řidič dostane více volnosti podívat se k hranicím přilnavosti. Nechybí pak ani režimy Sport a Snow upravující rychlost a moment přeřazení automatu. Možná ještě stojí za zmínku nerezové nebo možná hliníkové pedály, které byly vidět i minule, jen jsem na ně jaksi zapomněl upozornit.
Mnohem více mě ale mrzí jiný detail, který mi unikl z velmi prozaického důvodu - není totiž vidět. Víte co mám na mysli? Podívejte se na volant. Nechybí vám tam něco? Jasně, znak Toyoty. Anebo Subaru. Až když jsem se podíval na jinou fotku, konkrétně z kabiny testovacího prototypu s volantem uprostřed přelepeným černou páskou, mi to došlo. Toyota si zhruba před rokem nechala patentovat logo kombinující siluetu pístů protiběžného motoru a číslice 86. Což byl jasný odkaz na motor Subaru a Toyotu Corollu AE86, dodnes nesmírně oblíbenou mezi lidmi okouzlenými soutěžemi v driftu.
Pokud to náhodou nevíte, stroj z osmdesátých let používal vysokootáčkový řadový čtyřválec 1,6 litru DOHC s označením 4A-GE a kdo se jen trochu zajímá o motory, musel o něm už někdy slyšet. Patří mezi to nejlepší, co se v této objemové kategorii objevilo, i když se tvrdí, že to ve skutečnosti byla okopírovaná jednotka od firmy Cosworth.
Ať je to jak chce, o nový motor se postaralo Subaru a boxer k tradičním hodnotám Toyoty zrovna nepatří. Osmdesát šestka ale ano. Odtud pochází i jméno nebo spíše přezdívka všech modelů AE86 - Hachi-Roku, japonsky též osm-šest. A právě jako pocta tomuto vozu se podle všeho na volantu objeví tato číslice. Možná se mýlím, ale pokud se pozorně podíváte na přelepený střed, tak s trochou fantazie se tam 8 a 6 rýsují.
A tím jsme vlastně asi vyřešili i to, jak by se tento vůz mohl oficiálně jmenovat. Podle všeho kombinace FT-86 (nebo FT86) bude existovat a na některých trzích ponese Toyota anebo Scion také tři písmena FR-S. Subaru si pak půjde svou cestou a označením BRZ. A ještě jedna věc. Vyretušované logo z volantu poukazuje na to, že si s námi se všemi těmi „úniky“ katalogů zřejmě hraje na slepou bábu samotná Toyota. Ostatně, něco podobného jsme museli říci už při jednom z těch předchozích)...
Na volantu Toyoty se patrně objeví stylizovaná 86 jako odkaz na model AE86
Zdroj: FT86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva