Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyobavor: BMW vyvine s Toyotou nový sporťák, naváže na slavnou Celicu
24.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německo-japonská kooperace se má zaměřit také na pokrokové odlehčené materiály, profitovat z nich mají nejen sportovní vozy, ale i ty masové.
Snižování nákladů je v automobilovém průmyslu odvěkým hybatelem dění. A v posledních letech je kvůli skomírajícím evropským trhům ještě aktuálnější. Firmy se přitom k danému výsledku mohou propracovat hned několika způsoby, přičemž minimálně dva z nich jsme na našich stránkách již několikráte zmínili - modulární platformy a společný vývoj několika různých značek. Díky tomu Volkswagen představil své MQB, Volvo má SPA, Nissan CMF a Ford chystá hned tři verze modulárních komponentů. Fiat a Mazda pak společně postaví malé roadstery, zatímco Mitsubishi již delší dobu vyrábí společně s Peugeotem a Citroënem crossovery.
Nejnovější kooperace se pak týká japonské Toyoty (která již spolupracuje s Peugeotem, Citroënem, Lotusem či Subaru) a BMW. Obě značky přitom podobnou myšlenku prezentovaly již loni v červnu, teprve nyní však došlo na podpisy smlouvy. O jeden společný model zde ovšem nepůjde, kooperace by totiž postupně měla nabobtnat do obřích rozměrů.
V první fázi se BMW a Toyota zaměří na vývoj nového sportovního automobilu, který by se na straně Japonců stal nástupcem modelu Celica, zatímco v případě Němců by zřejmě došlo na další generaci Z4. Daný vůz by tak mohl v případě hierarchie jedné automobilky snadno stát nad kupé GT 86 (zvané pro vývoj ve spolupráci s FHI Toyobaru), zatímco té druhé by přinesl kýžené snížení hmotnosti.
Společný vývoj tak bude sledovat hlavně odlehčené materiály a nové technologie, které by pomohly rozhýbat prodeje BMW Z4. Obě značky by přitom komponenty vyvinuté v rámci kooperace chtěly využít i při výrobě masovějších modelů, což by napomohlo snížení nákladů. Kromě hliníku či vysokopevnostní oceli se totiž počítá s větším zapojením karbonových vláken.
Je samozřejmě otázkou, kdy oba vozy uvidíme na ulici, společnou platformu však BMW i Toyota chtějí dokončit ještě letos. Do dvou let pak dorazí prototyp vozu poháněného palivovými články, na který se zaměří druhá část kooperace. Model s alternativním pohonem měl dostat buď nové lithium-vzduchové baterie, nebo palivové články. Sériový vůz by automobilky BMW a Toyota rády představily do konce roku 2020.
Ani to ale neznamená konečnou ve společných krocích německé a japonské značky. Poslední fáze je přitom tou nejjednodušší, neboť se týká stávajících turbodieselů BMW. Ty totiž velmi brzy uvidíme i pod kapotami modelů Toyoty, i o tom již víme z loňska.
Současná generace BMW Z4 ztratila na své předchozí ostrosti i díky nárůstu hmotnosti. Nový model by to měl změnit
Poslední Toyota Celica se v ČR oficiálně neprodávala. Navíc disponovala jen pohonem předních kol. Nástupce vyvíjený společně s BMW by však obojí měl uvést na tu správnou míru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 6 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 9 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva