Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou novinky VW do roku 2020: dojde na dva Golfy i spoustu SUV
22.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW sice své portfolio seškrtá o 40 modelů, bestsellerů se ale nevzdá. Teď už víme, kdo čistku přežije.
Budoucnosti koncernu VW Group jsme se v posledních týdnech věnovali zejména v souvislosti s chystanou redukcí portfolia. To aktuálně zahrnuje na 340 modelů, nicméně čtyřicet z nich by mělo zamířit do důchodu. Volkswagen sice dosud žádné konkrétní kandidáty na odpis nejmenoval, nicméně dle spekulací by mezi ně měly spadat zejména třídveřové verze Audi A1 a A3.
Vozy, kterých se již nedočkáme, se nám tedy začínají pomalu rýsovat. Nyní pro změnu zamíříme na druhý konec fronty k těm modelům, jichž se do roku 2020 dočkáme. Asi přitom nepřekvapí velké množství crossoverů a SUV, stejně jako VW Group hodlá navýšit své snahy na poli hybridů a elektromobilů. Chybět v přehledu ale samozřejmě nemohou ani firemní bestsellery. Pojďme to všechno vzít rok po roce.
2016
Pro letošek již dorazila modernizace Volkswagenu up!. Hlavní novinkou je příchod varianty 1,0 TSI, která disponuje 90 koňmi a jízdní dynamikou odpovídající skutečné legendě, původnímu Volkswagenu Golf GTI. České zastoupení si za tuto verzi účtuje 302 900 Kč, tedy vskutku nemalou sumu, kterou nejspíše neospravedlní ani bohatá standardní výbava.
Další novinkou, se kterou se setkáme na pařížském autosalonu, je faceliftovaný Golf. Jeho vzhled se bude lišit pouze v detailech typu nové čelní masky, nárazníku nebo světlometů, uvnitř ale nezůstane kámen na kameni. Volkswagen chce dát padáka většině tlačítek a na jejich místo naroubovat dotykové displeje. Vyšší úrovně výbavy dostanou i virtuální kokpit.
Prodloužená verze Volkswagenu Tiguan se v poslední době objevila hned na několika místech planety a tedy na celé řadě fotek. Jelikož vůz ani v jednom případě nehalí ochranná kamufláž, dá se předpokládat brzká premiéra, nejspíše taktéž v Paříži. Zatím přitom víme, že rozvor vozu se natáhne o 110 milimetrů, celková délka pak o 226 mm. K mání tak nebude jen pětimístná verze s velkorysým vnitřním prostorem, ale také sedmimístné provedení.
Faceliftovaný Amarok je další, letos už představenou novinkou. Víme tedy, že největší změna se ukrývá v motorovém prostoru, kde byl dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel nahrazen třílitrovým šestiválcem. S tím dorazilo až 224 koní a 550 Nm, díky čemuž německý pick-up zvládne stovku za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost 193 km/h. Ve výbavě Aventura, která bude k mání od září, však stojí 46 525 Eur (cca 1,26 mil. Kč).
Poslední letošní novinkou se stane nový Crafter, který by měl debutovat v září na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru. Pyšnit se přitom má nejlepší aerodynamikou ve své třídě (Cd 0,33), stejně jako kvalitnějšími materiály a širším záběrem. Technici značky úzce spolupracovali s majiteli stávajících vozů, kterých se ptali na jejich vize i každodenní rutinu.
2017
Nová generace Volkswagenu Passat je na trhu již delší dobu, na příchod varianty CC ovšem nadále čekáme. Původně se přitom mělo za to, že dorazí ještě letos, nicméně problémy s kauzou Dieselgate tento projekt poněkud odsunuly na vedlejší kolej. Nyní je čtyřdveřové kupé opět zpátky ve hře, přičemž již známou techniku a motory spojí s dynamičtějším vzhledem. Mimo to se mluví také o stylovém kombíku Shooting Brake, ten ale s ohledem na škrty VW Group nejspíše nedorazí.
Příští Polo je jednou z velkých novinek Volkswagenu pro následující rok. Jako první z řady podobných koncernových modelů dorazí na platformě MQB A0, přičemž dostane litrové tříválce a 1,5litrové čtyřválce, a to jak v benzinové, tak i dieselové verzi. V kabině se zaměří na konektivitu, přičemž profitovat má hlavně z technologií, které dorazí ještě letos s faceliftovaným Golfem. Počítat máme také s větším prostorem pro posádku i zavazadla, ceny se ale nadále mají držet při zemi.
Stávající Touareg je aktuálně jedním z nejstarších modelů Volkswagenu. Na příchod jeho nástupce si ovšem ještě bude muset chvíli počkat, neboť ten se objeví až v příštím roce. Je přitom otázkou, zda vzejde přímo ze studie T-Prime, nebo jí pouze bude ovlivněn. Jisté ovšem je, že pod povrchem najdeme platformu MLB Evo, která počítá s větším množstvím hliníku. Hmotnost tak zamíří dolů, jízdní dynamika nahoru.
Seat Ateca, nová Škoda Yeti, a VW Tiguan dostanou v příštím roce menšího sourozence, a sice SUV na bázi Volkswagenu Golf. Bude menší než dnešní Jeho předvojem se stal koncept T-Roc, který jsme si mohli prohlédnout už v Ženevě 2014. Tehdy se přitom o pohon staral dvoulitrový turbodiesel, s ohledem na stávající strategie německé automobilky lze ale čekat spíše méně objemné jednotky. Mimo to lze vsadit na příchod alespoň jedné hybridní verze s 48voltovým elektrickým okruhem.
Zachování modelu Jetta je možná překvapivé, přeci jen nejde o silného evropského hráče. Na druhou stranu v Americe si vůz vede velmi dobře, stejně jako v Číně, byť zde jde o samostatný derivát. Pokud přitom do dané rovnice zahrneme všechny verze, pak roční prodeje činí 1,7 milionu kusů, tedy více než v případě Golfu. Nelze se tedy divit, že Volkswagen hodlá stávající portfolio rozšířit na sedan, kombík i Alltrack. Objevit by se pak měla i sportovní varianta.
Crossovery a SUV vládnou současným zákaznickým trendům, pročež asi není překvapením, že Volkswagen chystá také Tiguan Coupe. Půjde o přímou konkurenci pro Range Rover Evoque, byť s jedním párem dveří počítat nemáme. Místo toho německá novinka vsadí hlavně na agresivnější čelní a více zkosené zadní partie. Součástí paketu pak nejspíše budou jen výkonnější pohonné jednotky.
Bude nové Scirocco či nikoliv? To je otázka za milion, přičemž naši němečtí kolegové počítají s jeho příjezdem. Tomu se ovšem aktuálně nechce příliš věřit, neboť prodeje tohoto modelu rozhodně nejsou dechberoucí. Je tak možné, že Volkswagen sice třídveřový hatchback (titulovaný nejspíše jako kupé) nabídne, ovšem pod dalším názvem vzkříšeným z minulosti - a to jako Corrado. Vše ale pro tuto chvíli berte jen jako spekulaci.
2018
Další dohady jsou spojeny s Volkswagenem Passat SUV. Je sice pravda, že lidé dnes míří do tohoto segmentu stále častěji, nicméně německá automobilka má (respektive bude mít) v této obchodní třídě (a velikosti) standardní Tiguan, jeho prodloužené provedení, Coupé a Touareg. Mezi nimi sice je určité bílé místo na mapě, nicméně to vcelku s úspěchem vyplňuje Passat Alltrack. Je tak vskutku sporné, zda Volkswagen přijde s ještě robustnějším provedením.
Zatímco v předchozích dvou případech jsme poněkud tápali, nyní můžeme s naprostou jistotou zmínit, že Volkswagen Polo SUV v roce 2018 dorazí. Stejně jako jeho příbuzný s nižší stavbou karoserie použije platformu MQB A0 a litrové tříválce či 1,5litrové čtyřválce, vše ovšem doplní vzhledem vycházejícím z konceptu T-Cross Breeze. Na odnímatelnou střechu ovšem můžeme rovnou zapomenout, stejně jako na třídveřovou karoserii.
2019
Posunutí zahájení prodeje Volkswagenu Golf VIII na rok 2019 je vcelku logickým krokem, zvláště s ohledem na letošní facelift. Ten by si totiž příliš slávy neužil. Stávající sedmá generace tedy na trhu bude sedm let, tedy o dva roky déle, než koncern VW Group původně naznačoval. Vzhled exteriéru bude přitom opět evolucí stávajícího tématu, i když na poměry Volkswagenu vskutku výraznou. Uvnitř se vůz bude zbavovat dalších tlačítek, prostor pro posádku však naroste. Pohonné jednotky pak počítají maximálně s dvoulitrovým objemem a výkonem až 420 koní. Kromě hatchbacku se opět objeví také kombík.
Se závěrem dekády je spojená hlavně elektrická budoucnost Volkswagenu. Již nyní je jasné, že jedním z jejích pilířů se stane produkční verze konceptu Budd-e. Ten se ukázal letos v lednu na veletrhu CES, kde odhalil baterie o kapacitě 101 kWh, s nimiž by měl zvládnout 533 kilometrů bez nabíjení. Pohon pak dostaly na starost dva elektromotory o celkovém výkonu 317 koní, z nichž každý pracuje na jedné nápravě. Sprint na stovku VW nezmínilo, maximálka však kvůli dojezdu má být omezena na 150 km/h.
Další výhled již poněkud zkrátíme, přeci jen jde o poměrně vzdálenou dobu a v mezičase se může stát mnohé - znovu v tomto ohledu připomínáme kauzu Dieselgate, která neproměnila jen Volkswagen, ale celé odvětví. Namísto „naftožroutů“ je tak větší důraz kladen na hybridizaci a elektrifikaci, přičemž automobilka kromě výše zmíněného minibusu nabídne také konkurenci pro Teslu Model 3 a BMW i3, tedy elektrický sedan a hatchback. Bez spalovacího ústrojí se má obejít rovněž nový Phaeton.
2020
Končíme tam, kde jsme začali, tedy u Volkswagenu up!. Ten na sklonku dekády dorazí v nové generaci, která nejspíše již dá vale třídvířku. Samotné portfolio se ovšem patřičně rozroste, a to poněkud nepřekvapivě o terénní verzi. Inspirovat by se měla konceptem Taigun, ovšem pouze ideově. Přeci jen tato studie je již hezkých pár let stará, přičemž automobilka na počátku nové dekády bude disponovat odlišnými technologiemi a nejspíše již vsadí také na zcela jiný designový jazyk.
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 7 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva