Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2015: facelift detailně, pohrál si se vzhledem, diesely i benziny
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Faceliftovaný Auris ukázal v podstatě všechno včetně designu, dvou zbrusu nových motorů a jednoho upraveného. Chybí jen ceny a datum vstupu do prodeje.
Ač se někomu může zdát facelift po necelých třech letech od uvedení do výroby brzy, u japonských značek to nic mimořádného není. Nic to však nemění na faktu, že vedle omlazení Avensisu uvidí návštěvníci ženevského autosalonu také lehce upravený Auris. Kompakt Toyoty se hned ukazuje v obou svých karosářských variantách, jako hatchback i kombík, nazvaný Touring Sports.
Po vzhledové stránce bylo rozhodně co vylepšovat, Auris současné inkarnace je dost výrazný, ale mezi nejelegantnější auta určitě nepatří, dokud ho nezačnete srovnávat s něčím jako je Mirai. Facelift mu zejména v přední části prospěl, vidíme úpravu linek v masce chladiče a světlometech a také nový nárazník. Po stranách si můžeme všimnout nových litých kol v rozměrech 16 a 17 palců a na střeše sedí nová anténa ve tvaru ploutve.
Tyto změny jsme ale znali již dříve, nyní, s oficiální fotosadou, si můžeme prohlédnout i záď. Je tu také nový nárazník a světla, zejména u hatchbacku, dostala novou grafiku - ale to je v podstatě všechno. Automobilka hovoří také o optickém snížení těžiště a rozšíření postoje, což je zejména zepředu docela dobře patrné. Rozchod kol se ale nezměnil.
Interiér pochopitelně také doznal úprav, z obrázků i z tiskové zprávy se dozvídáme o vizuálním odlehčení palubní desky a údajně je vnitřek vyroben z hodnotnějších materiálů. Integrace ovládacích prvků a přístrojů je také prý čistší a podsvícení uniformnější, všechno s cílem zpříjemnit pobyt na palubě. Přístrojový štít nově dostal formu dvou tubusů s budíky, mezi kterými je 4,2" barevný displej. Fotosada nicméně ukazuje pouze přístrojovku hybridu, takže nevíme, zda standardní varianty budou mít klasický teploměr chladicí kapaliny, ale dovolíme si v to doufat.
Očekávejte tu také spoustu moderních hlídačů a asistentů, Auris už před faceliftem dostal od EuroNCAP pět hvězdiček, které bez elektroniky dohromady nedáte. Sada Toyota Safety Sense sdružuje pre-crash, tedy systém snahy o zabránění nehodě či o zmírnění jejích následků, hlídače jízdních pruhů, automatická dálková světla a rozpoznávání dopravních značek. Informace z těchto systémů se budou řidiči promítat na onen displej mezi tubusy přístrojů.
Největší inovace ale doznal prostor pod kapotou. Kromě zmíněného hybridu přibude do nabídky jeden benzínový turbomotor, dvoulitrový diesel ustoupí nové šestnáctistovce a jednotce 1,4 D-4D se dostalo podstatnýc úprav. Motor pod kapotou hybridu se tedy s koncem dvoulitru D-4D stává nejobjemnějším motorem pro Auris, protože to je atmosférická benzínová osmnáctistovka. Ta je spojena s elektromotorem a převodovkou CVT a teoreticky má zvládnout spotřebu 3,5 litru na 100 km. Nevíme, jak velké jsou baterie, ale podle dostupných informací na ně ujedete až dva kilometry - vážně, ne dvacet - či se rozjedete až na 50 km/h.
Jednou z novinek pod kapotou bude přeplňovaný přímovstřikový benzínový čtyřválec 1,2T, který na kola pošle 116 koní a zejména 185 Nm mezi 1 500 a 4 000 otáčkami. Kromě přímého vstřikování tu je také inteligentní variabilní časování ventilů, proměnlivý systém olejových trysek v dolní části motoru a ventilové ústrojí je odlehčené, takže by se tento motor nemusel bránit vytáčení, třebaže je u něj pochopitelně důraz na vysoký točivý moment v nízkých otáčkách a s tím i nízkou spotřebu paliva.
Ta činí 4,7 litru na 100 km v případě použití standardního manuálního šestikvaltu, s převodovkou Multidrive S s plynule měnitelným převodem se teoreticky dostanete na 4,6 litru. Auris s tímto motorem nebude žádný rychlík, přeci jen to není zas tak mrňavé auto na 1,2 litru objemu - zrychlení na stovku má trvat 10,1 vteřiny a maximálka činí 167 km/h. Stávající benzínové motory o objemu 1,33 a 1,6 litru zůstávají beze změn.
Máte-li zájem o stroj, který byste pravidelně plně naložili lidmi i věcmi a vyrazili někam dál s co nejnižší spotřebou, mohl by lepší volbou být nový turbodiesel 1,6 D-4D. Tento stroj také není žádný silák, nabídne 111 koní a 270 Nm, které budou k mání mezi 1 750 a 2 250 otáčkami. Kvedlání řadicí pákou si tedy užijete do sytosti, budete-li chtít točivý moment využívat co nejlépe. Ani tak se ale s prázdným autem na stovku nedostanete rychleji než s výše popsanou dvanáctistovkou - zrychlení má trvat 10,5 vteřiny a maximálka je 190 km/h. Spotřeba má být o kousek nižší, v kombinaci 4,1 litru na 100 km.
Stávající dieselovou čtrnáctistovku D-4D potkaly úpravy, které měly - jak jinak - cíl, aby motor splnil emisní normu Euro 6. Z technických změn stojí za zmínku upravené turbodmychadlo s menším vnitřním odporem, nové vstřikování s vyšším vstřikovacím tlakem a také upravená spalovací komora. Nová je také hlava válců, údajně je lehčí o 40 % a zajišťuje lepší mazání ventilového ústrojí. Výfuku přibyla selektivní katalytická redukce, která snížila množství oxidů dusíku ve výfukových plynech o víc než polovinu.
Pochopitelně se také snížila spotřeba, a to nijak málo - tisková zpráva hovoří o snížení z 3,7 litru na 100 km na 3,4 litru. Parametry výkonu a točivého momentu se nezměnily, třebaže motor pracuje efektivněji; zůstalo 90 koní a 205 Nm, jen je maximum točivého momentu k dispozici už od 1 400 do 2 800 otáček. Na stovce budete s tímto motorem za 12,5 vteřiny a rozjedete se až na 180 km/h, budete-li stát na plynu dostatečně dlouho.
Kromě motorů najdeme změny i na podvozku. Kompletně celý vůz byl upraven pro komfortnější a tišší jízdu - je tu například více zvukové izolace jak odspodu, tak i od aerodynamického hluku. Přední náprava McPherson doznala drobných úprav pro větší pohodlí, jsou tu například pozměněnné tlumiče či gumová uložení. Vzadu vozí třináctistovka a slabší diesel torzní příčku, ostatní motory nabídnou dvojité lichoběžníky. I zde proběhly úpravy směrem ke komfortnější jízdě rovně a zlepšilo se i chování na vjezdu do zatáčky. Také elektrický posilovač řízení dostal nové mapování a podle tiskových materiálů nabídne lepší odezvu mezi 55 a 80 km/h.
Kdy Toyota pustí upravený Auris do prodeje, zatím není známo, ale dost pravděpodobně to bude velmi brzy. Zatím se údajně čeká na potvrzení hodnot spotřeby a emisí evropskými regulačními úřady, pak by ale vpuštění do prodeje nemělo nic výrazně bránit. Jak se změní ceník, zatím nevíme, ale drobný nárůst by nebyl neopodstatněný.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Faceliftovaná Toyota Auris ukázala v podstatě všechno
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva