Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je interiér nové Škody Kodiaq, je úplně jiný než u dnešních modelů
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové SUV přichází s dosud neviděnou architekturou a hodnotně působícími detaily. Jiná jsou tlačítka, výdechy ventilace i úložné prostory.
O nové Škodě Kodiaq jsme se takřka vyčerpávajícím způsobem rozepsali na počátku tohoto měsíce, kdy mladoboleslavská automobilka přistoupila k dalšímu kroku ve svém odhalování tohoto modelu a nechala nás až sedmimístné SUV tak trochu osahat, prohlédnout a prozradila nám k němu spoustu nových detailů. Vše samozřejmě za přítomnosti zástupců značky a také notné kamufláže, jež halila zevnějšek i části kabiny.
Exteriér přitom k tajuplnému hradu v Karpatech můžeme přirovnat jen stěží, zde již existuje bezpočet vodítek, jež utváří finální obraz. Víme proto, že ve srovnání s konceptem Vision S se produkční verze bude lišit jen detaily. A jelikož v mezičase byl bez maskování nafocen i prodloužený Volkswagen Tiguan, máme jasnou představu také o proporcích sériového modelu.
Interiér oproti tomu byl až dosud neprobádanou oblastí, však už při pohledu na futuristické pojetí výše zmíněné studie bylo jasné, že právě zde se Kodiaq bude lišit nejvíce. Výsledek jsme viděli, ale mohli jsme jej popsat pouze slovy - obrazová dokumentace chyběla, protože záběry interiéru (a nakonec ani nemaskovaného interiéru) na první fyzické prezentaci nebylo možné pořizovat. Ven se ale nakonec přece jen dostal jeden snímek kabiny prvních prototypů, takže vám můžeme vnitřek - i s detaily, které fotit šlo - ukázat i obrazem.
Z fotky je jasně patrné, že až sedmimístné SUV přichází se zcela novou architekturou s velkou kapličkou přístrojového štítu. Poté se palubní deska poněkud propadá, aby před spolujezdcem opětovně vystoupila lehce nad úroveň. Hledat za tím přitom zcela jistě můžeme nejen výhled ven, ale také snahu o maximalizaci schránky před spolujezdcem.
Jako staří známí působí jen volant a přístrojovka, vše ostatní je jiné. Středovou konzoli okupuje rozměrný displej, po jehož stranách najdeme ovládací tlačítka. Další jsou pak soustředěna o patro níže a mají na starosti klimatizaci, ty ve formě „klavíru“ pak slouží k zamykání, přepínání výstražných světel či aktivaci různých asistentů. Vše přitom působí hodnotněji než u stávajících modelů Škody, které náhle vypadají jako chudí příbuzní.
Automobilka plánuje celou řadu „Simply Clever“ prvků, z nichž jeden se týká již zmiňované schránky před spolujezdcem. Ta je dvojitá, přičemž jedna část se otevírá směrem nahoru, druhá dolů. Ovládací tlačítka jsou vkusně ukrytá ve spodní části palubky, která již počítá s kontrastní barvou. Specifické jsou ale i výdechy klimatizace.
Dále se Škoda zaměří na konektivitu, kdy již palubní počítač dostane přímé připojení k internetu. Navigace bude pracovat s mapami Google a Street View, chybět nebude ani kompatibilita se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Unikátem je „palubní interkom“, jenž umožňuje komunikaci mezi cestujícími napříč třemi řadami sedadel.
Zmínit můžeme ještě prostornost, i když ta již z fotografie patrná není. Nicméně víme, že i sedadla v zavazadelníku nabízí prostor i pro cestující vysoké až 180 cm. V takové chvíli je ale třeba počítat pouze s 270 litry objemu pro tašky a kufry - tato kapacita však může narůst až na 2 065 litrů u pětimístné verze se sklopenými zadními sedadly.
Na další fakta či záběry si budeme muset opět pár dní počkat, virtuální debut nové Škody Kodiaq je pak naplánován na 1. září. Výroba odstartuje v říjnu, první exempláře však k zákazníkům dorazí až na počátku příštího roku. Ceny přitom budou do značné míry kopírovat nabídku Škody Superb liftback a kombi, budou se pohybovat právě mezi nimi.
Toto je interiér nového Kodiaqu a některé jeho detaily
Jak už jsme zmínili, nová Škoda bude při vystupování a nastupování do interiéru chránit dveře stále výjimečným systémem ochrany hran
Inspirace finálního provedení interiéru konceptem Vision S je velmi volná
Ze sesterského VW Tiguan si toho Kodiaq příliš mnoho nepůjčil
Vnějšek nejlépe ukazují snímky vozu maskovaného za Range Rover, lépe vám finální podobu zatím ukázat nemůžeme
Kodiaq v rámci podpory Tour de France ze strany Škody doprovodí závodníky do cíle. Pochopitelně znovu maskovaný, byť trochu jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch