Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejdražší nové auto světa, zakázkový Rolls-Royce za 306 milionů
29.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřové kupé Sweptail vznikalo čtyři roky, přičemž od základu se liší hlavně zádí ovlivněnou jachtami a vozy minulosti. Příď je zdrženlivější.
Mnichovská automobilka je jedním z hlavních sponzorů přehlídky Concorso d‘Eleganza Villa d'Este konané u italského jezera Como. Proto se nikdy neúčastní soutěže o nejkrásnější vůz, byť by jí mnohdy vyhrálo i bez jakéhokoliv nadržování. Také proto si letošní ročník, který proběhl minulý víkend, vybrala pro představení konceptu řady 8.
To však nebyla jediná premiéra pod taktovkou BMW. Svůj poslední výtvor tam přivezl i Rolls-Royce. Pod názvem Sweptail byl odhalen zakázkový speciál, který existuje v jediném kusu na světě. Jeho design a následná výroba zabraly čtyři roky práce a jejich konci stojí úžasný vůz s astronomickou cenovkou
Samotná britská automobilka pořizovací sumu oficiálně nezveřejnila, britská média ovšem s odkazem na zdroje v automobilce zmiňují částku 10 milionů liber (cca 306 milionů korun). To je hodně i za Rolls-Royce, byť samozřejmě nejde o absolutní rekord, jaký byl za nějaký automobil zaplacen. Mnohé klasiky se totiž na aukcích prodávají i za dvojnásobek. Nicméně toto je zcela nový vůz, který tak dalece překonává cokoliv od Bugatti, Pagani či Koenigseggu.
Tedy jinými slovy, pokud by ona desetimilionová suma byla reálnou, pak máme tu čest s nejdražším novým vozem všech dob. Šéf značky Torsten Müller-Ötvös k tomu pouze lakonicky uvedl, že Sweptail je „opravdu drahý“. Tato slova bychom přitom za potvrzení výše zmíněného mohli považovat, neboť pokud šéf Rolls-Royce o něčem prohlásí, že je to drahé, pak to bude ve světě normálních lidí neskutečně drahé.
Cenu ale již nechme stranou, místo toho se podíváme, čím se zakázkový speciál liší od základního Phantomu Coupe, na jehož základech byl vystaven. Asi není třeba nikterak složitě upozorňovat na kompletně přepracované zadní partie, které ostatně vozu daly i jméno. Název Sweptail lze totiž volně přeložit jako splývavou záď. Značka přiznává inspiraci jachtami, jež se projevila hlavně trojúhelníkovým tvarem okna.
Kromě toho byly předobrazem novinky i modely značky z 20. a 30. let minulého století, zejména pak Phantom I Round Door vyrobený v roce 1925 společností Jonckheere či Phantom II Streamline Saloon by Park Ward, Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon a Park Ward 20/25 Limousine Coupe. Celá tato trojice přitom vznikla v roce 1934, který tak byl zjevně u dvojitého „R“ nejkreativnějším.
Vpředu již takové rozdíly oproti základu nenajdeme, přestože i zde k nim došlo. Maska chladiče má být největší, jaká kdy byla na vůz značky instalována. Společnost jí pak dělají nové světlomety a přepracovaný nárazník. Je ale trochu škoda, že nebyl upřednostněn trochu odvážnější přístup, díky kterému by čelní a zadní partie byly lépe sladěny - takto je to trochu dle stylu „každý pes jiná ves“.
Na druhou stranu se říká, že plebs kritizuje drahé věci jen proto, že si je nemůže dovolit. Proto se jakéhokoliv dalšího komentáře na toto téma zdržíme, ostatně u mnoha lidí může mít naopak zastání. Místo toho se raději přesuneme do interiéru, kde zásadní změny souvisí s vyjmutím zadních sedadel. Na jejich místo se nastěhovala speciální konzole ze dřeva s modrým podsvícením.
Stiskem speciálního tlačítka majitel aktivuje elektrické motory, které mu podají ukrytou lahev šampaňského. Stylově si tedy může pogratulovat ke koupi nadmíru výjimečného vozu, který se dále pyšní koženým čalouněním v odstínech Moccassin a Dark Spice. V případě zmiňovaného dřeva se pak počítá s dekory Macassar Ebony a Paldao.
Dodat tedy již můžeme slova šéfa značky, dle kterého „Sweptail je důkazem, že Rolls-Royce je na vrcholu individuálního karosářství. Nasloucháme velmi pečlivě našim nejváženějším zákazníkům a umožňujeme jim investovat do podobných kompletně přepracovaných zakázkových uměleckých děl. Ve stejné době dbáme i na zdroje, které nám tuto unikátní službu umožňují.“
Rolls-Royce Sweptail je nejdražším novým vozem světa...
...vůči základu se přitom měnily hlavně zadní partie, a to nikoliv jen zvenčí, ale také uvnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus