Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nová Alpina B7. Neoficiální M7 má 600 koní, jede 311 km/h
8.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Alpina B7 2016 má k nikdy nevyrobené M7 blíže než kdy dříve. Nabízí dokonce více výkonu a dynamiky než tovární M5.
Dnešek se zdá být dnem splněných přání, tedy alespoň pokud jde o odhalení dříve avizovaných automobilových novinek. Před pár hodinami Ferrrari ukázalo slíbený facelift FF, který dal maranellskému skorokombi zvláštní jméno GTC4Lusso. Je to ale pochopitelně jen jedna z mnoha zajímavých premiér oznámených pro nadcházející autosalon v Ženevě. Další, která už chvíli poutá naši pozornost, je Alpina B7 2016, a právě o té si povíme nyní.
Tento model vždy tak trochu volal po označení M7, tedy jméně sportovního modelu sedmičkové řady, který BMW nikdy nepostavilo. Už mnohokrát se tedy spekulovalo, že jej konečně stvoří a v nové generaci se k tomu schylovalo více než kdykoli předtím. Jenže nyní se zdá, že Mnichov v rámci hry „má mě rád, nemá mě rád”, setrvá u druhé varianty. Nejsportovnější sedmičkou bude nejspíš typ M760Li a samo BMW teď už říká, že pokud někdo touží M7, má si jít koupit Alpinu B7. A je třeba říci, že ta má nyní k takovému autu velmi blízko.
Nebudeme dlouze chodit kolem horké kaše, nejpůsobivější je na tomto stroji mechanika. Alpina pro vůz zvolila motor 4,4 V8 biturbo, který pochopitelně nezůstal sériový. Dostal nové písty, turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, sání i výfuk. A disponuje nyní výkonem až 600 koní v rozmezí 5 750 ot./min a 6 250 ot./min, který pramení z točivého momentu až 800 Nm v 3 000 otáček.
Vůz dále pracuje s osmistupňovým automatem vytvořeným u ZF přímo pro tento model a upraveným pohonem všech kol xDrive. B7 nabízí stejně jako jeho mnichovská předloha více jízdních režimů a pokud přepnete z Comfortu do Sportu, začnou se dít věci. I když jde o velký luxusní sedan, dokáže s výše zmíněnými parametry zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjet se až na 311 km/h. To jsou podstatně lepší parametry i než u tovární M5 - jak s výkonem 560 koní (4,4 s), tak u verze Competition s 575 koňmi (4,3 s). A čísla, která jsme si ještě nedávno spojovali leda se supersporty.
Na B7 ale pochopitelně nejsou fascinující jen výkony a dynamika, je to také luxusní, komfortní vůz. Tomu by měl odpovídat přepracovaný podvozek pracující s adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory a natáčením zadních kol. Výsledkem má být „mimořádný cestovní komfort při jízdě na dlouhé vzdálenosti srovnatelný s předchůdcem, zároveň ale výrazně ostřejší agilita, ovladatelnost a rychlost v zatáčkách,” tak alespoň praví tisková zpráva Alpiny.
Toto všechno se má dít za přítomnosti 20" kol s pneumatikami 255/40 R20 vpředu a 295/35 R20 vzadu, která skrývají 15,5" resp. 14,5" brzdové kotouče s čtyřpístkovými plovoucími třmeny vpředu a pevnými vzadu. A kola (k dispozici jsou i 21" kovaná) pochopitelně ovlivňují také vzhled, který je upraven v typickém „alpiňáckém” stylu - krom kol tu máme modifikované nárazníky i prahy a také masku chladiče, která není jen pro parádu - aktivní klapky v ní upravují proudění vzduchu tak, aby lépe odpovídal „chladícím potřebám” B7.
V interiéru pochopitelně čekejte spoustu luxusu, výbavy i různých „vychatávek” - komfortní sedadla či palubní desku s kůži Nappa, nový kožený volant s modro-zeleným obšitím, keramické nebo dřevěné obložení a další podobné libůstky jsou od Alpiny. A výbava čítající mnohé od automatického dovírání dveří přes špičkovou palubní elektroniku až třeba po parkovací kameru, to je tu od BMW. Ale leccos i z toho bylo u Alpiny modifikováno - třeba digitální přístrojovka má v B7 „alpiňáckou” grafiku.
To je vše, co vám pro dnešek můžeme říci. Dodejme, že data o dynamice jsou předběžná a další detaily včetně ceny poznáme až po fyzické premiéře vozu na autosalonu v Ženevě. Tak se na to těšme, nová B7 nevypadá vůbec zle...









































Nová Alpina B7 nezklamala. Je pekelně rychlá a slibuje i mimořádný komfort
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
16.3.2025Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
17.3.2025Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
17.3.2025Mechanik ukázal jediný způsob, jakým jde porouchané moderní Ferrari přepnout na neutrál, je to dokonalá Itálie
17.3.2025Elektromobily mají na lidské zdraví i přímo horší dopad než dieselová auta, zjistila univerzitní studie
17.3.2025 (1)
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva