Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou nové stroje dalších favoritů F1 2017, Ferrari SF70H a McLaren MCL32
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari zůstává červené a skuliny regulí zkoumá stejně jako Mercedes. McLaren se ale barvami vrací ke kořenům a doufá, že jej to vrátí tam, kde kdysi býval.
Včera jsme si posvítili hned na pět nových monopostů, včetně Mercedesu-AMG F1 W08, který je stejně jako v předchozích třech letech největším favoritem na ovládnutí celé sezóny. Nemalé ambice ovšem mají i týmy McLaren a Ferrari, které se svými vozy vyrukovaly dnes.
Nejdříve si posvítíme na Ferrari, jehož monopost nese název SF70H a odkazuje tak na sedmdesátileté výročí, jež italská automobilka letos slaví. V případě Ferrari se vše na první pohled drží standardu - vůz je červený, do jeho kokpitu pak opětovně nastoupí Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. První z nich by ovšem mohl mít oproti svému stájovému kolegovi nemalou výhodu.
Vše souvisí s použitím širších pneumatik, které se ve Formuli 1 objevují v rámci řady změn. Vettel na tomto obutí odjel 2 228 kilometrů, tedy nejvíce ze všech pilotů vrcholných stájí (jen pro srovnání, Hamilton má na kontě jen 50 km). V úvodních závodech tak bude mít jistý náskok, zvláště když su jeho jezdecký styl údajně více rozumí s upravenými monoposty.
Teprve se uvidí, zda to bude stačit na Mercedes. Stejně jako není jisté, zda budou dostačující změny, které provedlo Ferrari na hybridní pohonné jednotce (nemalými modifikacemi se ovšem chlubí i Honda pohánějící dále zmiňovaný McLaren). Snad nejvíce jsme ovšem zvědavi, zda italské stáji projde malé křidélko usazené na centrální ploutvi nad motorem.
Tato aerodynamická finesa bude zkoumat neprůstřelnost letošních pozměněných pravidel, stejně jako Mercedes. Ten měl navíc nalézt jisté mezery v regulích i v rámci zavěšení. Šéf německé stáje Toto Wolff již uvedl, že se neobává toho, že by v Austrálii měl kdokoliv podat protest proti odlišnému set-upu. Zda tomu tak ale bude také u Italů, to je zatím nejisté.
Nyní si už posviťme na britskou stáj, která vstupuje do zcela nové éry, již bez Rona Dennise. Nejde pouze o poněkud vynucený odchod člověka, který z McLarenu udělal to, čím dnes je. Změny jsou spojeny hlavně se samotným monopostem, který nese označení MCL32. Jde tak o vůbec první soutěžní vůz značky od roku 1980, jenž ve svém názvu nemá zakomponovánu zkratku MP4. Kromě toho zde máme oranžový lak, který asi mnohé překvapí - odkazuje ale na kořeny značky.
V ryze oranžovém hávu ovšem McLaren závodil pouze v letech 1968 až 1971, poté se již tento odstín objevil pouze na monopostech pro roky 1997, 1998 a 2006. Nešlo o závodní provedení, s danou kamufláží stáj vyrukovala pouze v rámci předsezónních testů. Nyní je ale oranžová zpět naplno, i když na vozech - závodní overaly zůstaly převážně bílé, jinak by jezdci vypadali jako cestáři.
Do kokpitu se stejně jako loni usadí Fernando Alonso, společnost mu bude dělat Stoffel Vandoorme. Ten je šampionem GP2, přičemž u britského týmu střídá Jensona Buttona. S Formulí 1 již jednu zkušenost má, loni během během Velké ceny Bahrajnu zastupoval právě Alonsa, který hrozivě havaroval při úvodním závodu v Austrálii .
Právě tam se jede i letošní první závod - přesně za čtyři týdny. V mezičase se nám ovšem odhalí ještě monoposty zbývajících třech týmů, tedy Red Bullu, sesterské stáje Toro Rosso a americké stáje Haas. A my se můžeme zatím sázet, komu to letos půjde nejlépe...








Ferrari nadále ctí červenou, s pravidly to může být složitější - otázkou je jeho přídavné křídlo na centrální ploutvi
Nový McLaren MCL32 se vrací k oranžovému laku, který už hodně dlouho nepoužil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva