Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová Lada Niva, první po 41 letech. Vypadá překvapivě dobře
29.8.2018 | Petr Prokopec
Když se legendární auto po čtyři dekády zarývá lidem pod kůži stejným vzhledem i zaměřením, může jeho nová generaci prakticky jen zklamat. S ohledem na tento stav nová Niva příjemně překvapila.
Nahradit legendu je vždy více než náročný úkol, ostatně stačí se zeptat u Land Roveru, jak jsou na tom s novou generací Defenderu. Na druhou stranu, nejde zas o něco nemožného, jak dokázal Mercedes-Benz s faceliftem třídy G. Britové a Němci však nejsou jediní, kdo se musel vypořádat s modernizací kultovního off-roadu. Do stejné řeky musela vkročit i Lada, jejíž Niva přišla na svět v roce 1977. Od té doby se příliš nezměnila, Rusové ji jen tu a tam vylepšili, základ přesto zůstal stejný.
S otevřením bran moskevského autosalonu ovšem došlo k dlouho slibovanému, tedy k odhalení nástupce. Zatím je sice Lada 4x4 Vision konceptem, nicméně jak uvedl šéfdesignér automobilky Steve Mattin, produkční model se příliš lišit nebude. Už jen proto, že vůz má sice napomoci značce vstoupit do nového tisíciletí, zároveň ale poslouží i jako pevná spojnice s její minulostí. V showroomech bychom jej přitom měli čekat do dvou nebo tří let.
S ohledem na skutečnost, že ruská novinka je zatím jen studií, je logické, že Lada nepustila mnoho informací technického charakteru. Potvrzeno bylo pouze tolik, že nová Niva dostane do vínku modulární platformu CMF-B LS z produkce aliance Renault-Nissan. To zaručí dostupnost pokročilejší elektroniky, nicméně jelikož písmena LS odkazují na nižší specifikaci, berliček příliš mnoho nebude.
Jelikož automobilka hodlá i s novou generací nabízet působivou průchodnost terénem, jíž má zároveň doprovázet i značná spolehlivost, dorazí nejspíše opravdu jen provedení s pohonem 4x4. Ten pak bude spíše mechanického rázu, než aby došlo na instalaci mezinápravové spojky či elektronického diferenciálu. Ačkoliv je rovněž možné, že Lada nakonec vsadí na oddělení základu od verze Urban a nabídne připojitelnou zadní nápravu i stálý pohon všech kol.
Nic bližšího již k technice nelze dodat, byť se snímků je patrná přítomnost automatu. Značka se o něm ale vůbec nezmiňuje, raději tak zamíříme k designu. Ten asi rozdělí veřejnost na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden bude novému stylu aplaudovat, zatímco ten druhý dá palec dolů. Nicméně modernizace nakonec není až tak hrozivá, jak jsme se obávali. Niva sice přišla o svoje unikátní hranaté proporce, to se ale dalo předem očekávat.
I nadále zde jako odkazy na minulost najdeme na zadním sloupku větrací mřížky nebo výraznou čelní kapotu, obojí je nově doplněno motivem „X“, který byl zapracován prakticky do každého detailu. Nechybí tedy na předních i zadních světlech, stejně jako na bocích. Povšimnout si jej ostatně můžeme také v interiéru, a to jak v případě dekorů, tak i u přístrojového štítu. Ten navíc již není analogový, čímž Lada snahu modernizovat své portfolio jen potvrzuje.
V redakci panuje všeobecná shoda na tom, že jde o zajímavě vypadající vůz, který svým vzhledem příjemně překvapil. Je přesto otázkou, zda přechod na modernější styl nakonec Nivě neuškodí. Vůz totiž nyní daleko více zapadá v záplavě nových SUV asijského či amerického původu. To se originálu nestávalo, což ale o jeho technice říci rozhodně nelze.
Nová Lada Niva, prezentovaná pod názvem 4x4 Vision, se již ukázala jak naživo na moskevském autosalonu...
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 55 minutami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 2 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 3 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball