Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Corolla 2014 pro Evropu: konečně s více detaily a 60 fotkami
11.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) O nové generaci Corolly pro Evropu jsme vám už leccos řekli, nyní si ale můžeme vše shrnout a doplnit o zatím neviděné a neslyšené.
Tyto dny sice patří goodwoodským sporťákům a sporťáčkům všeho druhu, ještě před měsícem tomu ale bylo úplně jinak. Tehdy jsme netrpělivě čekali na odhalení nové generace Toyoty Corolla a byli jsme docela mile překvapeni, když jsme viděli tohle. Jak se ale rychle ukázalo, vizuálně nečekaně atraktivní iterace japonské klasiky je vyhrazena pouze Spojeným státům, v Evropě a v na mnoha dalších místech světa se musíme smířit s tímto. Žádná tragédie, jen cestu z vlastního stínu si Corolla podle nás nenašla - konec konců si stále sami můžete porovnat Corollu USA a pro Evropu bok po boku.
I když design byl jasnou věcí od momentu prvního odhalení, v případě techniky evropského provedení jsme trochu tápali. Zpráva z premiéry s Michaelem a Marilyn sice řekla více, pořád to ale byly takové útržky. Až nyní Toyota vyrukovala s kompletní tiskovou zprávou doplněnou o mnoho desítek fotek pořízených pod širým nebem a to je ideální příležitost si vše podstatné zrekapitulovat a dodat navíc to, co zatím nepadlo. Tak se do toho pojďme pustit.
Design exteriéru ani kabiny znovu rozebírat nebudeme, finální rozměry karoserie bychom ale probrat mohli. Asi nepřekvapí, že jedenáctá generace vozu je zatím tou největší a slibuje dosud nejprostornější interiér. Vděčit za to má hlavně rozvoru mezigeneračně prodlouženému o 100 mm (2 700 mm), důležitá je ale jistě i dostatečná délka, která nabrala 80 mm (4 620 mm), šířka zvětšená o 15 mm (1 775 mm) a výška 1 465 mm, která se jako jediná oproti předchůdci o 5 mm zmenšila. Velikost zavazadlového prostoru činí 452 litrů, což je také více než kdy dříve, když se oba převisy karoserie dohromady o 20 mm zmenšily.
Tohle už jsme ale tak nějak věděli, o nabídce motorů jsme dosud měli pouze kusé informace. Nyní tedy můžeme dodat, že Corolla 2014 Made for Europe bude nakonec k mání nikoli se dvěma, ale hned se čtyřmi benzinovými motory. Informace o jednom nabízeném dieselu platí.
Začneme-li u onoho méně početného stáda, pak coby naftový motor bude k mání výlučně jednotka 1,4 D-4D s výkonem nejvýše 90 koní a točivým momentem maximálně 205 Nm. O přenos těchto cifer na kola (pochopitelně přední) se bude starat šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz vykáže normovanou kombinovanou spotřebu 3,8 litru nafty na 100 km (99 g CO2 na kilometr, to je náhoda...). Dynamické parametry automobilka zatím neudává.
V případě benzinů poslouží za základ čtyřválec 1,33 Dual VVT-i s výkonem až 99 koní a 128 Nm točivého momentu. Opět s šestistupňovým manuálem si v kombinovaném režimu řekne o 5,6 litru benzinu na 100 km. O něco málo výše pak míří 1,6 Dual VVT-i se 122 koňmi a 154 Nm, která si s manuálním šestikvaltem řekne o 6,6 litru benzinu na 100 km. Může být ovšem spojena i s automatem Multidrive S (CVT), kdy spotřeba údajně klesne na 6,3 litru.
Těsně pod vrcholem benzinové nabídky se nachází znovu 1,6, jde ale o novější jednotku Valvematic, která disponuje až 130 koňmi a 160 Nm a známe ji třeba z modelu Auris. V tomto případě známe znovu jen kombinovanou spotřebu ve výši 6 litrů benzinu na 100 km. Vrcholným benzinem je nakonec 1,8 Dual VVT-i se 140 koňmi a 174 Nm, pro nějž je ale standardem automat typu CVT, který mu má dopomoci ke spotřebě 6,4 litru benzinu na 100 km.
Úplně vyčerpávající informace to tedy stále nejsou a ani z těch obchodních zatím neřekneme vše. Především tedy neznáme české ceny, ale pokud zůstanou alespoň výbavové stupně stejně nazvané a podobně naspecifikované, pak i u nás můžeme počítat s výbavami Live, Active a Lounge s celkem zajímavou paletou prvků čítající třeba i palubní systém Toyota Touch 2.
Tohle ale ještě budeme muset upřesnit, pořádnou sadu nových fotek a dvě videa si ale můžete prohlédnout okamžitě.
Nová Corolla pro Evropu to konečně pořádně vybalila před fotografy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch