Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je Škoda Octavia po faceliftu, její příď je velmi odvážná
27.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Pusťte z hlavy neviditelné modernizace, klíčový model Škody stihl radikální řez. Konzervativní neutralitu vystřídala velmi odvážná moderna.
Doplněno 7:30: S oficiálním odhalením vozu jsme přidali kvalitnější záběry šedých exemplářů, přidali i další snímky hnědě lakovaných Octavií Laurin a Klement a pro srovnání přidali i podobné záběry na dosud prodávané provedení. Vše najdete v přiložené galerii, text článku byl upraven v souladu s tím.
Design vozů mladoboleslavské automobilky, stejně jako většiny ostatních značek koncernu VW, mnozí rádi skloňují v souvislosti s nedostatkem odvahy. Škoda se možná rozhodla vzít si tato slova k srdci a pověřila designový tým Jozefa Kabaně, aby nové modely naplnil emocemi od podlahy až po střechu. První takovou vlaštovkou se stal Kodiaq, o kterém jen málokdo říká křivého slova. Až sedmimístné SUV umně páruje praktičnost s přitažlivou vizáží a i když se jistě najdou tací, kterým po chuti nebude, většině obecenstva se tato skupina zdaleka neblíží.
Jenže ve stopách Škody Kodiaq se mají vydat všechny ostatní modely značky, což platí zejména o dvojitých čelních světlometech. Crossovery a SUV přitom dostanou do vínku vertikální stylizaci, zbytek portfolia pak horizontální. Právě na tyto partie se přitom můžeme nyní naplno podívat, neboť dle očekávání je jimi ozdobena faceliftovaná Škoda Octavia.
Nejkonkrétněji jsme o ní psali před pár týdny, kdy kolega dostal šanci vůz alespoň krátce vidět a odnesl si z toho přesvědčení, že není ošklivý. Je o tom přesvědčen i nyní, dodává ale, že faceliftovanou Octavii viděl ve světle šedé barvě, ve které vizuální oddělení světel nebylo tak výrazné a nižší světla dodávala vozu spíše na agresi. Škoda se nicméně rozhodla tuto novinku prezentovat prostřednictvím auta s tmavě šedým lakem a máme za to, že tím vzbudí rozporuplné reakce.
Popravdě řečeno sami nevíme, co si o kroku Škody myslet - díváme se na snímky vozu už několik hodin a neshodli jsme se na ničem. Snad nikdo za celou tu dobu nejásal nadšením, pohled na přední tři čtvrtiny vozu po oněch hodinách ale obvykle končí u slov jako: „Asi si zvykneme.” A pokud mám zůstat u svého názoru, z předchozího kolegova článku bych si vypůjčil jednu větu z jeho úvodu: „Ono se zdá být nemožné něco podobného udělat hezky.”
Posuďte sami, jak moc se vám výsledek zamlouvá, modernizace Octavie na každý pád nepozměnila jen světlomety. Nová je i čelní maska, změnila se kapota motoru a přestylizován byl rovněž přední nárazník. Neviditelný facelift to tedy rozhodně není a dle Škody mají provedené retuše navodit dojem „mohutnějšího a širšího vozu, který navíc vyzařuje silný charakter”. Při srovnávání dosavadního a nového provedení na obrazovce monitoru nás ovšem napadají spíše slova o ztrátě nadčasovosti a otázka, zda ona dosud chybějící odvaha není rázem až přílišná. Ať už je ale váš názor na čelní partie jakýkoliv, jedno se Škodě upřít nemůže - facelift Octavie skutečně budí více emocí než dosluhující verze.
Tím bychom ale dané partie mohli považovat za probrané, přesunout se tak můžeme k zádi, jenž zůstala prakticky nezměněna. Jediné novinky se totiž totiž vážou taktéž ke světlometům, respektive k jejich odlišné vnitřní grafice. Pohled na profil pak naznačuje, že až na vliv změn provedených na přídi a zádi se tady nezměnilo nic.
Vše zůstává při starém také v případě techniky. Zachována byla pochopitelně platforma MQB, v případě motorů můžete nadále vybírat mezi pěti benzinovými a čtyřmi dieselovými motorizacemi. Ty počítají s objemem od jednoho do dvou litrů a výkony na škále 63 kW/84 koní až 135 kW/184 koní. K dispozici jsou manuální i automatické převodovky, pro varianty 1,8 TSI a 2,0 TDI lze objednat pohon všech kol. Ty přitom - jako u předokolky - mohou být až 18palcové.
Pochopitelně, Octavia se nadále bude moci chlubit jedním z nejprostornějších interiérů ve své třídě, který u liftbacku i kombíku počítá s délkou 1 782 milimetrů a 73 milimetry před koleny cestujících na zadních sedadlech. Zavazadelník pak nadále pobere 590 a 610 litrů, respektive 1 580 a 1 740 litrů po sklopení zadních sedadel.
Přesto se ještě vraťme k novinkám. Modernizovány totiž byly všechny multimediální systémy (Swing, Bolero, Amundsen a Columbus), kdy u posledního zmíněného lze očekávat 9,2palcový displej. Dále tu pak máme i připojení k internetu, na přání dokonce s LTE SIM kartou pro navýšení rychlosti. Dorazily též soubory služeb Infotainment Online a Care Connect, jenž je k dispozici všem verzím vyjma provedení G-Tec.
Rozšířen byl i seznam bezpečnostních a podpůrných systémů, mezi které přibyl asistent pro jízdu s přívěsem, vylepšený parkovací asistent či přednárazový systém Front Assist zahrnující detekci chodců. Dále lze zmínit detekci aut ve slepém úhlu nebo varování před srážkou s překážkami za vozem. Nechybí pak ani zpětná kamera, jejíž obraz je přenášen na palubní monitor.
Co se týče prvků Simply Clever, zde můžeme upozornit na příchod klíče, do kterého lze uložit osobní nastavení hned několika uživatelů. Dorazí ale také vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na opěrkách předních sedadel či u kombíku vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru. Tím jsou ale novinky spojené s faceliftem u konce, alespoň dle toho, co je nám známo.
Další informace budou k dispozici nejspíše v závěru roku, kdy faceliftovaná Škoda Octavia dorazí do prodeje. Po stránce cenové nečekejme velké změny, při brzkém objednání mohou zákazníci první exempláře očekávat už zkraje roku 2017.
Designová proměna přídě Škody Octavia je výrazná a bude zřejmě vzbuzovat rozporuplné reakce
Pohled na vrcholné verze Laurin a Klement v trochu jiném světle
<br>Pro srovnání snímky dosavadního provedení Laurin a Klement ve stejné barvě za trochu jiného světla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Podívejte se, jak Tesla při záplavách během chvíle shořela v garáži majitele, ač se voda sotva dotýkala podlahy
1.10.2024 - Stellantisu se na skladech válí spousta až roky starých, neprodaných aut, nevyhnutelný výprodej bude bolet
1.10.2024 - Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva