Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Corolla 2014 nafocena bez špetky maskování, asi hned v evropské verzi
5.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jen pár týdnů po debutu konceptu nové Toyoty Corolla se na veřejnost dostaly první fotky hotového auta. A podle všeho ve verzi pro Evropu.
Automobilky s námi hrají podivné hry. Teprve před měsícem se na autosalonu v Detroitu představil koncept Toyota Corolla Furia jakožto předobraz nové generace Corolly. Bylo by na místě očekávat, že automobilka vystavuje na autosalonu nějaký nápad, který hodlá konfrontovat s názorem publika a tomu případně uzpůsobit další vývoj. Dnes ale začaly internetem kolovat dvě fotky, pořízené neznámo kde (vypadá to na nějakou interní prezentaci), které očividně zachycují hotovou Corollu 2014, jenž má s detroitským konceptem leccos společného.
Je nad slunce jasnější, že u Toyoty za měsíc nemohli stihnout udělat z konceptu sériový model a samotná studie se stala pouhou hrou. Skutečnost je bezpochyby taková, že koncept a skutečné auto byly vyvíjeny současně a studie měla jen za úkol dát zákazníkům na vědomí, že nová Corolla brzy přijde na trh. Kdyby se tyto snímky nedostaly ven, snad bychom si někdy v září konstatovali něco ve stylu „konceptem inspirovaný vůz byl na cestě do sériové výroby zbaven většiny odvážnějších designových nápadů”, teď ale můžeme říci jasně: koncept byl jen hrou na vývoj před zraky veřejnosti a průběžné přetváření původního nápadu v produkční auto. Nic takového se reálně nestalo.
Je tu tedy ještě jistá šance, že toto není Corolla, na kterou měl koncept Furia lákat, neboť Corolla je dnes jen jméno. U nás a v Americe je to jeden sedan, v Japonsku úplně jiný a u protinožců, tedy v Austrálii jde dokonce o přeznačkovaný nový Auris. Jenže tahle šance je hodné malá - ze zmíněných Coroll je na výměnu zralá pouze ta americko-evropská a navíc nafocený vůz a koncept Furia spojují minimálně podobné linie zádě, příď ke studii až tak blízko nemá.
Ať už je to ale Corolla vzešlá z čehokoli, je jasné, že doufání v odvážnější tvary nebylo na místě. Auto se tedy snaží být atraktivnější než dosavadní provedení, pokud ale kolega před časem věřil, že zamíří jinam než nový Avalon, nebyl na správné vlně - právě Avalon 2013 kompaktní novinka připomíná ze všeho nejvíce. A možná si troufá ještě méně než on.
Co dále o nové Corolle víme? Oficiálně nic a z polského webu, odkud fotky pocházejí, také nic. Ze samotných snímků ale leccos můžeme věštit - má levostranné řízení a postrádá poziční „blinkry” vpředu, a tak si můžeme být skoro jisti, že jde o vůz připravený pro Evropu. Za Českou republiku tedy neručíme, ale na Starém kontinentu se vůz prodávat bude, a to od přelomu letošního a příštího roku. Nyní zkrátka hledíte na docela vzdálenou budoucnost, zatím neoficiálně. Na kdy Toyota chystala oficiální premiéru vozu se dozvíme zřejmě až s delším časovým odstupem.
Nemáme větších pochyb o tom, že toto je nová Toyota Corolla modelového roku 2014. Ať už jde přímo o verzi pro Evropu, nebo USA, je to vůz, který bychom jednou měli potkávat i na našich silnicích, nebo přinejmenším na cestách okolních zemí - evropská a americká verze se liší spíše v detailech
Pro lepší orientaci - toto je současná evropská Corolla
Americká vypadá trochu jinak, v základu jde ale o stejné auto
Japonská Corolla Axio je vcelku žhavou novinkou a nelze předpokládat, že by ji čerstvě nafocený vůz měl nahradit
Nová Corolla má očividně nejblíže k Avalonu 2013
Koncept Corolla Furia byl podle všeho jen marketingovou hrou, Toyota musela už dávno před jeho představením vědět, že skutečná nová Corolla bude mnohem střídmější
Zdroj: GT86Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch