Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FCV Concept: Prius budoucnosti sází na vodíkové palivové články
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro tokijský autosalon dostala dvě malé lehké palivové nádrže, které vystačí na 500 km. K jejich naplnění jsou přitom třeba pouhé tři minuty.
Jsou to nějaké tři týdny, co jsme poněkud mlhavě zmiňovali budoucnost Toyoty. Japonská automobilka totiž nevidí reálné snižování spotřeby v elektromobilech, downsizingu pohonných jednotek nebo převodovce CVT. Místo toho v jejím hledáčku utkvěly vodíkové palivové články, na jejichž vývoji spolupracuje s BMW, které v této oblasti patří k průkopníkům.
Koncepční prototyp FCV (Fuel Cell Vehicle), který se za dva týdny ukáže na autosalonu v Tokiu, je prvním ovocem vzešlým z této kooperace. Dominantní podíl na něm má samotná Toyota, pro kterou je stávající verze evolucí studie FCV-R z roku 2011. Oproti ní však došlo k mnoha změnám, z nichž zásadní je snížení dojezdu ze 700 na 500 kilometrů. Nikoliv ovšem větší „žravostí“ pohonného ústrojí, ale pouze zmenšením a odlehčením dvou palivových nádrží.
Tato redukce se pozitivně projevila na době čerpání vodíku. Obě nádrže jsou totiž plné za pouhé tři minuty. „Palivo” je zde uchováváno při tlaku 70 MPa, palivové články pracují s energetickou hustotou 3 kW/l. Celkový výkon pohonné soustavy dosahuje ekvivalentu minimálně 136 koní přičemž má být k dispozici možnost krátkodobého zvýšení. Dosahovaný výkon je na stejné úrovni, kterou disponuje stávající Prius. Nový vodíkový model by jej přitom v budoucnu měl nahradit.
Otázkou však je, kdy se tak skutečně stane. Japonská automobilka totiž momentálně vyvíjí zcela novou generaci Toyoty Prius, která i nadále zůstane u kombinace benzinové pohonné jednotky a elektromotoru. Produkční verze vodíkového prototypu FCV by však měla dorazit již v roce 2015, díky čemuž by tak značka měla ve svém portfoliu hned dva úsporné modely.
Přesné záměry lze samozřejmě očekávat na autosalonu v Tokiu, kam koncept FCV dorazí v plné kráse. My přitom jen na závěr dodáme stávající dimenze, které počítají s délkou 4 870 mm, šířkou 1 810 mm, výškou 1 535 mm a rozvorem 2 780 mm. Uvnitř pak vůz nabízí čtveřici sedadel, přičemž jeho cena se má pohybovat v rozmezí jednoho až dvou milionů.
Koncepční Toyota FCV míří na autosalon do Tokia s novou technikou. Do prodeje má jít za dva roky
Zdroj: Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva