Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je Škoda Rapid po faceliftu. Teď připomíná koncept Rapid Sport
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodovka má pro letošní Ženevu v zásobě ještě jednu novinku - inovace pro Rapid i Rapid Spaceback. A změn zvnějšku i uvnitř není zrovna málo.
Škodě Kodiaq dvojité čelní světlomety bezesporu sluší, u faceliftu modelu Octavia je to složitější příběh. Designový prvek, který si prosadil Jozef Kabaň, zkrátka rozděluje názory veřejnosti i pár měsíců po svém debutu a nejspíše tomu tak ještě nějakou dobu bude. Proč o tom ale hovoříme? Důvod je prostý, dle předchozích prohlášení značky mělo jít o nové poznávací znamení značky. Nicméně modernizované Citigo jej nedostalo.
Nejinak je tomu u faceliftu Škody Rapid a Rapid Spaceback, jenž se nám virtuálně představuje nyní, naživo pak bude debutovat za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Neznamená to ovšem, že by mladoboleslavská automobilka ponechala příď obou verzí bez povšimnutí. Došlo dokonce i na modifikace hlavních světel, které lze na přání (a tedy za příplatek) doplnit integrovaným pásem diod. Samotné xenony do nabídky přibyly už dříve, tato světla jsou ale jiná, zajímavější a svou spodní linkou dávají vzpomenout na atraktivní koncept Rapid Sport.
Nabídku kromě toho doplňuje asistent, který dle potřeby automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Přitom prý zajišťuje optimální osvětlení silnice a při rychlostech nad 60 km/h zvládá rozeznat (a tomu přizpůsobit i světelný tok) vozy jedoucí před vámi (na vzdálenost až 400 metrů) či před vámi (do vzdálenosti jednoho kilometru). Automatická je pak i aktivace denního svícení.
Změnami prošel rovněž nárazník s modifikovanými mlhovkami, odlišné jsou také koncové lampy, rovněž dostupné s technologií LED. Mimo to se proměnila i nabídka litých kol, která startuje patnáctkami a vrcholí 17palcovým rozměrem. Tím jsme ovšem s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde již podle očekávání nenajdeme 1,2litrový čtyřválec TSI.
Nově se tedy základní motorem stává tříválec 1,0 TSI, který produkuje 70 kW/95 koní nebo 81 kW/110 koní. Tato změna nás netěší, byť díky ní byla odlehčena příď o 10 kilo. Jakékoliv emoce ale nyní necháme stranou a místo toho dodáme, že u slabší varianty Rapid i Rapid Spaceback zrychlí na stovku za 11 s při spotřebě 4,4 l/100 km, u silnější lze počítat s 9,8 sekundami a 4,5 litry.
Zbytek nabídky se již nemění, i nadále je tedy možné počítat s benzinovým motorem 1,4 TSI naladěným na 92 kW/125 koní, či dvěma diesely. Tříválcová jedna-čtyřka přitom dává k dobru 66 kW/90 koní, čtyřválcová jedna-šestka pak 85 kW/116 koní. Zajímavé přitom je, že ačkoliv spotřeba pro obě karosářské varianty zůstává shodná, Spaceback je na stovce vždy o desetinu rychleji než liftback.
Zamířit můžeme do kabiny, kde byly přepracovány kupříkladu výdechy klimatizace, její ovládání či přístroje před řidičem. Nové jsou také dekorační lišty či služby Care Connect, které lze objednat s multimediálním a navigačním systémem Amundsen. Počítat tak lze s automatickým tísňovým voláním, proaktivním servisem či připojením k internetu pomocí hotspotu WLAN.
Zákazníci si mohou také stáhnout aplikaci Connect App, která vám umožní zkontrolovat na dálku zavření oken či dveří nebo stav paliva v nádrži. Kromě toho můžete zadávat povely navigaci či si na mobilním telefonu zobrazit aktuální parkovací polohu. Jistotou je také „zpětný chod“, tedy přenášení aplikací ze smartphonu na obrazovku multimediálního systému.
Se stále větším důrazem kladeným na konektivitu souvisí také dva porty USB v zadní části vozu, třetí pak nechybí na středové konzoli. Opomenuty nebyly ani tradiční Simply Clever prvky, tedy kupříkladu škrabka na led ve víčku palivové nádrže či deštník ve schránce pod sedadlem spolujezdce. A zmínit můžeme i síťový program pro zavazadelník či přenosný koš.
Po stránce bezpečnostní lze již standardně počítat s multikolizní brzdou, dále tu máme Front Assist zahrnující i automatické brzdy či mlhovky s funkcí Corner. Je-li vůz vybaven tažným zařízením, lze si pořídit také stabilizační program přívěsu, který rozšiřuje běžné ESP. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, rozměry či objemy zavazadelníků (550 litrů, respektive 415 u Škody Rapid Spaceback) již zůstávají nezměněny.
Ceny zatím neznáme, modernizované verze obou Rapidů ale bude možné v České republice objednat od dubna, přičemž první vozy dorazí k zákazníkům v průběhu června.
Modernizací prošla Škoda Rapid...
...i Rapid Spacebak. Obě novinky přitom nahrazují 1,2litrový čtyřválec litrovým tříválcem
Řešení iluminované linie světel i celkové pojetí předních světlometů faceliftovaného provedení je zjevně inspirováno konceptem Rapid Sport
Pro připomenutí další fotky Rapidu Sport z roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva