Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou

Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou

11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.

Začněme tím nejpodstatnějším hned zkraje. Tipnete si, co znamená zkratka RWS? Pokud jste hádali „Rear Wheel Steering”, tedy „Zatáčení zadních kol”, kterým se snaží ohromit zákazníky třeba Porsche, tak jste vedle. Je to „Rear Wheel Series”, tedy něco jako „Série se zadním pohonem”. Tahle R8 je skutečně zadokolka, jako vůbec první v historii.

Skoro bychom ji označili za stroj pro puristy; skoro to jen proto, že do ní nedostanete manuální převodovku, pořád se musíte spokojit s dvouspojkou a pouze dvěma pedály na podlaze. Absence pohonu předních kol ale znamená ušetřených 50 kilogramů, což posouvá ručičku vah těsně pod 1,6 tuny na 1 590 kg.

„Jakožto limitovaný speciální model pro zákazníky, kteří ocení skutečné řidičské zážitky, je R8 V10 RWS naprosto exkluzivní nabídkou. S desetiválcem uprostřed a zadním náhonem úspěšně přenáší ideu naší závodní R8 LMS na veřejné silnice,” nešetří chválou Stephan Winkelmann, stále ještě generální ředitel Audi Sport GmbH.

Desetiválec v útrobách zůstává beze změny, což znamená 540 koní a 540 Nm. Zmenšily se jistě i ztráty v přenosovém ústrojí, byť o tom Audi nehovoří. Co říká, je, že zrychlení na stovku je sice oproti quattru horší o 0,2 s (pochopitelně), maximálka se ale o 1 km/h oproti čtyřkolce zvýšila. To znamená 3,7 s na stovku a nejvyšší rychlost 320 km/h. Pokud byste se rozhodli pro otevřenou verzi, dostanete auto s čísly 3,8 s a 318 km/h.

Audi plánuje nabídnout a vyrobit 999 kusů R8 V10 RWS pro celý svět. To není zrovna málo, ale taky to není nijak moc, takže pokud máte zájem, doporučujeme s objednávkou neotálet. Ve Velké Británii má cena startovat na 110 tisících liber, tedy aktuálním kurzem 3,16 milionu korun.

Jak to bude vypadat u nás, když tu stojí základní Audi V10 Coupé od 4,3 milionu korun, si zatím počkejme. V Británii začíná standardní R8 Coupé na 123 tisících liber, tj. 3,54 milionu korun, takže u nás můžeme očekávat cenu RWS pod čtyři miliony. Pokud je náš odhad správný, bude to zajímavá koupě...


Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 1 - audi r8 v10 rws oficialni 01Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 2 - audi r8 v10 rws oficialni 02Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 3 - audi r8 v10 rws oficialni 03Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 4 - audi r8 v10 rws oficialni 04Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 5 - audi r8 v10 rws oficialni 05Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 6 - audi r8 v10 rws oficialni 06Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 7 - audi r8 v10 rws oficialni 07Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 8 - audi r8 v10 rws oficialni 08Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 9 - audi r8 v10 rws oficialni 09Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 10 - audi r8 v10 rws oficialni 10Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 11 - audi r8 v10 rws oficialni 11Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 12 - audi r8 v10 rws oficialni 12Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 13 - audi r8 v10 rws oficialni 13Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 14 - audi r8 v10 rws oficialni 14Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 15 - audi r8 v10 rws oficialni 15Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 16 - audi r8 v10 rws oficialni 16Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 17 - audi r8 v10 rws oficialni 17Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 18 - audi r8 v10 rws oficialni 18Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 19 - audi r8 v10 rws oficialni 19Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 20 - audi r8 v10 rws oficialni 20Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 21 - audi r8 v10 rws oficialni 21Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 22 - audi r8 v10 rws oficialni 22Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 23 - audi r8 v10 rws oficialni 23Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 24 - audi r8 v10 rws oficialni 24Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 25 - audi r8 v10 rws oficialni 25Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 26 - audi r8 v10 rws oficialni 26Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 27 - audi r8 v10 rws oficialni 27Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 28 - audi r8 v10 rws oficialni 28Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 29 - audi r8 v10 rws oficialni 29Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 30 - audi r8 v10 rws oficialni 30Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 31 - audi r8 v10 rws oficialni 31Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 32 - audi r8 v10 rws oficialni 32Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 33 - audi r8 v10 rws oficialni 33Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 34 - audi r8 v10 rws oficialni 34Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 35 - audi r8 v10 rws oficialni 35Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 36 - audi r8 v10 rws oficialni 36Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 37 - audi r8 v10 rws oficialni 37Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 38 - audi r8 v10 rws oficialni 38Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 39 - audi r8 v10 rws oficialni 39Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 40 - audi r8 v10 rws oficialni 40Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 41 - audi r8 v10 rws oficialni 41Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 42 - audi r8 v10 rws oficialni 42Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 43 - audi r8 v10 rws oficialni 43Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 44 - audi r8 v10 rws oficialni 44Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 45 - audi r8 v10 rws oficialni 45Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 46 - audi r8 v10 rws oficialni 46Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 47 - audi r8 v10 rws oficialni 47Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 48 - audi r8 v10 rws oficialni 48Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 49 - audi r8 v10 rws oficialni 49Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou - 50 - audi r8 v10 rws oficialni 50
Lehčí, lepší, levnější... Jen manuál pořád nemá

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše