Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2015: facelift odhalil detaily všech motorů, ceny stále chybí
28.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facelift přinesl změny designu, ale zejména dva nové motory. Hybridní verze je nejsilnější a má největší objem, ale také bude nejdražší. Prodává se dobře.
O faceliftu Toyoty Auris víme už nějaký ten pátek, ukázal se v březnu na ženevském autosalonu, a to rovnou se slušnou sadou fotek. Také jsme měli k dispozici detailní informace o motorech, jak o těch stávajících, tak i o novinkách, které jsou pod kapotou Aurisu celkem dvě. Co nicméně známo nebylo, byl ceník a všechny parametry motorů včetně normované spotřeby.
Ceník na světě zatím stále není, můžeme ale posloužit přesnějšími hodnotami spotřeby a z nich vypočteného množství emitovaného oxidu uhličitého. Začněme od stroje, který je na nízkou spotřebu zaměřen nejvíc - od Aurisu Hybrid. Ten má pod kapotou atmosférickou benzínovou osmnáctistovku a kombinovaná spotřeba má činit 3,5 litru na 100 km a emise 79 g CO2/km.
Tenhle konkrétní model údajně tvoří 50 % všech prodejů Aurisu v západní Evropě, takže je pro Toyotu velmi důležitý. Zda se tolik zájemců o malou Toyotu stará o matičku Zemi, nevíme, nicméně zmiňme dva ne úplně nepodstatné fakty: osmnáctistovka je po faceliftu nejobjemnější motor v nabídce tohoto stroje a hybrid je také se 136 koňmi nejsilnější variantou.
Jednou z novinek pod kapotou Aurisu je přeplňovaná dvanáctistovka, která dává 116 koní a 185 Nm mezi 1 500 a 4 000 otáčkami, takže pružnost tomuto motoru chybět nebude, dokud budete v autě sami. S manuálním šestikvaltem se dostanete na stovku za 10,1 vteřiny a maximálka činí 200 km/h. Anebo můžete jet "na spotřebu" a pokusit se dostat na 4,7 l/100 km a 109 g CO2/km, příp. ještě o deci méně, vyberete-li si převodovku CVT, označenou Multidrive S.
Druhou novinkou je dieselová šestnáctistovka, která nahrazuje dvoulitr D4-D. Má 112 koní a 270 Nm mezi 1 750 a 2 250 otáčkami a také bude zaměřena na nízkou spotřebu, která má být 4,1 litru na 100 km. Rychlosti tu tolik nebude, zrychlit na stovku má trvat 10,5 vteřiny a maximálka je 190 km/h. Dieselová čtrnáctistovka a atmosférické benzíny 1,33 VVTi a 1,6 Valvematic zůstávají beze změn.
Zatím stále nevíme, kdy se faceliftovaná Toyota Auris dostane do prodeje, ale už to snad dlouho trvat nebude. A do té doby bude ceník jistě na světě. Zatím si můžeme prohlédnout fotogalerii a přemýšlet, jestli 0,6 litru objemu a 20 koní koní navíc stojí za jistě vyšší cenu hybridní verze, když ta umí na elektřinu ujet pouhé dva kilometry.




































Faceliftovaná Toyota Auris odhalila detaily spotřeby a emisí, fotky jsou starší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins