Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou nové stroje dalších favoritů F1 2017, Ferrari SF70H a McLaren MCL32
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari zůstává červené a skuliny regulí zkoumá stejně jako Mercedes. McLaren se ale barvami vrací ke kořenům a doufá, že jej to vrátí tam, kde kdysi býval.
Včera jsme si posvítili hned na pět nových monopostů, včetně Mercedesu-AMG F1 W08, který je stejně jako v předchozích třech letech největším favoritem na ovládnutí celé sezóny. Nemalé ambice ovšem mají i týmy McLaren a Ferrari, které se svými vozy vyrukovaly dnes.
Nejdříve si posvítíme na Ferrari, jehož monopost nese název SF70H a odkazuje tak na sedmdesátileté výročí, jež italská automobilka letos slaví. V případě Ferrari se vše na první pohled drží standardu - vůz je červený, do jeho kokpitu pak opětovně nastoupí Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. První z nich by ovšem mohl mít oproti svému stájovému kolegovi nemalou výhodu.
Vše souvisí s použitím širších pneumatik, které se ve Formuli 1 objevují v rámci řady změn. Vettel na tomto obutí odjel 2 228 kilometrů, tedy nejvíce ze všech pilotů vrcholných stájí (jen pro srovnání, Hamilton má na kontě jen 50 km). V úvodních závodech tak bude mít jistý náskok, zvláště když su jeho jezdecký styl údajně více rozumí s upravenými monoposty.
Teprve se uvidí, zda to bude stačit na Mercedes. Stejně jako není jisté, zda budou dostačující změny, které provedlo Ferrari na hybridní pohonné jednotce (nemalými modifikacemi se ovšem chlubí i Honda pohánějící dále zmiňovaný McLaren). Snad nejvíce jsme ovšem zvědavi, zda italské stáji projde malé křidélko usazené na centrální ploutvi nad motorem.
Tato aerodynamická finesa bude zkoumat neprůstřelnost letošních pozměněných pravidel, stejně jako Mercedes. Ten měl navíc nalézt jisté mezery v regulích i v rámci zavěšení. Šéf německé stáje Toto Wolff již uvedl, že se neobává toho, že by v Austrálii měl kdokoliv podat protest proti odlišnému set-upu. Zda tomu tak ale bude také u Italů, to je zatím nejisté.
Nyní si už posviťme na britskou stáj, která vstupuje do zcela nové éry, již bez Rona Dennise. Nejde pouze o poněkud vynucený odchod člověka, který z McLarenu udělal to, čím dnes je. Změny jsou spojeny hlavně se samotným monopostem, který nese označení MCL32. Jde tak o vůbec první soutěžní vůz značky od roku 1980, jenž ve svém názvu nemá zakomponovánu zkratku MP4. Kromě toho zde máme oranžový lak, který asi mnohé překvapí - odkazuje ale na kořeny značky.
V ryze oranžovém hávu ovšem McLaren závodil pouze v letech 1968 až 1971, poté se již tento odstín objevil pouze na monopostech pro roky 1997, 1998 a 2006. Nešlo o závodní provedení, s danou kamufláží stáj vyrukovala pouze v rámci předsezónních testů. Nyní je ale oranžová zpět naplno, i když na vozech - závodní overaly zůstaly převážně bílé, jinak by jezdci vypadali jako cestáři.
Do kokpitu se stejně jako loni usadí Fernando Alonso, společnost mu bude dělat Stoffel Vandoorme. Ten je šampionem GP2, přičemž u britského týmu střídá Jensona Buttona. S Formulí 1 již jednu zkušenost má, loni během během Velké ceny Bahrajnu zastupoval právě Alonsa, který hrozivě havaroval při úvodním závodu v Austrálii .
Právě tam se jede i letošní první závod - přesně za čtyři týdny. V mezičase se nám ovšem odhalí ještě monoposty zbývajících třech týmů, tedy Red Bullu, sesterské stáje Toro Rosso a americké stáje Haas. A my se můžeme zatím sázet, komu to letos půjde nejlépe...








Ferrari nadále ctí červenou, s pravidly to může být složitější - otázkou je jeho přídavné křídlo na centrální ploutvi
Nový McLaren MCL32 se vrací k oranžovému laku, který už hodně dlouho nepoužil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry