Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.
Toyota je jedním z průkopníků na poli aut s hybridními pohony. Na začátku stál Prius, posléze však automobilka přišla s kombinací spalovacího agregátu a elektromotoru prakticky u všech svých modelů. Souběžně s tím pak docházelo k vyřazování dieselů a v této praxi Toyota pokračuje také u stěžejního modelu Auris, jehož nová generace již s „producenty sazí“ vůbec nepočítá.
Japonská novinka se aktuálně představila na autosalonu v Ženevě, kde dělá společnost páté generaci Toyoty Supra. Ani v jejím případě se však automobilka nějak výrazněji nerozpovídala. Na druhou stranu ale dala do placu více technických informací než v případě sportovního kupé, u kterého víme s jistotou jen tolik, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Vše ostatní je ale zahaleno tajemstvím.
V případě modelu Auris oproti tomu můžeme zmínit, že použije modulární platformu TNGA (jako již zmíněný Prius). Ve srovnání s dosluhujícím provedení tak bude o 40 milimetrů delší, výška však poklesla o 25 mm a výška kapoty dokonce o 47 mm. Výsledkem tak je mnohem atraktivnější vůz, u kterého lze zároveň počítat s větší bezpečností i potěšením řidiče - snížená kapota totiž zlepšila výhled ven.
Posunu k lepšímu napomáhají další změny, jenž jsou spojeny s nárůstem do šířky o 30 mm, zatímco přední převis byl zkrácen o 20 mm. Prodloužení tak připadá jen na rozvor, z čehož budou profitovat cestující v obou řadách sedadel. Je poněkud paradoxní, že Auris nabídne vyšší praktičnost, ačkoliv vypadá jako splněný sen tuningových nadšenců, a to i díky dvoubarevnému laku.
Kromě změn v rámci dimenzí se Toyota trochu více rozpovídala také o pohonných jednotkách. Jak jsme přitom naznačili již v úvodu, diesely pod kapotou již nečekejte. Místo toho bude na výběr jeden benzinový a dva hybridní agregáty. Základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka se 116 koňmi, nad ni pak zamíří 1,8litrový čtyřválec z modelu Prius disponující 122 koňmi. Vrcholem se stane verze osazená zcela novým dvoulitrem, jehož výkon narostl na 180 koní. Toyota pak kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“ osadila sloupek řízení pádly pod volantem.
I když tímto výčet dnes dostupných informací automobilky končí a nemůžeme zatím posloužit daty o dynamice, spotřebě a dokonce ani pohledem do interiéru, je celkem jisté, že na poražení Golfu to v Evropě stačit nebude - tady je Golf prakticky neporazitelný. Jak moc velkou část jeho „koláče” bude nový Auris schopen si ukousnout, je už ale jiná věc - s novým designem i technikou by mohl být zase o něco úspěšnější...
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 1 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 2 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 3 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 4 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 5 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 6 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 7 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 8 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 9 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 10 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 11 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 12 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nová Toyota Auris se zatím odhalila pouze zvenčí, a to jak naživo...
...tak na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tatsuki Suzuki končí: „Děkuji a sbohem“ včera 18:00
- Jorge Martin byl úspěšně operován 7.2.2025
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem 7.2.2025
- Poločas finále v Sepangu 7.2.2025
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou 7.2.2025
Nejnovější články
Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraDodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
včeraPutinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
včeraRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva