Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je teď nejsilnější hot hatch světa, Audi RS3 2017 má pod kapotou 400 koní
10.2.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Výkonové války v nižší střední třídě nekončí. Na vrchol potravního řetězce teď míří Audi RS3 Sportback s dynamikou supersportu.
O tzv. výkonových válkách, o nekonečné snaze výrobců předběhnout konkurenci v té či oné třídě právě na poli výkonu, se mluví pravidelně. Jsme jich svědky prakticky ve všech segmentech, v jednom je to ale nejmarkantnější: v nižší střední třídě. Je jistě zajímavé, že Ferrari F40 mělo v 80tých letech 478 koní a LaFerrari jich má dnes 800+163, ale dojímá to někoho? Za 30 let je to sice dvojnásobek, ale taé posun z „hodně” na „hodně moc”. A kdo si něco takového může koupit?
Kalup v kompaktní třídě je docela jiný a tato auta jsou dostupná mnohem širšímu publiku. Je zbytečné dívat se zpátky až do 80tých let, tehdy měly třeba Golfy GTI okolo 130 koní, však ještě na přelomu milénia bylo 200 koní „něco”. I takové Audi S3 mělo na konci minulého tisíciletí 209 koní a byl to jeden z nejsilnějších hot hatchů vůbec. V roce 2002 přišla Alfa 147 GTA s 250 koňmi, o tři roky později BMW 130i s 265 koňmi, o dalších pár let později naklusal Ford Focus RS s 305 koňmi a karavana jela dál. Dosud stál na vrcholu pyramidy Mercedes A 45 AMG 2016 s výkonem 381 koní, co na to dříve vedoucí Audi? „Mehr PS, bitte,” a tak tu máme inovovanou [[0000018771 RS3], jejíž výkon začíná čtyřkou.
I s 367 koňmi jelo doslova brutálně, ale válka je válka a druhé místo znamená smrt. Audi tak už modelem RS3 Sedan dříve naznačilo, že půjde dál a skutečně jde. Model RS3 Sportback 2017 je nejsilnější a nejrychlejší kompaktní hatchback světa a má znovu parametry z říše snů.
Podstatou faceliftu jsou dvě věci. Jednak vizuální modernizace navazující na tu, kterou loni dostala A3, a pak nový motor. I když jde znovu o 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, je skutečně nový a je to úžasná mašinka. Je nejen přesně o 33 koní silnější, je díky rozsáhlejšímu použití hliníku také o 26 kg lehčí, což RS s koncepcí „všechno vpředu + quattro” nepochybně pomůže k celkově lepšímu dynamickému projevu.
Abychom se drželi faktů, RS3 2017 nyní nabízí při zdvihovém objemu 2 480 cm3 výkon až 294 kW (400 koní) při 5 850 až 7 000 ot./min. Ten pramení z točivého momentu až 480 Nm v úchvatném rozmezí 1 700 až 5 850 ot./min. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 510 kg (DIN), což ve výsledku se standardně dodávaným pohonem všech kol a bohužel stejně standardním automatem znamená dynamiku odpovídající skutečně světu superaut: stovku za 4,1 sekundy a maximální rychlost 250 nebo 280 km/h dle zvoleného omezovače. Reálně by tento vůz měl jen stěží problém dosáhnout třístovky.
Kdyby vás zajímala spotřeba, činí 8,3-8,4 litru Naturalu 98 v kombinaci při jízdě, která asi tomuto vozu dokonale nesedne. Reálně počítejte spíše s dvojnásobkem při adekvátní jízdě, pak asi nebudete úplně šťastní za 55 litrovou nádrž na benzin. Ale to už jsou detaily, které můžete do poslední čárky zkoumat v přiložených tabulkách.
Pokud jde o vizuální změny, zvenčí i zevnitř odpovídají tomu, co už dobře známe z Audi A3 a S3, tedy zejména nová přední světla s LED, upravené nárazník a také lehce přeprofilovanou masku chladiče. Vzadu se přidává ještě nová vnitřní grafika koncových světel a upravený difuzor. V interiéru jde pak spíše o drobné modifikace, z nichž si nejspíše všimnete tzv. virtuálního kokpitu, tedy digitální přístrojovky, jejíž možnosti můžete dosyta prozkoumat v testu nové R8.
Rukavice z Ingolstadtu byla hozena a zákazníci ji budou moci sbírat od dubna letošního roku po premiéře vozu na ženevském autosalonu. Českou cenu vozu zatím neznáme, čekejme ale prakticky totéž, co dnes - i přes citelná vylepšení nelze očekávat výrazný posun vzhůru. A kdy onu rukavici zvedne Mercedes nebo někdo další? Uvidíme, zrovna lidé z AMG se ale už dříve nechali slyšet, že do Áčka mohou nacpat dvoulitrový motor schopný podávat klidně 600 koní. Takže klid zbraní skutečně nečekejme...
Technická data inovované RS3 podrobně
Vizuálně přináší Audi RS3 2017 už dobře známé změny, svými technickými parametry ale dokáže okouzlit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch