Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu

Modernizace kolínských trojčat vzešlých z japonsko-francouzské kooperace je kompletní. Po Citroënu a Peugeotu se s novou tváří představuje i Aygo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu

5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modernizace kolínských trojčat vzešlých z japonsko-francouzské kooperace je kompletní. Po Citroënu a Peugeotu se s novou tváří představuje i Aygo.

Náznaky o druhém faceliftu městských vozů z továrny TPCA včetně špionážní fotky se objevily již loni v listopadu. Moc důvěryhodně to ovšem nevypadalo, protože není zcela běžné, aby automobilky tímto způsobem nahrazovaly očekávané nové generace aut. Včerejší únik cele sady fotek modelů C1 a 107 nicméně přesně tohle potvrdil, stejně jako dnes ráno oficiální tisková zpráva Citroënu. Chyběly nám už jen obrázky třetího do party, které na sebe nenechaly dlouho čekat.

Toyota Aygo nepůjde svou vlastní cestou a rovněž zůstává jen u „přepudrování nosu”. Jiný make-up se podle očekávání dotkl hlavně přídě. Objevil se zde nový nárazník s lichoběžníkovým tvarem nasávání a kruhové mlhovky v rozích, čímž se Aygo stylisticky přiblížilo modelu Yaris. Na rozdíl od něj ale vylepšuje svou vizáž dnes už obligátními pásy LED, navíc díky jinému přednímu nárazníku narostlo do délky o 15 mm na celkových 3 430 mm.

Jinak se toho ale moc nemění. V kabině by mělo být vylepšené stereo s podporou bluetooth a přípojkou USB, revidované čalounění a trochu lepší materiály na palubní desce. Karoserie zase dostane nové odstíny laků, včetně Tabasco Orange který vidíte na obrázcích.

U litrového tříválce o výkonu 68 koní a pětistupňového manuálu také zůstává vše při starém, ale s příplatkovou robotizovanou převodovkou budou k mání pádla řazení pod volantem. Normovaná spotřeba paliva poklesla na 4,4 resp. 4,5 litru benzinu na 100 km podle zvolené převodovky, v nabídce bude i varianta Eco s prodlouženým třetím rychlostním převodem a pneumatikami s nižším valivým odporem se spotřebou 4,3 l/100 km.

Citroën ve své zprávě uvádí, že C1 dostala nové tlumiče a jiné naladění posilovače řízení. Vzhledem k identické konstrukci můžeme předpokládat, že stejné úpravy postihnou také Aygo, ačkoli momentálně netušíme, co to bude znamenat pro jízdní vlastnosti.

Také u japonské variace na kolínské automobilové téma platí, že k tomuto modelu si nadále nebudete moci pořídit naftový motor, zájem o něj byl příliš malý. Jestli se i Aygo dočká v létě nové benzinové „jedna-dvojky” od PSA zatím není potvrzené, nedá se ale předpokládat, že by se nabídka tohoto japonského diblíka měla od jeho francouzských souputníků lišit.

Na závěr jedna předběžná pozitivní zpráva - není to ověřené, ale první informace z bruselského autosalonu, kde byly kolínské stroje odhaleny, říkají, že jejich základní cena má být oproti předchůdcům o něco nižší.


Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 1 - Toyota Aygo 2012 facelift 01Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 2 - Toyota Aygo 2012 facelift 02Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 3 - Toyota Aygo 2012 facelift 03Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 4 - Toyota Aygo 2012 facelift 04Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 5 - Toyota Aygo 2012 facelift 05Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 6 - Toyota Aygo 2012 facelift 06Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 7 - Toyota Aygo 2012 facelift 07Toyota Aygo 2012: facelift po vzoru francouzské změny make-upu - 8 - Toyota Aygo 2012 facelift 08
Namísto nové generace jen další facelift - je pravdou, že vítězný tým se nemění, ale tohle spíše zavání šetřením nákladů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.