Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je jediná opravdu nová část Porsche Cayenne 2018. Ostatní je jak přes kopírák
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche oficiálně představilo nový Cayenne a je opravdu přesně tak „nenový”, jak ho vykreslil únik. Peníze ale bude dozajista tisknout dál jako splašený.
U nového Porsche Cayenne jsme již se žádným překvapením nepočítali, alespoň ne po vizuální stránce. Mohli jsme tedy doufat, že únik skoro kompletní sady oficiálních fotek je jedním nejpropracovanějších pokusů o zmatení veřejnosti v historii lidstva, ale to je asi tak všechno. Šance na jeho neautentičnost byly minimální a teď už jsou nulové.
Automobilka vůz oficiálně představila a vykreslila jej přesně v těch samých barvách. Cayenne tak dostal ryze evoluční vzhled, který je spíše zklamáním, než abychom po jeho spatření skákali do vzduchu nadšením. Příď i profil vozu jsou skoro stejné jako dosud a výrazněji odlišná je jen záď. Moderněji působí rovněž interiér, i ten se ale v základu drží stejného „kopyta”.
Překvapení navíc nepřináší ani technika, v tomto směru bylo již delší dobu jasné, že nový Cayenne bude stát na modulární platformě MLB Evo a převezme většinu, ne-li všechny, pohonných jednotek od Porsche Panamera. V prvém sledu jsme přitom očekávali osmiválcové varianty, které by zároveň zamířily jako první i do prodeje, aby mohla automobilka nedočkavé zákazníky pořádně „podojit“. To se ale nakonec nestane.
Je otázkou, co stojí za rozhodnutím Porsche přijít zpočátku pouze se šestiválcovými variantami. Pravděpodobně za tím budou stát emise CO2. Cayenne je pro značku nadmíru důležitým vozem, jenž se stará o nemalé registrace - od roku 2002 bylo prodáno více než 760 tisíc exemplářů. To není malé množství a emise hrají velkou roli.
Potvrzuje to vlastně i samotná tisková zpráva, kde se jimi Porsche ohání hned v úvodu. V závislosti na motoru se mají pohybovat mezi 205 a 213 gramy CO2 na kilometr. Na spodní hranici je základní Cayenne, jehož třílitr V6 byl naladěn na 340 koní a 450 Nm. S touto silou pak vůz zrychlí na stovku za 6,2 sekundy (5,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a dosáhne 245 km/h.
Od 1 985 kilogramů vážícího základu se můžeme přesunout k Porsche Cayenne S, které na ručičkách vah vykáže o 35 kilo více. Jeho šestiválec je pak 2,9litrový, nicméně na všechna čtyři kola již posílá 440 koní a 550 Nm točivého momentu. Akcelerace na stovku mu zabere jen 5,2 sekundy (4,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a na dvoustovku 18,9 sekundy (respektive 18,6 s), zatímco nejvyšší rychlost vyšplhala na 265 km/h.
Další jednotky nejspíše budou následovat, otázkou však je, kdy a jaké to nakonec opravdu budou. Aktuálně bychom se totiž vůbec nedivili, kdyby kromě osmiválců dorazil i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Spekulovat ale zbytečně nebudeme, místo toho se ještě na chvíli vrátíme ke zmíněné platformě MLB Evo. Ta užívá více hliníku než předchozí architektura, hmotnost vozu tedy klesla o 65 kilogramů.
Na zmíněné dietě nese zásluhu také instalace inovativní lithium-iontové polymerové baterie startéru, jež samy o sobě představují redukci hmotnosti o 10 kilo. Další úsporu - i když již neupřesněnou - pak mají na kontě nové brzdy s ocelovými disky potaženými speciální vrstvou wolframového karbidu. Dle značky je díky tomu nižší nejen hmotnost, ale také vyšší koeficient tření a větší odolnost k otěru.
Další inovace zahrnují řiditelnou zadní nápravu či tříkomorový vzduchový podvozek, opomenout nesmíme ani plnohodnotná diodová světla zahrnutá již do standardní výbavy. Za příplatek je pak možné sáhnout po systému PDLS (Porsche Dynamic Light System), který umožňuje přisvěcování do zatáček či utlumení některých paprsků v závislosti na provozu.
Nová je také osmistupňová automatická převodovka, která je standardem u obou verzí. Rychlost řazení, stejně jako odezvu plynového pedálu a posilovače řízení lze pak nastavit v režimech Normal, Sport a Sport Plus, přičemž dokoupení paketu Sport Chrono přihraje ještě separátní mód PSM Sport, jenž umožňuje vozu popustit uzdu na maximum. Právě v této konfiguraci lze počítat s nejlepší dynamikou.
Zamířit můžeme do interiéru, kde má řidič k dispozici analogový tachometr rámovaný dvěma sedmipalcovými displeji. Další 12,3palcový pak slouží k ovládání multimédií, přičemž zákazníci budou mít k dispozici i vysokorychlostní připojení k internetu. Stáhnout si pak mohou třeba speciální aplikaci Offroad Precision, jenž umožňuje plnou dokumentaci jízdy v terénu včetně videonahrávky.
Dále lze zmínit nové audio systémy společností Bose a Burmester či selekci asistenčních systémů, mezi něž spadá noční vidění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, adaptivní tempomat či semi-autonomní řízení a automatické brzdy. Tím jsme se dostali k závěru, pročež jen dodáme, že zavazadelník má kapacitu 770 litrů a ceny na německém trhu, kde lze nový Cayenne již objednat, startují na 74 828 Eur (cca 1 952 500 Kč).
Nové Porsche Cayenne se ukázalo na už prakticky kompletně viděných oficiálních fotkách
...i během živé prezentace v Zuffenhausenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 6 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 8 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 9 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.