Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nová Alpina B7. Neoficiální M7 má 600 koní, jede 311 km/h
8.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Alpina B7 2016 má k nikdy nevyrobené M7 blíže než kdy dříve. Nabízí dokonce více výkonu a dynamiky než tovární M5.
Dnešek se zdá být dnem splněných přání, tedy alespoň pokud jde o odhalení dříve avizovaných automobilových novinek. Před pár hodinami Ferrrari ukázalo slíbený facelift FF, který dal maranellskému skorokombi zvláštní jméno GTC4Lusso. Je to ale pochopitelně jen jedna z mnoha zajímavých premiér oznámených pro nadcházející autosalon v Ženevě. Další, která už chvíli poutá naši pozornost, je Alpina B7 2016, a právě o té si povíme nyní.
Tento model vždy tak trochu volal po označení M7, tedy jméně sportovního modelu sedmičkové řady, který BMW nikdy nepostavilo. Už mnohokrát se tedy spekulovalo, že jej konečně stvoří a v nové generaci se k tomu schylovalo více než kdykoli předtím. Jenže nyní se zdá, že Mnichov v rámci hry „má mě rád, nemá mě rád”, setrvá u druhé varianty. Nejsportovnější sedmičkou bude nejspíš typ M760Li a samo BMW teď už říká, že pokud někdo touží M7, má si jít koupit Alpinu B7. A je třeba říci, že ta má nyní k takovému autu velmi blízko.
Nebudeme dlouze chodit kolem horké kaše, nejpůsobivější je na tomto stroji mechanika. Alpina pro vůz zvolila motor 4,4 V8 biturbo, který pochopitelně nezůstal sériový. Dostal nové písty, turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, sání i výfuk. A disponuje nyní výkonem až 600 koní v rozmezí 5 750 ot./min a 6 250 ot./min, který pramení z točivého momentu až 800 Nm v 3 000 otáček.
Vůz dále pracuje s osmistupňovým automatem vytvořeným u ZF přímo pro tento model a upraveným pohonem všech kol xDrive. B7 nabízí stejně jako jeho mnichovská předloha více jízdních režimů a pokud přepnete z Comfortu do Sportu, začnou se dít věci. I když jde o velký luxusní sedan, dokáže s výše zmíněnými parametry zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjet se až na 311 km/h. To jsou podstatně lepší parametry i než u tovární M5 - jak s výkonem 560 koní (4,4 s), tak u verze Competition s 575 koňmi (4,3 s). A čísla, která jsme si ještě nedávno spojovali leda se supersporty.
Na B7 ale pochopitelně nejsou fascinující jen výkony a dynamika, je to také luxusní, komfortní vůz. Tomu by měl odpovídat přepracovaný podvozek pracující s adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory a natáčením zadních kol. Výsledkem má být „mimořádný cestovní komfort při jízdě na dlouhé vzdálenosti srovnatelný s předchůdcem, zároveň ale výrazně ostřejší agilita, ovladatelnost a rychlost v zatáčkách,” tak alespoň praví tisková zpráva Alpiny.
Toto všechno se má dít za přítomnosti 20" kol s pneumatikami 255/40 R20 vpředu a 295/35 R20 vzadu, která skrývají 15,5" resp. 14,5" brzdové kotouče s čtyřpístkovými plovoucími třmeny vpředu a pevnými vzadu. A kola (k dispozici jsou i 21" kovaná) pochopitelně ovlivňují také vzhled, který je upraven v typickém „alpiňáckém” stylu - krom kol tu máme modifikované nárazníky i prahy a také masku chladiče, která není jen pro parádu - aktivní klapky v ní upravují proudění vzduchu tak, aby lépe odpovídal „chladícím potřebám” B7.
V interiéru pochopitelně čekejte spoustu luxusu, výbavy i různých „vychatávek” - komfortní sedadla či palubní desku s kůži Nappa, nový kožený volant s modro-zeleným obšitím, keramické nebo dřevěné obložení a další podobné libůstky jsou od Alpiny. A výbava čítající mnohé od automatického dovírání dveří přes špičkovou palubní elektroniku až třeba po parkovací kameru, to je tu od BMW. Ale leccos i z toho bylo u Alpiny modifikováno - třeba digitální přístrojovka má v B7 „alpiňáckou” grafiku.
To je vše, co vám pro dnešek můžeme říci. Dodejme, že data o dynamice jsou předběžná a další detaily včetně ceny poznáme až po fyzické premiéře vozu na autosalonu v Ženevě. Tak se na to těšme, nová B7 nevypadá vůbec zle...
Nová Alpina B7 nezklamala. Je pekelně rychlá a slibuje i mimořádný komfort
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch