Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: nová generace oficiálně odhalena
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf VII nebude jedinou významnou kompaktní novinkou, kterou čeká premiéra Paříži. Rozdat si to už tam bude muset i s novým Aurisem.
Doplněno 10:00: Přidali jsme pár dalších detailů a snímků nového Aurisu zveřejněných současně s evropskou premiérou v Japonsku. Jak moc pro nás jsou relevantní je otázkou, minimálně na snímky sportovně laděné verze RS se ale nedívá špatně...
Mezi výrobci kompaktních hatchbacků a sedanů bychom v globálním měřítku nenašli větší rivaly než Toyotu a Volkswagen. Právě jejich modely Corolla a Golf se řadí mezi nejprodávanější auta všech dob a ačkoli Japonci v poslední době v Evropě tradiční jméno téměř opustili a vsadili na nové označení Auris, ideově jde stále o stejné auto. V poslední době sice musejí tito staří hráči odolávat tlaku zejména korejských Hyundai i30 a Kia Cee'd (Ford Focus své pozice poněkud ztrácí), beztak jsou to ale hlavně oni, na které se upírá mimořádná pozornost potenciální evropské klientely.
Jistě proto není náhodou, že se právě nový Golf VII poprvé představí veřejnosti úplně na stejném místě jako nejnovější kompaktní Toyota. Na tuto událost si ještě budeme muset něco přes měsíc počkat, už teď ale víme, že se tak stane a v základních obrysech vám můžeme nastínit, co nový Auris nabídne. Japonská automobilka totiž vůz před malou chvíli zatím alespoň virtuálně odhalila.
Tato událost přitom určitě nepřichází jako blesk z čistého nebe a ani samotné pojetí vozu nás určitě nepřekvapilo. Japoncům totiž už v minulých týdnech unikly nejprve méně kvalitní a později i kvalitnější katalogové fotky nového Aurisu pro Asii a kdyby vám to snad bylo málo, bez maskování byla přistižena i evropská verze. S jistotou jsme znali i jeho jméno (spekulovalo se o návratu ke Corolle) a též o místu premiéry se veřejně mluvilo.
Takže vlastně žádné překvapení a když se na auto zpříma podíváte, nezažijete jej, ani kdybyste nic z výše zmíněného v nedávné době nepostřehli. Vůz je totiž od pohledu designově značně inspirován novým Yarisem a ani pohled pod kabát nenaznačuje revoluci jako spíše důkladnou evoluci.
Pouze pět let uběhnuvších od premiéry předchozího Aurisu a zachování stejného rozvoru náprav (2 600 mm) totiž nasvědčuje cosi o generační proměně ve stylu Volkswagenu Passat B7, tedy pouze doladění základní techniky a sázce hlavně na nový design. V jeho případě nemůžeme o „novosti” pochybovat nejen kvůli vzhledu, ale i s ohledem na rozměry karoserie - ta je s 4 275 mm na délku o 30 mm delší a 1 460 o 55 mm nižší. Pouze šířka 1 760 mm zůstává na chlup stejná.
Pozoruhodné je jistě i mezigenerační snížení hmotnosti o 40 kilogramů a další snížení koeficientu aerodynamického odporu vzduchu na 0,28. To by spolu s citelně nižší karoserií mělo pomoci ke snížení spotřeby paliva a zlepšení dynamiky vozu. Přesná čísla v tomto ohledu ale zatím bohužel nabídnout nemůžeme - Toyota zveřejnila pouze tolik, že vůz bude dodáván s čtveřicí motorů: benzinovými 1,3 a 1,6 a naftovými 1,4 a 2,0. K dispozici bude i hybridní verze, u které známe nejen objem spalovacího motoru (1,8, pochopitelně na benzin), ale i maximální výkon (136 koní) a standardně dodávanou převodovku (CVT). U ostatních nevíme ani to.
Z dalších detailů tak můžeme zmínit, že vůz i přes zachování stejného rozvoru náprav slibuje více prostoru pro cestující. Ani zde nemůžeme sloužit konkrétními daty krom jednoho údaje - objemu zavazadlového prostoru. I ten se mezigeneračně zvětšil a nyní nabídne až 360 litrů, a to i v hybridním provedení.
Výčet známých informací týkajících se evropského provedení nového Aurisu tím víceméně končí, pomoci si ale můžeme i daty uvolněnými při japonské premiéře. K motorům ani tak více říci nemůžeme, neboť v Zemi vycházejícího slunce bude Auris k mání s trochu jinými jednotkami (benzinové 1,5 a 1,8), alespoň jedna věc ale vypadá zajímavě i z našeho pohledu. V rámci pokusu oslovit i mladší než současnou klientelu bude Auris nově k mání také ve sportovně laděném provedení RS a podle všeho to nebude jen „all show, no go”. Vůz tedy dostal i dramatičtější vzhled, jinak se ale může pyšnit i výrazně přepracovaným podvozkem (zadní osa používá dvojitý lichoběžník), ostřejším řízením, kratšími převody a silnějším motorem 1,8i se zatím neznámým výkonem (čekat lze ale něco kolem 140-150 koní) a kombinovanou spotřebou 6,25 litru benzinu na 100 km jízdy. Jestli se něco podobného někdy objeví i v Evropě, to je otázka, ale... proč by nemohlo?
To je asi tak vše podstatné, co vám v tuto chvíli můžeme k novému Aurisu 2013 říci, fotografie hybridní i konvenční verze pochopitelně následují. Do prodeje by se novinka o přes označení modelového roku 2013 měla dostat ještě letos, záhy po premiéře v Paříži. Příští rok je pak očekáván také příchod varianty kombi.
Ale to všechno se ještě ukáže, konec konců i k hatchbacku vám ještě budeme mít co říci - spousta detailů je zatím stále zahalena rouškou tajemství.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Toto je nový Auris resp. Auris Hybrid 2013 zvenčí i zevnitř, část snímků zachycuje ostřejší provedení RS představené zatím jen pro japonský trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch