Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou finalisté Auta roku 2017 (COTY), celý koncern VW je ze hry
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porota zredukovala 30 kandidátů na sedm finalistů. Kromě absentujícího koncernu Volkswagen mezi nimi není ani žádný vyloženě „zelený“ model.
Před pouhým týdnem jsme zveřejnili seznam 30 kandidátů na titul Evropského Auta roku neboli COTY (Car Of The Year) 2017. Mezi nimi přitom byla celá řada koncernových vozů od Audi A5 a Q2 přes Porsche 718 Boxster/Cayman a Panamera až po Seat Ateca, Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan. Ani jeden z těchto modelů se ale konečným vítězem nestane.
Porota složená z evropských novinářů pustila do světa zredukovaný seznam sedmi finalistů, na kterém již nenajdeme ani jediného zástupce koncernu VW. Je samozřejmě otázkou, zda za tím stojí možná odveta za kauzu Dieselgate či pouze prostý fakt, že ostatní auta byla shledána zajímavějšími. Skutečnost to ale již nezmění.
Stejně tak je překvapivé, že z trojice zástupců Toyoty byl vybrán nejméně „zelený“ model, tedy crossover C-HR. Mimo finálovou sedmičku jsou tak Prius i Mirai. A ze hry je kupodivu také Tesla Model X, Hyundai Ioniq nebo Kia Niro, tedy vozy, u kterých byly dle současného směřování automobilového světa šance na titul větší než u ostatních.
Místo toho se tedy Evropským Autem roku kromě zmiňované Toyoty C-HR mohou stát Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz třídy E, Nissan Micra, Peugeot 3008 a Volvo S90/V90. Kdo z těchto vozů nakonec bude jmenován „králem“ se teprve uvidí. Dle našeho názoru ale nejmenší šance mají zástupci ze Země vycházejícího slunce.
Titul tedy nejspíše zamíří do Itálie, Francie, Německa či Švédska, ovšem to až v předvečer ženevského autosalonu 6. března 2017.
Seznam 7 finalistů na titul Evropské Auto roku (COTY) 2017
Alfa Romeo Giulia
Citroën C3
Mercedes-Benz třídy E
Nissan Micra
Peugeot 3008
Toyota C-HR
Volvo S90/V90







Toto je sedm finalistů na titul Evropské Auto roku 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva