Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Camry 2015: hodně brzký a ještě větší facelift pro americký populár
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+videa) Japonský sedan si vede dobře na všech trzích, kde se po sedanech zapráší, přesto se Toyota rozhodla vylepšit vzhled i naladění.
Toyota Camry se těší obrovské oblibě na všech trzích, kde dávají přednost tříprostorovým sedanům. V Evropě sice tento prostorný vůz historicky však znají lidé pouze na vybraných trzích, ale přesto se tu od roku 2012 někde přeci jen najde. Přesto její největší význam spatřují spíše zákazníci v Rusku a zejména v Americe. Právě v poslední zmiňované lokalitě se teď ukázalo trochu překvapivě faceliftované vydání, které navíc připomíná spíše novou generaci než jen retušovaný model. Divíme se, jelikož na trhu je zatím docela krátce - ani ne tři roky.
Toyota na newyorské výstaviště vyslala Camry s dvěma novými stupni výbavy, a sice sportovně luxusní XSE a ekologicky orientovaný Hybrid SE, čímž doplnila základní LE a prémiovou specifikaci XLE. Proporce automobilu se změnily s ohledem na předfaceliftové vydání o 45 milimetrů. Tento nárůst do délky je navíc podpořen o centimetr rozšířeným rozchodem kol, což spolu s agresivnější přídí osazenou dominantní maskou a novým nárazníkem přineslo dynamičtější vzezření a snad i trochu více jistoty. Design je zjevně inspirován modelem Avalon.
Nové elegantní světlomety na obou koncích vozu s integrovanými ukazateli a technologií LED jsou už jen detailem, přepracovaná zrcátka jakbysmet. Američani jistě budou mít radost z celkových 10 laků karoserie, přičemž nová je například stříbrná metalíza Celestian nebo červená perleť Ruby Flare. Uvnitř se novinka pyšní kvalitnějšími materiály s nádechem prémie a lepší výbavou. V závislosti na zvoleném stupni výbavy je potah sedadel buď prémiovou látkou nebo pravou kůží Ultrasuede s vysoce kontrastním prošíváním.
Kromě centrální obrazovky se tu objevuje přepracovaná přihrádka před řadicí pákou s prostorem pro mobilní telefon a ta je doplněna zdrojem pro nabíjení v úložném boxu pod loketní opěrkou. Nechybí tu napájení na 12 voltů ani USB, přičemž zajímavostí je i technologie bezdrátového nabíjení baterie chytrých telefonů. Přístrojový panel se kasá novým 4,2palcovým TFT displejem, který najdeme mezi trojrozměrnými optitronovými budíky. Ten je k mání pro výbavy SE, XLE a XSE. Automobilka z Japonska také prohlašuje, že nové Camry poskytne tišší kabinu a to díky novému dveřnímu a okennímu těsnění či novým o třicet procent tlustším koberečkům.
Pod kapotou se žádné změny neudály, a tak bude v nabídce nadále 2,5litrový čtyřválec (181 koní a 230 Nm) a 3,5litrový vidlicový šestiválec (272 koní a 336 Nm) spojené s automatickou šestistupňovou převodovkou. Pro spořílky je určen 2,5litrový čtyřválec o výkonu 203 koní pracující s Atkinsonovým cyklem, který kvůli hybridní soustavě HSD dostala na starost převodovka E-CVT. Varianta XSE dostala sportovnější podvozek, který určují nové tlumiče s pevnějšími pouzdry, vyšší vinuté pružiny a 18palcová kola. Kromě toho byl přepracován i posilovač řízená. K americkým dealerům má faceliftované vydání dorazit letos na podzim za zatím blíže neurčené ceny.
Nová Toyota Camry se nadále orientuje na Ameriku a Rusko. Facelift přinesl především agresivnější vzhled a lepší výbavu kabiny
Interiér a exteriér verze XSE
Interiér a exteriér verze XLE
Nová Toyota Camry v pohybu
Obě verze pohromadě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien