Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

Japonský vůz si skvěle vede v USA, jakožto Lexus ES pak boduje také na dalších trzích. Toyota chce ale víc a nabídne ho i v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

16.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský vůz si skvěle vede v USA, jakožto Lexus ES pak boduje také na dalších trzích. Toyota chce ale víc a nabídne ho i v Evropě.

V květnu letošního roku byla ve Spojených státech Toyota Camry nejprodávanějším osobním vozem. V Evropě však tento prostorný sedan historicky znají pouze na vybraných trzích, kde o něj navíc obvykle nebyl příliš velký zájem. Důvod přitom netkví pouze v tom, že prakticky stejný model - ovšem s větší reputací - nabízí také Lexus pod názvem ES. Za hlavní příčinu neúspěchu Camry v Evropě mohou hlavně jeho objemné benzinové motory, které spotřebu i pořizovací cenu ženou do vyšší ligy, kde kralují hlavně sedany německé prémiové trojky.

Jelikož ale Camry vůbec neohrožuje zavedený Avensis, rozhodla se Toyota k downsizingu. Venkovní dimenze zůstávají nezměněny, do motorového prostoru se však stěhuje nový dvoulitrový motor. Ten produkuje 148 koní a 190 Nm při 4000 ot./min, v kombinaci s čtyřstupňovým manuálem však příliš parády nenadělá. Z klidu jste na stovce za 12,5 s a nejvíce se rozjedete na 190 km/h.

Jenže v Rusku, které je pro Camry nejdůležitějším evropským (či spíše evropsko-asijským) trhem, takto vybavená Toyota nebude stát více než milion rublů (v přepočtu cca 630 000 Kč), což je v tamním prostředí psychologická bariéra stojící mezi úspěchem a neúspěchem. Dvoulitrová verze tak bude mít na růžích ustláno, zvláště se spotřebou 8,3 l/100 km.

Pokud by to ovšem nějakému bohatšímu obyvateli Moskvy nestačilo, má Toyota vždy v záloze dražší a žravější modely s 2,5litrovým čtyřválcem o výkonu 181 koní a 3,5litrovým motorem V6 naladěným na 272 koní. A to jak s vlastním znakem na kapotě, tak i s logem Lexusu.

Vůz si odbude svou malou evropskou premiéru na nadcházejícím autosalonu v Moskvě a následně se objeví v prodeji v jejím širém okolí. Jestli se ukáže i blíže našim hranicím, to je zatím otázkou, skoro jisti si ale můžeme být tím, že přímo u nás jej místní zastoupení Toyoty nabízet nebude. Zde značka boduje v o trochu jiných vodách...


Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 1 - Toyota Camry 01Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 2 - Toyota Camry 02Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 3 - Toyota Camry 03Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 4 - Toyota Camry 04Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 5 - Toyota Camry 05Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 6 - Toyota Camry 06Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 7 - Toyota Camry 07Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 8 - Toyota Camry 08Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 9 - Toyota Camry 09Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 10 - Toyota Camry 10Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 11 - Toyota Camry 11Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 12 - Toyota Camry 12Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 13 - Toyota Camry 13Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 14 - Toyota Camry 14
Toyota Camry se v Evropě prodává jen na vybraných trzích. Z nich nejdůležitější je Rusko, proto právě zde japonská automobilka představila novou verzi s dvoulitrovým benzinovým motorem

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.