Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu
29.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po konci ne zrovna úspěšné kariéry modelu Phaeton jsme měli za to, že se Volkswagen do téhož segmentu hned tak nevrátí. Byl to omyl.
Tip: Podívejte se na další živé fotky Volkswagenu Phideon, které do detailu zachycují prostor pro cestující vpředu, vzadu, motor nebo zavazadelník.
V posledních letech se málokdy stane, že se automobilky přímo na autosalonech postarají o skutečná překvapení. Někdy vozy odhalí úniky, jindy „úniky”, v ostatních případech aspoň částečná představení aut, která pak o dalších několik desítek hodin později máme možnost vidět na autosalonu. V případě nového modelu Phideon se to ovšem Volkswagenu skutečně povedlo.
Můžeme se pozastavit nad jménem, které působí jako kombinace slov Phaeton a pigeon, tedy anglicky holub. Faktem je, že se díváme na produkční verzi konceptu C Coupé GTE a zároveň na druhou generaci modelu Phaeton, což je překvapivé samo o sobě - Phaeton byl rozený propadák a když nedávno skončil, měli jsme za to, že Němci do stejné řeky hned tak nevstoupí. Jenže vstoupí - některé trhy si taková auta zkrátka žádají. Doménou stroje tak má být primárně čínský trh, jestli se ukáže i v nabídce evropského či amerického Volkswagenu, je zatím otázkou.
Vůz je po designové stránce označován za „sedan s dynamikou kupé”, což může pramenit ze snahy nazvat ho čtyřdveřovým kupé, ale následným zjištěním, že to vůbec kupé není. Podstatné jsou pro vzhled délka 505 cm, rozvor přes tři metry, dlouhá kapota a velký prostor mezi přední nápravou a přední hranou předních dveří, které Volkswagen už u C Coupé GTE označil za „prestižní světlost”, věc napomáhající elegantnímu designu.
Příď má oproti konceptu drobné odlišnosti, vidíme čtyři chromované linky v masce místo pěti. LEDková světla tu samozřejmě jsou také. Tato „designová DNA” by se měla objevit i na dalších prémiovějších sedanech značky, což si můžeme ze zkušeností se současným designem Volkswagenů přebrat tak, že všechna auta budou vypadat téměř přesně takto.
Boky charakterizují dvě ostré a téměř rovnoběžné linky, které vedou od předních blatníků v podstatě až na víko zavazadelníku. I vzadu jsou LEDková světla, která na ony boční linky navazují, a opakuje se tu motiv horizontálního rozdělení, které umocňuje šířku auta, která je se 187 cm dost velká sama o sobě.
Interiér byl dle slov Volkswagenu navržen v podobě sportovní pětimístné kabiny, která zaujme jak zákazníky, kteří budou chtít řídit sami, tak i ty, kteří se budou chtí nechat vozit na pravé zadní sedačce. Samozřejmostí je elektrické nastavování všech sedaček včetně bočnic a také jsou sedadla vyhřívaná i ventilovaná a mají masážní funkci. Příjemnou atmosféru podle tiskové zprávy umocňuje světelná linka okolo celého interiéru, která může mít tři různé barvy.
Samozřejmostí je i špičková elektronická výbava; Phideon je první Volkswagen, který bude mít systém nočního vidění s kamerami fungujícími i v husté mlze nebo v temné noci. Vůz bude mít head-up displej, kamery okolo celého vozu a k tomu hromadu dalších, dnes již v této třídě běžných asistentů jako adaptivní tempomat nebo servodovírání dveří.
O infotainmentovém systému toho zatím příliš nevíme, ale hovoří se o "optimální konektivitě" a o založení na MIB, modulární infotainmentové platformě. Systém bude jistě spojen s několika špičkovými audiosystémy za různé příplatky a má zvádnout i Apple CarPlay. Majitelé telefonů s Androidem se ale budou muset spokojit s MirrorLinkem, o přítomnosti Androidu Auto zatím zprávy nemáme.
Po technické stránce zatím víme, že Phideon bude stát na platformě MLB, bude to první Volkswagen využívající tuto architekturu. Znamená to motory vpředu podélně a nejsilnější z nich má být vidlicový šestiválec 3,0 TSI, který má nabídnout 300 koní a 440 Nm a poslat je na všechna kola. Tím chce VW možná říci, že si máme na osmiválec nechat zajít chuť, i když by se do MLB vešel.
V plánu je i instalace motorů 2,0 TSI spojených s předním náhonem, vskutku důstojných pohonných jednotek pro auto snažící se soupeřit s Mercedesem třídy S, a také plug-in hybrid. O dieselech zatím zprávy nemáme; podle aktuálně dostupných informací je Phideon autem pro čínský trh, takže se v něm TDI vůbec nemusí objevit.
Jenže kdyby tohle auto bylo určeno jen a pouze pro Čínu, proč by ho Volkswagen představoval v Ženevě? Vývoj sice byl spoluprací Wolfsburgu a čínského partnera SAIC Volkswagen, jenže probíhal v Německu. To všechno naznačuje, že se ho dočkáme i v Evropě. Možná změní jméno zpátky na Phaeton. Phideon sice má evokovat Fides, římskou bohyni věrnosti, ale zní, jako by protivné děcko opakovalo všechno, co řeknete, a trochu to přitom komolilo.
V Číně má jít Phideon do prodeje ve třetím čtvrtletí letoška. Kdy by mohl být na trhu v Evropě, je otázkou, stejně jako zda tu vůbec bude. Že by pak byly v nabídce diesely, je v podstatě jisté. Co by ale tomuto vozu také nejen v Evropě velmi, velmi pomohlo, jsou osmiválce, a to vznětové i zážehové. Aktuální Audi A8 taky stojí na MLB a má 4,0 TFSI i 4,2 TDI. A také atmosférický dvanáctiválec, ale ten ve Volkswagenu asi vážně znovu čekat nemůžeme.
VW Phideon na koncernovém večeru ukázal i interiér
VW Phideon je velké překvapení, je ale zatím otázkou, jestli jej vůbec uvidíme v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva