Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota a Subaru budou dál vyrábět sporťák. Dorazí facelift GT 86 i nová generace
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná GT86 posílí pohonné ústrojí mechanickou cestou, nikoliv však přeplňováním. To elektrické možná dorazí v příští generaci.
O modernizaci Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluvilo již mnohokrát, přičemž pokaždé byl v centru všech řečí vyšší výkon. Stávající provedení totiž zásobuje zadní kola 200 koňmi, což pro mnohé není dostatečná porce. Je sice otázkou, zda by tito negativisté přispěli do firemních kas ve chvíli, kdy by se dané stádo rozrostlo třeba o padesátku dalších hlav, nicméně i tak zůstává faktem, že jakmile si na standardní výkon zvyknete, začnete toužit po větší porci - zbytek auta by prostě zvládl víc.
Obě automobilky se rozhodly vyjít fanouškům vstříc v rámci faceliftu, který nejspíše dorazí v příštím roce. Na turbodmychadlo ovšem můžeme zapomenout, neboť šéf projektu Tetsuya Tada v něm vidí více negativ než pozitiv. „Největší stížností spojenou s těmito motory je zvuk. Vysoká komprese je skoro stejná jako u dieselů, takže prostě znějí nudně.“ Nicméně i duchovní otec GT 86 přiznal, že přeplňování je cestou budoucnosti.
Podle Tady by ovšem dané turbodmychadlo mělo být malé, s vyšší kompresí a především poháněné elektricky, nikoliv výfukovými plyny. Jako takové by zaručovalo dobrou odezvu na plyn. Nicméně než se tak stane, chce Toyota prozkoumat veškeré další možné způsoby, jak dosáhnout vyššího výkonu. Přeplňování je totiž prý velmi snadnou cestou, kterou se značka vydat nechce. A to nikoliv jen kvůli zvuku, ale také kvůli ponížení otáček.
Zda se ovšem e-turba dočkáme již v příští generaci, to je sporné. Danou záležitost tedy prozatím nechme spát a pojďme se věnovat zmiňovanému faceliftu, který výkon stoprocentně navýší, ovšem jen nepatrnou měrou. Mimo to dorazí také s poladěným podvozkem, účinnějšími brzdami a agresivnější vizáží. Jak navíc přiznal Tada, k mání nebude jen standardní verze, ale rovněž i dynamičtější, která dostane do vínku karbonovou střechu.
Všechny tyto změny mají přispět k větší dynamičnosti, bohužel však na druhou stranu budou vykoupeny poněkud vyšší cenou. Ta nejspíše začne šplhat směrem k milionu korun, neboť stávající provedení startuje na 829 900 Kč. Pro Toyotu ovšem nepůjde o zásadní problém, neboť GT 86 je ve firemní hierarchii považováno za prostřední model, roli základu převezme produkční verze konceptu S-FR.
Tím máme facelift probraný, na malý okamžik se tedy můžeme vrátit k druhé generaci. K té skutečně dojde, přičemž značky Toyota a Subaru na ní budou opět spolupracovat. Vše potvrdil Yasuyuki Yoshinaga, šéf Fuji Heavy Industries, podle kterého nakonec došlo k dohodě. Mimo hru jsou tak zkazky, podle nichž mělo příští kupé GT 86 stát na platformě MX-5 jako vyústění kooperace s Mazdou.
Mimo to Yoshinaga také dodal, že Subaru hodlá limitovat globální produkci na 1,03 milionu vozů, která může časem narůst na 1,1 milionu vozů. Tím však expanze skončí, neboť značka hodlá zůstat okrajovým hráčem. Jelikož přitom zhruba 600 tisíc z daného množství má zůstat v Americe, je zřejmé, proč se v Evropě některých novinek zkrátka nedočkáme.
Toyota GT 86 se v příštím roce dočká faceliftu, který přinese vyšší výkon i agresivnější design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva