Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem
16.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský vůz si skvěle vede v USA, jakožto Lexus ES pak boduje také na dalších trzích. Toyota chce ale víc a nabídne ho i v Evropě.
V květnu letošního roku byla ve Spojených státech Toyota Camry nejprodávanějším osobním vozem. V Evropě však tento prostorný sedan historicky znají pouze na vybraných trzích, kde o něj navíc obvykle nebyl příliš velký zájem. Důvod přitom netkví pouze v tom, že prakticky stejný model - ovšem s větší reputací - nabízí také Lexus pod názvem ES. Za hlavní příčinu neúspěchu Camry v Evropě mohou hlavně jeho objemné benzinové motory, které spotřebu i pořizovací cenu ženou do vyšší ligy, kde kralují hlavně sedany německé prémiové trojky.
Jelikož ale Camry vůbec neohrožuje zavedený Avensis, rozhodla se Toyota k downsizingu. Venkovní dimenze zůstávají nezměněny, do motorového prostoru se však stěhuje nový dvoulitrový motor. Ten produkuje 148 koní a 190 Nm při 4000 ot./min, v kombinaci s čtyřstupňovým manuálem však příliš parády nenadělá. Z klidu jste na stovce za 12,5 s a nejvíce se rozjedete na 190 km/h.
Jenže v Rusku, které je pro Camry nejdůležitějším evropským (či spíše evropsko-asijským) trhem, takto vybavená Toyota nebude stát více než milion rublů (v přepočtu cca 630 000 Kč), což je v tamním prostředí psychologická bariéra stojící mezi úspěchem a neúspěchem. Dvoulitrová verze tak bude mít na růžích ustláno, zvláště se spotřebou 8,3 l/100 km.
Pokud by to ovšem nějakému bohatšímu obyvateli Moskvy nestačilo, má Toyota vždy v záloze dražší a žravější modely s 2,5litrovým čtyřválcem o výkonu 181 koní a 3,5litrovým motorem V6 naladěným na 272 koní. A to jak s vlastním znakem na kapotě, tak i s logem Lexusu.
Vůz si odbude svou malou evropskou premiéru na nadcházejícím autosalonu v Moskvě a následně se objeví v prodeji v jejím širém okolí. Jestli se ukáže i blíže našim hranicím, to je zatím otázkou, skoro jisti si ale můžeme být tím, že přímo u nás jej místní zastoupení Toyoty nabízet nebude. Zde značka boduje v o trochu jiných vodách...
Toyota Camry se v Evropě prodává jen na vybraných trzích. Z nich nejdůležitější je Rusko, proto právě zde japonská automobilka představila novou verzi s dvoulitrovým benzinovým motorem
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva