Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2012: facelift ve jménu honby za emisemi
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Zvěsti okolo faceliftu Avensisu hovořily hlavně o snaze snížit normovanou spotřebu. To platí, pokutám ale ujde jediný motor.
Úprava designu faceliftované Toyoty Avensis dopadla podle očekávání v duchu stylistického směru nastíněného novým Yarisem, ale hlavně pro nás nepředstavuje žádnou novinku díky neplánovaně pořízeným špionážním fotkám z počátku srpna.
Avensis po plastice využívá více hran, rozmáchlejší křivky a podle nepsaných pravidel „chirurgických“ zákroků prováděných na autech v polovině modelového cyklu dostal nové nárazníky, poupravenou masku chladiče a jiný tvar předních světel obsahujících nyní LED pro denní svícení. V zadních světlech pro změnu přibyly horizontální lamely ve stylu posledních mnichovských produktů.
Podobně decentní evoluce proběhla v kabině. Obvyklé a notoricky známé „vylepšení kvality, použití nového čalounění a možnosti volby nových barev“, tu máme ještě utlumenější palubní desku, koberečky lépe pohlcující hluk, tři nové barvy kůže, revidované tvary výdechů, „nejpokročilejší a cenově dostupný dotykový displej navigace Toyota Touch & Go“ a pozměněný layout centrální konzoly. Tudíž nic zásadního.
Další změny proběhly podle Toyoty na podvozku využívajícím vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Avensis má teď být při jízdě komfortnější, nabídnout větší agilitu a „více jízdních zážitků“. Japonská značka se ale jaksi zapomněla zmínit, o jaké konkrétní úpravy jde.
O něco sdílnější byla v případě motorů. Zejména pak pokud jde o modifikace nejmenšího dieselu o objemu 2,0 l. Toyota totiž ve snaze snížit emise oxidu uhličitého pod hodnotu 130 g/km zašla ještě o něco níž, aby využila daňové zvýhodňování vozů produkujících 120 g/km, které platí v některých státech EU. Dosáhla toho redukcí hmotnosti motoru a převodovky (opět bez upřesnění), snížením vnitřního tření a zvýšením účinnosti spalování (opět nemůžeme sloužit podrobnostmi). Výsledek je takový, že Avensis 2,0 D-4D se dostal ze 139 na 119 g/km (platí pro sedan i kombi), takže fleetoví manažeři budou mít o čem snít.
V nabídce pak zůstávají další dva diesely 2.2 D-4D s výkony 150 a 177 koní, a také tři zážehové čtyřválce 1,6 (132 k), 1.8 (147 k) a 2.0 (152 k). Všechny agregáty se standardně kombinují se 6stupňovou manuální převodovkou, „střední“ diesel také s klasickým 6stupňovým automatem (tuto verzi lze mít i se systémem Pre-Crash Safety s milimetrovým radarem a senzory skenujícími silnici) a dvojice silnějších benzínových motorů je k mání s bezstupňovou převodovkou Multidrive S a pádlovým řazením elektronicky předvolených převodů.
Toyota se zatím nezmínila o tom, kdy by se faceliftovaný Avensis měl dostat do prodeje a zda se představené novinky dotknou i ceníku. Očekáváme však, že se vůz u dealerů objeví ještě letos a to za stejné ceny jako dosud.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Toyota Avesis s faceliftem pro rok 2012
Faceliftovaný Avensis na živých fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před hodinou - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva