Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je první Bugatti Chiron pro USA. Bizarnost na zádi skrývá marně
21.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz je umně nafocený tak, aby nebyla příliš vidět, ale je tam. I na oficiálních prezentačních fotkách, kde by tak nějak z podstaty být nemusela.
Nové Bugatti Chiron bylo představeno již loni v březnu, teprve na sklonku roku ovšem automobilka rozjela dodávky zákazníkům. Jako první přišly na řadu lidé z Evropy a arabského světa, a to přesto, že zhruba 30 procent veškerých objednávek připadá na Spojené státy. Pro americký trh ovšem Bugatti potřebovalo dodatečnou homologaci, jenž si vyžádala instalaci nevzhledných nástavců na zadním nárazníku.
Americká legislativa totiž požaduje, aby vůz neutrpěl žádné větší újmy při nehodách v nízkých rychlostech. Musí tak přestát náraz v 5 mílích za hodinu (8 km/h) u čelních partií a respektive při ve 2 mph (3,2 km/h) v případě těch zadních. Masově vyráběná auta se této legislativě postupně přizpůsobila tak, že úprava vnitřní konstrukce není vidět, u výjimečných strojů ale podobné řešení často není technicky proveditelné, a tak nezbývá, než jim na záď či příď přimontovat nástavce, které se o takovou ochranu postarají.
Zákon to nařizující je Američany hojně kritizován, zaveden byl totiž v 70. letech minulého století v důsledku nemalého lobby tamních pojišťoven. Od té doby se samozřejmě konstrukce aut a tedy i bezpečnost výrazně změnila, zákon však setrvává v platnosti. A protože záď prakticky nemá standardní nárazník, muselo k instalaci nevzhledných dílů přistoupit i Bugatti. Nový Chiron tak při pohledu zezadu nevypadá působivě jako evropská verze.
Pozoruhodné je, že automobilka je nechala i na oficiálních fotkách, v jejichž případě se tedy fotograf vynasnažil, aby byly co nejméně patrné. Jenže jsou tam a živé snímky ukáží, že to není nic hezkého. Řešením pro majitele může být je prostě odmontovat, což se ostatně u amerických exemplářů i očekává, byť tím tamní klientela bude riskovat pokutu.
Toliko ale k spornému detailu, nyní se již věnujme samotnému vozu. Ten je určen pro Hezyho Shakeda, amerického podnikatele izraelského původu, jenž stojí za módní značkou Tilly. Ta mu zjevně vydělává nemalé peníze, Shaked je totiž již majitelem Bugatti Veroyn Vitesse L'Or Rouge. Tomuto červenému exempláři přitom přezdivá Hellbug neboli Pekelný brouk, zatímco novinka je pojmenována Hellbee (Pekelná včela).
Za tímto označením stojí žluto-černá karoserie, která odkazuje na jedno z klasických schémat Bugatti. Mimo to vůz zdobí i kola v designu Classique, zatímco dovnitř se nastěhovalo kožené čalounění ctící venkovní barevnou kombinaci. Žlutá přitom dekoruje středy sedadel, spodní část středového tunelu, dveřní panely či dvojitý prstenec, jenž obklopuje sedadlo řidiče i spolujezdce. Mimo to zde pak máme ještě žluté švy.
O motorovém prostoru nejspíše již nemusíme mluvit, zde trůní „standardní“ osmilitrový šestnáctiválec naladěný na 1 500 koní. S tímto agregátem, veškerými poplatky a dovozem přitom Pekelná včela vyšla na 2 998 000 dolarů (cca 66,63 milionu korun). Tato částka ovšem nezahrnuje veškeré tovární příplatky, mezi něž patří venkovní lakování i žluto-černý interiér. Finální účet tak byl ještě o něco vyšší...
První americké Bugatti Chiron se nemohlo ukázat nikde jinde než v Pebble Beach...
...automobilka zároveň přišla i se sadou oficiálních fotek, taktéž z amerického prostředí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 59 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus