Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je F1 budoucnosti podle Ferrari, bez změn pravidel ale nikdy nevznikne
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Formule 1 by podle Italů měly být hezčí a rychlejší, jak naznačují uvolněné ilustrace monopostu budoucnosti. Komise F1 dnes jedná o pravidlech.
Automobilka Ferrari není živa jen montováním turbodmychadel tam, kde říkala, že to neudělá. Její tým designérů se pro další projekt spojil s inženýry aerodynamiky týmu Formule 1 a výsledek jejich snažení vidíme před sebou - je to monopost budoucnosti, jak si ho představuje maranellská značka. A pochopitelně by měl být ještě rychlejší, než co stroje F1 předvádějí dnes nebo by měly předvádět v dohledné době.
Není to tedy jen designové cvičení, veškeré prvky designu i konstrukce mají svůj účel. Dvojité přední křídlo jistě velkou měrou zvýší přítlak přední nápravy a částečné zakrytí kol zase bude snižovat odpor vzduchu, i když ne tak moc, jak by se to povedlo, kdyby byly blatníky kompletní. A helma jezdce je do karoserie integrovaná tak moc, že by nejspíš nemohl ani hnout hlavou.
Po celém voze je mnohem méně odhalených součástek, monopost vypadá více jako kdyby měl skutečnou karoserii. Také zadní křídlo je o dost širší než v současnosti a je umístěné níže. Pokud si vybavíte některé starší formule, zadní křídla byla širší, než jsou dnes, i když byla také dost vysoko a nevypadala jako integrální součásti auta, což to představené na tomto virtuálním konceptu je. Ta dnešní totiž jsou omezena regulemi a jedním z parametrů je i maximální šířka.
Včera v Ženevě proběhla schůze komise F1, kde přišla na přetřes nová pravidla. Výsledky zatím neznáme, už podle neobvyklé aktivity Ferrari na mediálním poli (automobilka nás obvykle nezásobuje svými vizemi pro F1...) je ale zřejmé, že se Italové budou snažit posunout pravidla směrem k jinak pojatým vozům. Jak moc uspějí, zřejmě nebude ani dnes, ani tento týden a možná ani letos. Můžeme ale říci, minimálně to, že přinejmenším případná větší diverzita plynoucí z jistého rozvolnění současných upjatých pravidel by Formuli 1 určitě prospěla. Dnes v ní skutečné soutěživosti mnoho není...
Méně odhalených součástek a lepší aerodynamika je podle Ferrari budoucností F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch