Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nové Audi Q5. Dělá všechno proto, aby zůstalo nejprodávanější
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model Audi se ukázal v nové generaci. Je větší a lehčí než předchůdce, přesto si ponechává v nabídce šestiválce. Co dál nabízí?
Po řadě upoutávek si dnes konečně můžeme oficiálně představit druhou generaci Audi Q5. Ta momentálně debutuje, stejně jako řada jiných vozů, na autosalonu v Paříži. Vůbec bychom se ale nedivili, kdybyste německé kompaktní SUV na stánku čtyř kruhů minuli. Audi zůstalo ve starých botách, designově novinka změnou vybraných detailů jen rozvíjí současný stav. To ale snadno pochopíte, když si uvědomíte, že automobilka pracuje se svým nejprodávanějším modelem - šlápnout vedle si prostě nemůže dovolit, a tak se raději velkým krokům vyhýbá zcela.
Leccos se přesto změnilo, designové nejvíce v okolí čelní masky, která je výraznější a doplňují jí buď základní LEDky nebo maticová LED světla. Audi přiznává inspiraci modely Q2 a Q7, pod povrchem ale nápadnější spojitost s novou generací A4. Základem je platforma MLB evo, jež těží s vyššího podílu vysokopevnostní oceli. Hmotnost tak v závislosti na zvolené motorizaci poklesla vůči předchůdci až o 90 kilo. Rozměry oproti tomu narostly takřka v každém směru. Aktuálně jí tak naměříme 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru v rámci rozvoru.
Z této změny neprofitují jen cestující, ale také zavazadlový prostor. Ten v základu pobere 550 až 610 litrů, přičemž za touto variabilitou stojí příplatková podélně posuvná zadní lavice a možný sklon zadních opěradel. Pokud ovšem dojde k jejich sklopení, lze za všech okolností čekat 1 550 l. Kromě toho je k dispozici elektricky ovládané víko nebo možnost snížení výšky podlahy nákladového prostoru pomocí vzduchového podvozku.
Dominantou palubní desky Q5 je volně stojící sedmipalcový displej, který lze nahradit 8,3palcovým. Mimo to je zákazníkům k dispozici taktéž virtuální kokpit. Audi dodává, že multimediální systém MMI dokáže rozpoznat i psaný text a zároveň přichází s haptickou odezvou. Ovládání je pak možné dotykově, hlasem, gesty nebo skrze multifunkční volant.
Dále nesmíme opomenout na možnou přítomnost head-up displeje, kromě něj se ovšem na seznamu příplatků objevuje také audio systém Bang&Olufsen, zábavní systém pro zadní sedadla, možnost spárování vozu s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto či připojení k internetu skrze síť LTE. Asistenční prvky lze pak rozdělit do tří skupin (Tour, City a Parking).
V závislosti na zvolené výbavě je možné v tomto ohledu počítat kupříkladu s adaptivním tempomatem zahrnujícím i funkci Traffic Jam Assist. Nechybí ovšem ani monitoring jízdních pruhů či přednárazový bezpečnostní systém s autonomními brzdami a detekcí chodců. Zmínit je třeba i detekci dopravního značení, parkovací asistent či varování před překážkami za vozem.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde bude zpočátku k dispozici pětice agregátů. Jediným benzinovým je čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 252 koní, v případě dieselů je možné volit mezi dvoulitrovým a třílitrovým TDI. První jednotka dává k dobru 150, 163 nebo 190 koní, šestiválec vymáčkne 286 koní a 620 Nm.
Čtyřválcové motory je možné spojit s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem S tronic, třílitr spolupracuje pouze s osmistupňovým automatem. Všechny verze standardně mají systém pohonu všech kol, jedinou výjimku tvoří základní diesel spřažený pouze s přední nápravou. Zde je ale možné dostat quattro za příplatek.
V nabídce bude pět úrovní výbavy (Design Line, Sport Line, S line sport, Design Selection a S line), kdy prvním dvěma jsou určena 18palcová litá kola, zbytku pak devatenáctipalcová. Základ ovšem jezdí na sedmnáctkách, v rámci příplatků můžete dostat i jednadvacítky. Designové linie k tomu pak ještě přihazují šedě lakované doplňky.
O výrobu nové Q5 se postará výlučně továrna Audi v Mexiku, přičemž první vozy mají k zákazníkům dorazit na počátku příštího roku. Objednávky lze ale dealerům adresovat již v příštích týdnech, přičemž ceny momentálně startují až u varianty 2,0 TDI se 163 koňmi, a to na částce 45 100 Eur cca 1 219 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Nové Audi Q5 se vizuálně změnilo jen některými detaily. Více novinek hledejme pod povrchem, pod kapotou pak úřadují hlavně dieselové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva