Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.
Toyota je jedním z průkopníků na poli aut s hybridními pohony. Na začátku stál Prius, posléze však automobilka přišla s kombinací spalovacího agregátu a elektromotoru prakticky u všech svých modelů. Souběžně s tím pak docházelo k vyřazování dieselů a v této praxi Toyota pokračuje také u stěžejního modelu Auris, jehož nová generace již s „producenty sazí“ vůbec nepočítá.
Japonská novinka se aktuálně představila na autosalonu v Ženevě, kde dělá společnost páté generaci Toyoty Supra. Ani v jejím případě se však automobilka nějak výrazněji nerozpovídala. Na druhou stranu ale dala do placu více technických informací než v případě sportovního kupé, u kterého víme s jistotou jen tolik, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Vše ostatní je ale zahaleno tajemstvím.
V případě modelu Auris oproti tomu můžeme zmínit, že použije modulární platformu TNGA (jako již zmíněný Prius). Ve srovnání s dosluhujícím provedení tak bude o 40 milimetrů delší, výška však poklesla o 25 mm a výška kapoty dokonce o 47 mm. Výsledkem tak je mnohem atraktivnější vůz, u kterého lze zároveň počítat s větší bezpečností i potěšením řidiče - snížená kapota totiž zlepšila výhled ven.
Posunu k lepšímu napomáhají další změny, jenž jsou spojeny s nárůstem do šířky o 30 mm, zatímco přední převis byl zkrácen o 20 mm. Prodloužení tak připadá jen na rozvor, z čehož budou profitovat cestující v obou řadách sedadel. Je poněkud paradoxní, že Auris nabídne vyšší praktičnost, ačkoliv vypadá jako splněný sen tuningových nadšenců, a to i díky dvoubarevnému laku.
Kromě změn v rámci dimenzí se Toyota trochu více rozpovídala také o pohonných jednotkách. Jak jsme přitom naznačili již v úvodu, diesely pod kapotou již nečekejte. Místo toho bude na výběr jeden benzinový a dva hybridní agregáty. Základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka se 116 koňmi, nad ni pak zamíří 1,8litrový čtyřválec z modelu Prius disponující 122 koňmi. Vrcholem se stane verze osazená zcela novým dvoulitrem, jehož výkon narostl na 180 koní. Toyota pak kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“ osadila sloupek řízení pádly pod volantem.
I když tímto výčet dnes dostupných informací automobilky končí a nemůžeme zatím posloužit daty o dynamice, spotřebě a dokonce ani pohledem do interiéru, je celkem jisté, že na poražení Golfu to v Evropě stačit nebude - tady je Golf prakticky neporazitelný. Jak moc velkou část jeho „koláče” bude nový Auris schopen si ukousnout, je už ale jiná věc - s novým designem i technikou by mohl být zase o něco úspěšnější...












Nová Toyota Auris se zatím odhalila pouze zvenčí, a to jak naživo...
...tak na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB