Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu
29.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po konci ne zrovna úspěšné kariéry modelu Phaeton jsme měli za to, že se Volkswagen do téhož segmentu hned tak nevrátí. Byl to omyl.
Tip: Podívejte se na další živé fotky Volkswagenu Phideon, které do detailu zachycují prostor pro cestující vpředu, vzadu, motor nebo zavazadelník.
V posledních letech se málokdy stane, že se automobilky přímo na autosalonech postarají o skutečná překvapení. Někdy vozy odhalí úniky, jindy „úniky”, v ostatních případech aspoň částečná představení aut, která pak o dalších několik desítek hodin později máme možnost vidět na autosalonu. V případě nového modelu Phideon se to ovšem Volkswagenu skutečně povedlo.
Můžeme se pozastavit nad jménem, které působí jako kombinace slov Phaeton a pigeon, tedy anglicky holub. Faktem je, že se díváme na produkční verzi konceptu C Coupé GTE a zároveň na druhou generaci modelu Phaeton, což je překvapivé samo o sobě - Phaeton byl rozený propadák a když nedávno skončil, měli jsme za to, že Němci do stejné řeky hned tak nevstoupí. Jenže vstoupí - některé trhy si taková auta zkrátka žádají. Doménou stroje tak má být primárně čínský trh, jestli se ukáže i v nabídce evropského či amerického Volkswagenu, je zatím otázkou.
Vůz je po designové stránce označován za „sedan s dynamikou kupé”, což může pramenit ze snahy nazvat ho čtyřdveřovým kupé, ale následným zjištěním, že to vůbec kupé není. Podstatné jsou pro vzhled délka 505 cm, rozvor přes tři metry, dlouhá kapota a velký prostor mezi přední nápravou a přední hranou předních dveří, které Volkswagen už u C Coupé GTE označil za „prestižní světlost”, věc napomáhající elegantnímu designu.
Příď má oproti konceptu drobné odlišnosti, vidíme čtyři chromované linky v masce místo pěti. LEDková světla tu samozřejmě jsou také. Tato „designová DNA” by se měla objevit i na dalších prémiovějších sedanech značky, což si můžeme ze zkušeností se současným designem Volkswagenů přebrat tak, že všechna auta budou vypadat téměř přesně takto.
Boky charakterizují dvě ostré a téměř rovnoběžné linky, které vedou od předních blatníků v podstatě až na víko zavazadelníku. I vzadu jsou LEDková světla, která na ony boční linky navazují, a opakuje se tu motiv horizontálního rozdělení, které umocňuje šířku auta, která je se 187 cm dost velká sama o sobě.
Interiér byl dle slov Volkswagenu navržen v podobě sportovní pětimístné kabiny, která zaujme jak zákazníky, kteří budou chtít řídit sami, tak i ty, kteří se budou chtí nechat vozit na pravé zadní sedačce. Samozřejmostí je elektrické nastavování všech sedaček včetně bočnic a také jsou sedadla vyhřívaná i ventilovaná a mají masážní funkci. Příjemnou atmosféru podle tiskové zprávy umocňuje světelná linka okolo celého interiéru, která může mít tři různé barvy.
Samozřejmostí je i špičková elektronická výbava; Phideon je první Volkswagen, který bude mít systém nočního vidění s kamerami fungujícími i v husté mlze nebo v temné noci. Vůz bude mít head-up displej, kamery okolo celého vozu a k tomu hromadu dalších, dnes již v této třídě běžných asistentů jako adaptivní tempomat nebo servodovírání dveří.
O infotainmentovém systému toho zatím příliš nevíme, ale hovoří se o "optimální konektivitě" a o založení na MIB, modulární infotainmentové platformě. Systém bude jistě spojen s několika špičkovými audiosystémy za různé příplatky a má zvádnout i Apple CarPlay. Majitelé telefonů s Androidem se ale budou muset spokojit s MirrorLinkem, o přítomnosti Androidu Auto zatím zprávy nemáme.
Po technické stránce zatím víme, že Phideon bude stát na platformě MLB, bude to první Volkswagen využívající tuto architekturu. Znamená to motory vpředu podélně a nejsilnější z nich má být vidlicový šestiválec 3,0 TSI, který má nabídnout 300 koní a 440 Nm a poslat je na všechna kola. Tím chce VW možná říci, že si máme na osmiválec nechat zajít chuť, i když by se do MLB vešel.
V plánu je i instalace motorů 2,0 TSI spojených s předním náhonem, vskutku důstojných pohonných jednotek pro auto snažící se soupeřit s Mercedesem třídy S, a také plug-in hybrid. O dieselech zatím zprávy nemáme; podle aktuálně dostupných informací je Phideon autem pro čínský trh, takže se v něm TDI vůbec nemusí objevit.
Jenže kdyby tohle auto bylo určeno jen a pouze pro Čínu, proč by ho Volkswagen představoval v Ženevě? Vývoj sice byl spoluprací Wolfsburgu a čínského partnera SAIC Volkswagen, jenže probíhal v Německu. To všechno naznačuje, že se ho dočkáme i v Evropě. Možná změní jméno zpátky na Phaeton. Phideon sice má evokovat Fides, římskou bohyni věrnosti, ale zní, jako by protivné děcko opakovalo všechno, co řeknete, a trochu to přitom komolilo.
V Číně má jít Phideon do prodeje ve třetím čtvrtletí letoška. Kdy by mohl být na trhu v Evropě, je otázkou, stejně jako zda tu vůbec bude. Že by pak byly v nabídce diesely, je v podstatě jisté. Co by ale tomuto vozu také nejen v Evropě velmi, velmi pomohlo, jsou osmiválce, a to vznětové i zážehové. Aktuální Audi A8 taky stojí na MLB a má 4,0 TFSI i 4,2 TDI. A také atmosférický dvanáctiválec, ale ten ve Volkswagenu asi vážně znovu čekat nemůžeme.
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 1 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 2 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 3 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 4 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 5 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 6 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 7 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 8 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night dalsi 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 9 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 10 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night dalsi 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 11 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 12 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 13 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night dalsi 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 14 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night dalsi 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 15 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 16 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 17 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 18 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je největší překvapení Ženevy, VW Phideon je nástupce Phaetonu - 19 - VW Phideon zive Zeneva 2016 VW Night dalsi 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
VW Phideon na koncernovém večeru ukázal i interiér
VW Phideon je velké překvapení, je ale zatím otázkou, jestli jej vůbec uvidíme v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejčtenější články
Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
10.1.2025Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
10.1.2025Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
10.1.2025Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
10.1.2025„Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
10.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva