Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je Škoda Vision S, velké SUV Kodiaq bude český Evoque
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předobraz zatím největšího českého SUV pohání přeplňovaná jedna-čtyřka a hned dva elektromotory. Uvnitř má oslnit prostorem i konektivitou.
Po včerejším představení prvního ze čtyř videí, jenž mají mapovat zrod studie Škoda Vision S, jsme si mysleli, že si na úplné odhalení konceptu ještě chvíli počkáme. Mladoboleslavská automobilka ale překvapila a už dnes vytáhla na světlo světa první skutečné obrázky vozu, který za dva týdny naživo spatříme v Ženevě. Nedá se ovšem říci, že bychom po spatření prvních fotek byli zaplaveni jen pozitivními pocity.
Tím nechceme říci, že by nejnovější kreace šéfdesignéra Jozefa Kabaně neměla něco do sebe, zejména po odhalení předchozích ilustrací jsme ale čekali trochu jiný, navzdory některým nutně kontroverzním prvkům méně vyhraněný výsledek. Názor na vzhled je ale věcí čistě subjektivní záležitost a každý si jistě udělá vlastní, přesto není nemístné očekávat, že ztvárnění studie Vision S rozpoutá debatu. Někteří jej budou chválit, jiní hanět a linie namalovaná mezi příznivci a odpůrci bude namalovaná tlustým štětcem a výraznou barvou.
My se prozatím komentářů zdržíme a počkáme si na skutečné auto. Z toho, co víme, se sluší dodat, že stylizace auta byla ovlivněna nejen ostrými trojúhelníkovými liniemi křišťálového skla, ale také českým kubismem. Vše pak korunují mohutná litá kola vyplňující podběhy, jejichž hrany mají evokovat off-roadové využití, a zelená barva Island.
Čelní a zadní partie vozu jsou originální, zejména při pohledu na příď ale z vozu dýchá styl, který je vlastní Range Roveru Evoque, však posuďte sami z přiložených fotek. To jistě mnohým nebude nepříjemné, z boky jsou pak patrné spíše koncernové linky. Je evidentní, že tady se oproti Volkswagenu Tiguan či Seatu Ateca tolik měnit nebude, tedy s výjimkou protažení zadních dveří a převisu. Škoda Vision S je totiž vůči svým sourozencům o poznání větší, neboť stojí na prodloužené platformě MQB. Počítat proto můžeme s délkou 4,7 metru, šířkou 1,91 metru, výškou 1,68 metru a rozvorem 2,79 metru.
Velmi zajímavý je pohled pod kapotu, neboť potvrzené jsou jím předchozí spekulace. Sériové SUV Kodiaq se totiž stane vůbec prvním vozem značky, který bude pohánět hybridní ústrojí. Jde přitom o kombinaci benzinového 1,4litrového čtyřválce TSI, elektromotorů, automatické převodovky a lithium-iontových baterií, kterou již částečně známe z Volkswagenu Passat GTE. S ohledem na druhý elektromotor však celkový výkon narostl na 225 koní.
Samotná spalovací jednotka byla naladěna na 156 koní a 250 Nm, přičemž nad přední nápravou jí kromě automatu DSG doplňuje první z elektromotorů o trvalém výkonu 54 koní a točivém momentu 220 Nm. Druhý elektrický agregát najdeme stejně jako akumulátory o kapacitě 12,4 kWh u zadní nápravy, jíž separátně roztáčí 116 koní a 270 Nm. Máme tu tedy elektrickou čtyřkolku, která se obejde bez mechanického propojení předních a zadních kol.
Po stránce jízdní dynamiky lze přitom počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,4 sekundy a nejvyšší rychlostí takřka 200 km/h, v rámci normovaného cyklu si pak studie Vision S má vystačit s pouhými 1,9 litry na sto kilometrů. Tato hodnota bude samozřejmě reálná leda v amperovském světě - jde o plug-in hybrid, takže výsledek počítá s ignorací energie doplněné jinde než u čerpací stanice a na dojezd tisíce kilometrů na jedno natankování tak navzdory uváděné cifře můžeme zapomenout. Nicméně 50 km ryze v elektrickém režimu by předvoj Škody Kodiaq zvládnout mohl.
Přesunout se můžeme do kabiny, kterou nám automobilka ukáže až později. Nicméně již víme, že počítat máme se šesti sedadly ukotvenými ve třech řadách. V tomto ohledu jde ryze o koncepční provedení, sériový model bude totiž pěti- nebo sedmimístný. S rozšířenou konektivitou bychom ale u produkční verze počítat měli, i když je otázkou, co z velkých displejů a ovládání multimediálního systému každým cestujícím bude zachováno.
Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že studii Vision S doplní na stánku značky v Ženevě také Octavia RS 4x4, Octavia G-Tec osazená převodovkou DSG a Škoda Fabia Combi ScoutLine. Ta si přitom stejně jako již prodávaný Rapid Spaceback ScoutLine bude na off-road pouze hrát a namísto zvýšené světlé výšky či pohonu všech kol dorazí pouze s dekorativními prvky zvenčí a uvnitř.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Škoda odhalila studii Vision S zatím jen zvenčí
Že příď vozu vyvolává díky nízkým hlavním světlometům a podobně nízké masce chladiče podobný dojem jak Range Rover Evoque, je těžko zpochybnitelné
Předchozí oficiální ilustrace naznačovaly trochu uhlazenější styl
Krom Vision S ukáže Škoda v Ženevě také Fabii ScoutLine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva