Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je F1 budoucnosti podle Ferrari, bez změn pravidel ale nikdy nevznikne
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Formule 1 by podle Italů měly být hezčí a rychlejší, jak naznačují uvolněné ilustrace monopostu budoucnosti. Komise F1 dnes jedná o pravidlech.
Automobilka Ferrari není živa jen montováním turbodmychadel tam, kde říkala, že to neudělá. Její tým designérů se pro další projekt spojil s inženýry aerodynamiky týmu Formule 1 a výsledek jejich snažení vidíme před sebou - je to monopost budoucnosti, jak si ho představuje maranellská značka. A pochopitelně by měl být ještě rychlejší, než co stroje F1 předvádějí dnes nebo by měly předvádět v dohledné době.
Není to tedy jen designové cvičení, veškeré prvky designu i konstrukce mají svůj účel. Dvojité přední křídlo jistě velkou měrou zvýší přítlak přední nápravy a částečné zakrytí kol zase bude snižovat odpor vzduchu, i když ne tak moc, jak by se to povedlo, kdyby byly blatníky kompletní. A helma jezdce je do karoserie integrovaná tak moc, že by nejspíš nemohl ani hnout hlavou.
Po celém voze je mnohem méně odhalených součástek, monopost vypadá více jako kdyby měl skutečnou karoserii. Také zadní křídlo je o dost širší než v současnosti a je umístěné níže. Pokud si vybavíte některé starší formule, zadní křídla byla širší, než jsou dnes, i když byla také dost vysoko a nevypadala jako integrální součásti auta, což to představené na tomto virtuálním konceptu je. Ta dnešní totiž jsou omezena regulemi a jedním z parametrů je i maximální šířka.
Včera v Ženevě proběhla schůze komise F1, kde přišla na přetřes nová pravidla. Výsledky zatím neznáme, už podle neobvyklé aktivity Ferrari na mediálním poli (automobilka nás obvykle nezásobuje svými vizemi pro F1...) je ale zřejmé, že se Italové budou snažit posunout pravidla směrem k jinak pojatým vozům. Jak moc uspějí, zřejmě nebude ani dnes, ani tento týden a možná ani letos. Můžeme ale říci, minimálně to, že přinejmenším případná větší diverzita plynoucí z jistého rozvolnění současných upjatých pravidel by Formuli 1 určitě prospěla. Dnes v ní skutečné soutěživosti mnoho není...
Méně odhalených součástek a lepší aerodynamika je podle Ferrari budoucností F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus